פורטל תעשיית השבבים בישראל מבית מגזין

פורטל תעשיית השבבים בישראל מבית מגזין

צ'יפורטל - פורטל של תעשית השבבים בישראל
חדשות מתעשיית השבבים בישראל
Olli with Deutsche Bahn branding1
 האוטובוס האוטונומי הניסויי OLLI של יבמ בניסוי על ידי חברת הרכבות הגרמנית - דויטשה באן. צילום יח"צ


יבמ רשמה פטנט על מערכת למידת מכונה המסוגלת להעביר באופן דינאמי את השליטה במכונית אוטונומית, בין נהג אנושי לבין מעבד שליטה המשולב במכונית עצמה, בכל מקרה של סכנה פונטנציאלית – תוך הצגת אמצעי הביטחון המסוגל לסייע במניעת תאונות.
חוקרי יבמ פיתחו את המערכת, עליה רשמו פטנט, על בסיס ההבנה הקיימת לגבי האופן שבו מתבצע תהליך הקוגניציה והתגובה בסביבה הביולוגית של המוח האנושי. הרקע אותו הביאו חוקרים אלה, בתחום הבינה החישובית, הוביל לבניית מודל עיבוד קוגניטיבי וטכניקות המשלבות חיישנים ובינה מלאכותית, על מנת לקבוע באופן דינאמי את פוטנציאל בעיות הבטיחות הניצבות בפני המכונית – ולהחליט האם לתת למכונית לנהל את עצמה, או להעביר את השליטה לידי הנהג.


כך, למשל, כאשר מכונית אוטונומית חווה בעיה תפעולית, כמו מערכת בלימה בלתי תקינה, תנאי ראות ירודים או שיבושים בדרך, עשויה המערכת של יבמ לשקול האם להותיר את הנהיגה בידי הנהג – או להעבירה אוטומטית לשליטה עצמית, בשל יכולתה של המערכת האוטונומית לטפל טוב יותר במצב החריג (U.S. Patent #9,566,986: Controlling driving modes of self-driving vehicles).


ד"ר אסף עדי, מנהל בכיר בתחום ה- IOT והמחשוב הלביש במעבדת המחקר של יבמ בחיפה מסר כי "התקשורת בין הנהג לרכב היא דו כיוונית, כך שאם הרכב מבחין כי הנהג עייף מעט או שהדרך הצפויה בשעה הקרובה היא מונוטונית, יציע הרכב לנהג לשלב מערכות אוטונומיות או חצי אוטונומיות )כגון בקרת שיוט) ולשנות את סביבת הנהיגה )שינוי מוזיקה, טמפרטורה, תאורה) על מנת להקל על הנהג וליצור סביבת נהיגה בטוחה יותר". עוד הוסיף עדי כי: "אותן טכנולוגיות המפותחות כאן אצלנו בחיפה מזהות את מצב הנהג ומהוות תשתית טכנולוגית לשיתופי פעולה בין יבמ ל-Olli, פרויקט הרכב האוטונומי i ו- BMW, תוך יצירת סביבת נהיגה אינטואיטיבית ואישית יותר".


לצד הפטנט לשימוש בלמידת מכונה בהתמודדות עם המורכבות הכרוכה בתפעול דינאמי של המעבר בין נהיגה אנושית לנהיגה אוטונומית, מתמקדות המצאות אחרות של החברה בסיוע למכוניות אוטונומיות לצפות טוב יותר ולהגיב נכון יותר לפעולות של נהגים אנושיים. כך, למשל, בפטנט "מודל אוטומטי של נהגים לשילוב של מכוניות נהוגות על ידי בני אדם ברשת מכוניות אוטונומיות" (U.S. Patent #9,361,409: Automatic driver modeling for integration of human-controlled vehicles into an autonomous vehicle network), מתארים חוקרי יבמ מערכת למידת מכונה הבונה מודל של טכניקות נהיגה אנושית. ההמצאה משתמשת בממשק אחיד, המאפשר למכוניות אוטונומיות לתקשר זו עם זו, ללמוד ולהבין טוב יותר כיצד לתקשר עם נהגים אנושיים, ככל שהמודל הופך מודע יותר ולומד באופן מעמיק יותר.

עוד בתחום שבבים

כתבות נוספות בתחום

שבבים
קמטק ו-Sun Chemical חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי
קמטק הופכת לחברה הממוקדת בשוק המוליכים למחצה * מצפה להמשך הצמיחה עם שיעור רווחיות תפעולית של 15% ברבעון...
קרא עוד
‫שבבים‬
טאואר-ג'אז מודיעה על פיתוח וייצור חיישני רדאר המשולבים ברכבי טויוטה והמבוססים על טכנולוגיית ה-RF המתקדמת שלה
מערכת זו נועדה להתריע לנהג על רכב המתקרב בעת מעבר בין נתיבים ובנסיעה לאחור ובנוסף מסייעת לבצע בלימה אוטומטית...
קרא עוד



תגובות (0)Add Comment
כתוב תגובה
 
 
יותר קטן | יותר גדול
 

security image
העתק תווים מוצגים


busy

שדרת הלוגואים

  • 1-Synopsys_Logo_HQ
  • 2-Umclogo
  • 3-EMC
  • 1
  • 5-Gary
  • 6-SIA
  • 7-muadon-shovevim
  • 8-Logo_Chipex
  • 9-Chiportal_logo_HR
  • 10-TAPEOUT_Logo
 
www.Deezee.co.il בניית אתרים בעצם גלישתכם באתר הכנם מסכימים לתנאי השימוש בו - לחצו כאן לקריאת תנאי השימוש - כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010


CHIPORTAL RSS FEEDS
כל החדשות
מאמרים ומחקרים
מוצרים חדשים והודעות לעיתונות