פורטל תעשיית השבבים בישראל מבית מגזין

פורטל תעשיית השבבים בישראל מבית מגזין

צ'יפורטל - פורטל של תעשית השבבים בישראל
חדשות מתעשיית השבבים בישראל

 

AUS 2230 ALON ATSMON
 יו"ר קוגנטה אלון עצמון במועדון השבבים הישראלי. צילום: שמואל אוסטר

אלון עצמון, יו"ר קוגנטה הציג במפגש מועדון השבבים הישראלי את מערכת הסימולציה של קוגנטה המיועדת ליצרני מכוניות אוטונומיות לתת להם לנסוע מיליארדי שעות בתוך מחשב, כדי למנוע תאונות במציאות: "קוגנטה בונה פלטפורמה שעושה את מערכת בקרת האיכות למכוניות אוטונומית, דבר שעדיין לא קיים. כדי לאפשר העלתה לכביש של מכונית אוטונומית, צריך היצרן לצבור 11 מיליארד קילומטרים. עד כה, במשך עשור שלם של פיתוח מכוניות אוטונומיות, כל החברות המפתחות מכוניות ללא נהג הגיעו ביחד ל-5 מיליארד קילומטר."


לאחרונה הצטבר גל של תאונות שנגרם בשל כשל מטורף של כל מערכות ה-AI – גם המצלמות וגם מערכות המכ"מ האופטי – לידר. עצמון חושש כי שתי התאונות הקטלניות שאירעו בחודש מארס – למכוניות של אובר וטסלה, יחזירו את כל הענף שנים אחורנית. במקרה הטוב – שנה שנתיים. מדובר בהפסד של מיליארדי דולרים לחברות הרכב.

המכוניות יהאוטונומיות שמייצרים היום מסוגלות לנווט ולנסוע באוטוסטרדות, אך אף מכונית אוטונומי לא יכולה לפנות שמלאה בטיימס סקוור. מכונית אוטונומית שנוסעת יפה בפאלו אלטו לא תסתדר בבנגלור. כדי להגיע לכך פיתחנו מערכת סימולציה מבוססת תבונה מלאכותית (AI).


"המערכת שלנו מכילה ארבע שכבות או מודולים. המודול הראשון הוא מודול סטטי – מודל המיוצר בעזרת מפות. השכבה השניה היא שכבה דינמית המדמה את ההתנהגות של הנהגים האחרים על הכביש. שכבה זו מבוססת על מידע אמיתי – למשל הצבנו מכוניות בסימולציה של בנגלור וגילינו מקרי קצה רבים שצריך לדעת להגיב להם."


"השכבה השלישית היא הדמיה של חיישנים, וכאן אנו משתמשים ברשתות נוירונים עמוקות, כי אי אפשר לקחת את מכשירי ההדמיה ולעשות בדיקות של האינטראקציה של המכונית עם טיפת גשם ייקח יום שלם לייצר פריים, ואנחנו צריכים מערכת שעובדת אחד לאחד – שעה סימולציה מדמה שעה של נהיגה. השכבה הרביעית היא הענן, שם נמצא הקוד לשימושן של חברות הרכב, כאשר ניתן לחבר שרתים של אמזון כדי להחיש את ההרצה."


בתשובה לשאלות מהקהל הציג עצמון כמה מקרי קצה כאלה – "לדוגמה אם יש גשם בכביש ולילה, כי אז נוצרת השתקפות ועל כל מכונית רואים 2. אם אתה נוסע בכביש שנסעו לפניך בשלג איך להבדיל בין הפסים של הגלגלים לנתיבים? אנו מסוגלים להתגבר על כל העיוותים הללו – ולייצר תמונה אמיתית, וכן לתאר במדוייק כיצד תיראה נסיעה במינכן וכיצד – בבנגלור. אנחנו מסוגלים לייצר מודלים של ערים בדיוק של סנטימטר ממקורות רבים ובהם מפות גוגל, OPEN STREETNET ועוד. ואם מישהו רוצה לנסוע בלילה אחד עשרות מיליוני שעות, אפשר לחבר לו אפילו 5 מיליון מחשבים של אמזון לצורך הריצה."


לדברי עצמון קוגנטה מעסיקה עשרה מומחים ללמידה עמוקה. "מדובר בכישורים נדירים, היות והתחום יחסית חדש אבל אלינו הגיעו הטובים ביותר, אחד מביא את השני כי קורים אצלנו דברים."




עוד בתחום תכנון אלקט

כתבות נוספות בתחום

‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
יוצאי קוואלקום מפתחים שבב RISC-V לבלוקצ'יין שיאפשר תקשורת בטוחה בין מיליארדי התקני IOT
חברת סטארטאפ בשם DeepBrain Chain המפתחת את מה שלטענתה הוא שבב ה- Blockchain הראשון בעולם המיועד לרשת של רשתות IoT, הניתנות להרחבה על מנת ליצור "כלכלת...
קרא עוד
‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
אפל עברה את שווי השוק של טריליון דולר
אפל ממשיכה להיות החברה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בעולם. אמזון "מסתפקת" בשווי שוק של 880 מיליארד דולר.
קרא עוד



תגובות (0)Add Comment
כתוב תגובה
 
 
יותר קטן | יותר גדול
 

security image
העתק תווים מוצגים


busy

שדרת הלוגואים

  • 1-Synopsys_Logo_HQ
  • 2-Umclogo
  • 3-EMC
  • 1
  • 5-Gary
  • 6-SIA
  • 7-muadon-shovevim
  • 8-Logo_Chipex
  • 9-Chiportal_logo_HR
  • 10-TAPEOUT_Logo
 
www.Deezee.co.il בניית אתרים בעצם גלישתכם באתר הכנם מסכימים לתנאי השימוש בו - לחצו כאן לקריאת תנאי השימוש - כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010


CHIPORTAL RSS FEEDS
כל החדשות
מאמרים ומחקרים
מוצרים חדשים והודעות לעיתונות