פורטל תעשיית השבבים בישראל מבית מגזין

פורטל תעשיית השבבים בישראל מבית מגזין

צ'יפורטל - פורטל של תעשית השבבים בישראל
חדשות מתעשיית השבבים בישראל
pannel september 2017
 משמאל לימין: דני כהן, בועז פאר, עמנואל תימור, לוטן לבקוביץ, שלמה גרדמן

הפאנל המרכזי של מפגש מועדון השבבים שהתקיים בסוף ספטמבר הוקדש לנושא "הטכנולוגיות ומגזרי השוק אשר ישפיעו על חיינו בעתיד הקרוב". בפאנל השתתפו דניאל כהן – שותף בקרן כרמל ונצ'רס, בועז פאר – דירקטור להשקעות בקוואלקום ונצ'רס,עמנואל תימור – מנהל בקרן ורטקס ונצ'ר קפיטל ואליהם הצטרף לוטן לבקוביץ', שותף בקרן Grove Ventures. את הפאנל הנחה שלמה גרדמן, יו"ר המועדון.


גרדמן: מהן לדעתכם התחומים בהם נראה טכנולוגיות חדשות בעתיד הקרוב?


עמנואל: "האינטגרציה בין הטכנולוגיות שאנחנו מדברים עליהן היום היא הנושא המעניין – ה-ICT. מעבר לכך, להערכתי אחד התחומים שנראה בהם יזמות והתפתחויות גדולות בעתיד הוא התחום הרפואי".

דני: "לדעתי מהפכת האוטומוטיב היא המהפכה הכי גדולה שאנחנו רואים מול העיניים ואנחנו עדיין לא מבינים אותה עד הסוף. תחומים נוספים הם קול וטכנולוגיית קול. ייצור חכם, קוואנטום קומפיוטינג. בתעשייה סביבנו מחפשים פתרונות בתחומים של קומוניקציה, דאטה סנטרים, אוטומוטיב ועוד. יש עוד הרבה מה לעשות בתחומים האלה".
בועז: "AI הוא תחום שלא יכול להתקיים בלי חומרה יעילה. אמזון עם אלכסה שלה וטכנולוגיות זיהוי הקול גרמה לתעשייה להתקדם. על תעשיות האוטומוטיב וה-AI כמו G5 מדברים כבר הרבה זמן ואף אחת מהן עדיין לא פרחה. בתחום האוטומוטיב עדיין צריכים לקרות דברים. אנחנו עדיין לא רואים רכבים אוטנומיים. ביואינפורמטיקה, ייצור חכם, קוואנטום קומפיוטינג – יש עוד הרבה תחומים שטרם פרצו".


לוטן: "זו כבר לא שאלה האם אתה עושה AI אלא איזהAI אתה עושה? מהפיכת הסנסורים הביאה אותנו למצב שיש לנו חיישנים באיכות גבוהה נגישים וזמינים שמאפשרים לייצר דאטה מאוד מדויק על העולם ולהעביר לענן ואז לתרגם את זה לתובנות. אנחנו מחפשים חברה שיש לה תובנה מעניינת".

גרדמן: כשזוהר זיספאל התראיין לאחרונה הוא אמר שחברות גדולות לא יכולות להביא את הטכנולוגיות החדשות ושהמהפכות מגיעות מהסטארטאפים. האם אתם מסכימים עם האמרה הזו?


עמנואל: "למזלנו כישראלים חברות גדולות לא מצליחות לעשות חדשנות. יש להם אנשים שמבינים בזה אבל התהליכים שם ארוכים ומסורבלים. היכולת לקחת סיכונים ולתקן תוך כדי תנועה עומדת לזכותנו כסטארטאפים. אוטומוטיב היה תחום מאוד איטי ושמרני ועכשיו הוא תזיזיתי. הקצב שהדברים קורים בו הוא עדיין איטי אבל מי שגרם לתחום לזוז יותר מהר זה גוגל ואפל שהראו את הכיוון ומי שנכנס לסדק הזה הם סטארטאפים".


דני: "אני חולק עליך. לפני 15 שנה החברות הגדולות היו איטיות. היום לפייסבוק ולאמזון יש את הקומבינציה של הרבה מאוד כסף וקצב עבודה רצחני. אלה חברות שמפתחות טכנולוגיות מהבסיס, קונות סטארטאפים ומושכות טאלנטים. התחרות מולם היא לא פשוטה והאתגר נעשה קשה".


בועז: "מסכים עם דני. זה שילוב של הדברים. עם כל הכבוד ללידארים ולסנסורים – את המוח של הרכב האוטונמי בונות קוואלקום ואינטל ו-NVIDIA ובלעדיהן לא יהיה רכב אוטונומי. אין אפשרות היום לסטארטאפים להתפתח כשמחיר של טייפאאוט בטכנולוגית nm7 הוא כל כך יקר".


לוטן: "יש מקרים חריגים כאשר הפיתוח לא נמצא במרכז עסקי הליבה של החברות הגדולות. חברה כמו מובילאיי לא היתה נמצאת במקום שבו היא נמצאת כיום לו היתה קמה באיחור של עשר שנים".


גרדמן : תימור – מה הביא אתכם להשקיע בוויז? ההבנה שיש פה רעיון או הסתכלות על דרישות השוק?
עמנואל: "קצת משניהם. השקענו בוויז ב-2008 כשנוצרו הפלטפורמות שאיתן ניתן להקליט מסלולי נסיעה ולייצר מפה. הבנו שמפות זה משהו גדול כי ראינו את נוקיה קונה חברת מפות בהשקעה גדולה. ידענו שזה יכול להיות גדול אבל לא ידענו מה המודל העסקי. השקענו 12 מיליון דולר בשלב הסיד שזה המון כי הבנו שיש כאן מסלול המראה שיכול להיות איטי אבל נראה לנו שאם יצליח החברה תהיה ענקית, והטיימינג היה הנכון. מה שמאוד עזר זה שהיזמים ידעו לעבוד ושהיה פוטנציאל לשוק גדול".


גרדמן: בועז – אתה מייצג את קרן ההשקעות של קוואלקום לעומת עמנואל שמייצג קרן עצמאית. האם החלטות ההשקעה שלכם קשורות לעסקים של קוואלקום או שאתם בוחנים השקעות ללא קשר לפעילותכם?


בועז: "אנחנו מסתכלים על חברות שיכולות להניב תשואה. היום אנחנו לא דורשים שהחברות ישתמשו בטכנולוגיות שלנו אבל כן היינו רוצים שזה היה באזורים האסטרטגיים שלנו. למזלנו אנחנו בעמדת שוק מובילה בכמה תחומים כך שמגוון האפשרויות הוא רחב".


גרדמן: דני – אתה שחיית גם בישראל וגם בעמק הסילקון כיצד אתה מסביר את ההצלחות של הסטארטאפים הישראלים?


כהן: "המהות שלנו, הישראלים, היא תמיד להיות בקצה של החדשנות. הדוגמא של עולם הרכב היא מדהימה. לפני שנתיים לא היה שום דיבור על התחום והיום כולם מדברים אוטומוטיב. זאת קפיצה יוצאת דופן. יכולת פנומנלית שיש בישראל יותר כמעט מכל מקום אחר בעולם. הצד החלש שלנו הוא עדיין למנף את זה לתעשייה במקום להמשיך את מסורת האקזיט".


גרדמן: לוטן, מה הביא אותך להתמקד דווקא ב – Industry 4.0?
לבקוביץ': "זה מעניין כי זהו תחום בו ידי החברות הגדולות כבולות ועדיין לקוחות חייבים פתרונות ולכן הם חייבים לדבר עם סטארטאפים. חברות גדולות צריכות לפתח תוכנה, חומרה ואלוגריתמיקה, כשלפעמים פתרון חדשני ופשוט יחסית יכול להגיע משני יזמים בחברת סטארטאפ קטנה".

הפנל הסתיים בהסכמת המשתתפים כי גם בשנים הקרובות נמשיך לראות התפתחות אבולוציונית של טכנולוגיות חדישות בתחומים שונים ויחד עם זאת, יש לוודא שישראל תמשיך להיות בחזית תעשיית הטכנולוגיה הגלובלית.

עוד בתחום שבבים

כתבות נוספות בתחום

‫שבבים‬
נשיא סמסונג סמיקונדקטור בארץ - מבקש להקים מרכזי פיתוח AI ושבבים
בשבועיים האחרונים הודיעו גם אמזון ואינטל על הקמת מרכזי פיתוח בתחום הבינה המלאכותית בישראל, שיעסיקו 100...
קרא עוד
שבבים
אורי תדמור התמנה לנשיא KLA-Tencor ישראל
תדמור העובד ב- KLA-Tencor18 שנים מנהל גם את חטיבת התפעול וקודם לכן ניהל את חטיבת ה-Overlay של החברה. הוא בעל תואר BSc...
קרא עוד



תגובות (0)Add Comment
כתוב תגובה
 
 
יותר קטן | יותר גדול
 

security image
העתק תווים מוצגים


busy

שדרת הלוגואים

  • 1-Synopsys_Logo_HQ
  • 2-Umclogo
  • 3-EMC
  • 1
  • 5-Gary
  • 6-SIA
  • 7-muadon-shovevim
  • 8-Logo_Chipex
  • 9-Chiportal_logo_HR
  • 10-TAPEOUT_Logo
 
www.Deezee.co.il בניית אתרים בעצם גלישתכם באתר הכנם מסכימים לתנאי השימוש בו - לחצו כאן לקריאת תנאי השימוש - כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010


CHIPORTAL RSS FEEDS
כל החדשות
מאמרים ומחקרים
מוצרים חדשים והודעות לעיתונות