• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    קליסטה רדמונד, מנכ"לית ארגון RISC-V העולמי בכנס ChipEx2022 צילום: ניב קנטור

    קליסטה רדמונד מנכ”לית RISC-V הבינלאומי: “אי אפשר להתעלם מהצמיחה: מס’ ליבות RISC-V יכפיל עצמו כל שנה ויגיע ב-2025 ל-80 מיליארד

    הלוגואים של אינטל וטאואר. באדיבות אינטל

    טאואר סמיקונדקטור מדווחת על מכירות שיא ברבעון הראשון: 421 מיליון דולר; נמנעת מתחזיות בעקבות תהליך הרכישה ע”י אינטל

    מימין לשמאל, מנכ"ל ASG שלמה גרדמן, שלומית וייס, יו"ר הכנס פרופ' רן גנוסר ונשיא סמי אירופה לת' אלטימימה. צילום: איילת גרדמן

    שלומית וייס – האישה הראשונה שזוכה באות מנהיגת תעשיית השבבים

    מכונית אוטונומית. אילוסטרציה: depositphotos.com

    יצרני הרכב על פרשת דרכים בתחום החיישנים לכלי רכב אוטונומיים

    אקסל פישר, סגן נשיא סמסונג פאונדריז ומנהל הפעילות באירופה בכנס ChipEx2022. צילום: ניב קנטור

    ChipEx2022: “נשארו מעט מאוד ספקים של שירותי ייצור מתקדם של שבבים, זו אחריות גדולה מאוד”

    חברת ג'נרל מוטורס הציגה ביתן וירטואלי בכנס CES 2022. צילום יחצ

    ג’נרל מוטורס מודיעה על שיתוף פעולה עם חברת Red Hat

    Trending Tags

    • בישראל
      מייסדי Classiq משמאל לימין - ד"ר יהודה נוה, אמיר נוה, ניר מינרבי. צילום - אייל טואג

      Classiq מצרפת כמשקיעים את בנק HSBC קרן NTT ו-Neva SGR ומגדילה סבב הגיוס ל-36 מ’ ד’

      מה המשותף לאפל, גוגל, פייסבוק, סמסונג אינטל וסוני?

      מה המשותף לאפל, גוגל, פייסבוק, סמסונג אינטל וסוני?

      מימין לשמאל, מנכ"ל ASG שלמה גרדמן, אייל דגן, יו"ר הכנס פרופ' רן גנוסר ונשיא סמי אירופה לת' אלטימימה. צילום: איילת גרדמן

      ChipEx2022: אות מוביל התעשיה העולמי הוענק לאייל דגן, סגן נשיא בכיר בסיסקו

      מימין לשמאל, מנכ"ל ASG שלמה גרדמן, דן וילנסקי, יו"ר הכנס פרופ' רן גנוסר ונשיא סמי אירופה לת' אלטימימה. צילום: איילת גרדמן

      ChipEx2022: אות מוביל התעשייה העולמי הוענק לדן וילנסקי

      מנכ"ל סלברייט יוסי כרמיל. צילום: שלומי יוסף.

      סלברייט: הכנסות של 62.4 מליון דולר ברבעון הראשון, עליה של 17%

      הרכב האוטונומי של מאגד אוואטר בכנס אקומושן 2022. צילום יחצ

      מאגד אוואטר הציג באקומושן שיתוף פעולה ייחודי עם מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב”ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק’ (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ’יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        קליסטה רדמונד, מנכ"לית ארגון RISC-V העולמי בכנס ChipEx2022 צילום: ניב קנטור

        קליסטה רדמונד מנכ”לית RISC-V הבינלאומי: “אי אפשר להתעלם מהצמיחה: מס’ ליבות RISC-V יכפיל עצמו כל שנה ויגיע ב-2025 ל-80 מיליארד

        הלוגואים של אינטל וטאואר. באדיבות אינטל

        טאואר סמיקונדקטור מדווחת על מכירות שיא ברבעון הראשון: 421 מיליון דולר; נמנעת מתחזיות בעקבות תהליך הרכישה ע”י אינטל

        מימין לשמאל, מנכ"ל ASG שלמה גרדמן, שלומית וייס, יו"ר הכנס פרופ' רן גנוסר ונשיא סמי אירופה לת' אלטימימה. צילום: איילת גרדמן

        שלומית וייס – האישה הראשונה שזוכה באות מנהיגת תעשיית השבבים

        מכונית אוטונומית. אילוסטרציה: depositphotos.com

        יצרני הרכב על פרשת דרכים בתחום החיישנים לכלי רכב אוטונומיים

        אקסל פישר, סגן נשיא סמסונג פאונדריז ומנהל הפעילות באירופה בכנס ChipEx2022. צילום: ניב קנטור

        ChipEx2022: “נשארו מעט מאוד ספקים של שירותי ייצור מתקדם של שבבים, זו אחריות גדולה מאוד”

        חברת ג'נרל מוטורס הציגה ביתן וירטואלי בכנס CES 2022. צילום יחצ

        ג’נרל מוטורס מודיעה על שיתוף פעולה עם חברת Red Hat

        Trending Tags

        • בישראל
          מייסדי Classiq משמאל לימין - ד"ר יהודה נוה, אמיר נוה, ניר מינרבי. צילום - אייל טואג

          Classiq מצרפת כמשקיעים את בנק HSBC קרן NTT ו-Neva SGR ומגדילה סבב הגיוס ל-36 מ’ ד’

          מה המשותף לאפל, גוגל, פייסבוק, סמסונג אינטל וסוני?

          מה המשותף לאפל, גוגל, פייסבוק, סמסונג אינטל וסוני?

          מימין לשמאל, מנכ"ל ASG שלמה גרדמן, אייל דגן, יו"ר הכנס פרופ' רן גנוסר ונשיא סמי אירופה לת' אלטימימה. צילום: איילת גרדמן

          ChipEx2022: אות מוביל התעשיה העולמי הוענק לאייל דגן, סגן נשיא בכיר בסיסקו

          מימין לשמאל, מנכ"ל ASG שלמה גרדמן, דן וילנסקי, יו"ר הכנס פרופ' רן גנוסר ונשיא סמי אירופה לת' אלטימימה. צילום: איילת גרדמן

          ChipEx2022: אות מוביל התעשייה העולמי הוענק לדן וילנסקי

          מנכ"ל סלברייט יוסי כרמיל. צילום: שלומי יוסף.

          סלברייט: הכנסות של 62.4 מליון דולר ברבעון הראשון, עליה של 17%

          הרכב האוטונומי של מאגד אוואטר בכנס אקומושן 2022. צילום יחצ

          מאגד אוואטר הציג באקומושן שיתוף פעולה ייחודי עם מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב”ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק’ (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ’יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים ‫שבבים‬ הטכנולוגיה בשרות תעשיית הרכב: התרחיש הגרוע ביותר הוא השתלטות על צי שלם או על סוג מכוניות מסוים

          הטכנולוגיה בשרות תעשיית הרכב: התרחיש הגרוע ביותר הוא השתלטות על צי שלם או על סוג מכוניות מסוים

          מאת אבי בליזובסקי
          15 נובמבר 2015
          in ‫שבבים‬
          klaus_nxo_developex
          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          כך אמר קלאוס ריינמות’, מנהל חטיבת הרכב ב-NXP במסגרת כנס DevelopEX2015 שהתקיים בשבוע שעבר. לדבריו, אבטחת התקשורת בין הרכב לשאר העולם (V2X) היא דבר שחייבים ליישם אותו כדי למנוע מהאקרים להשתלט על מכוניות

          קלאוס ריינמות’, חטיבת הרכב ב-NXP במהלך כנס DevelopEx 2015. צילום: קובי קנטור

          אבטחת התקשורת בין הרכב לשאר העולם (V2X) היא דבר שחייבים ליישם אותו כדי למנוע מהאקרים להשתלט על מכוניות. כך אמר קלאוס ריינמות’, מנהל חטיבת הרכב ב-NXP במסגרת כנס DevelopEX2015 שהתקיים בשבוע שעבר. כותרת הרצאתו של ריינמות’ היתה: “

          ההתפתחויות האחרונות בתחום האלקטרוניקה לרכב שמשטרתן ליצור רשת מאובטחת בין המכונית לשאר העולם (V2X)”

          “בשנת 2020 יהיו בעולם החכם שלנו 50 מיליארד מכשירים מקושרים. חלק ניכר מהם יהיה בכלי רכב: תעודת זיהוי אוטומטית לרכב, רשת תוך רכבית, מערכת בידור, מערכת גישה לרכב, מערכות התראה. EPassport, Smart eID כרטיס בריאות, לוחיות זיהוי אלקטרוניות, חיישנים לאבטחת נתבי גישה וסייבר, בקרת גישה, אבטחה משודרגת, קישוריות Smart eID, תאורת LED חכמה. כמו כן ניתן יהיה לבצע טרנזקציות מובייל מהרכב, לנטר אחר שרשרת האספקה של רכיביו, קוראי תגי RFID, חברות במועדון נאמנות, כרטיסי אשראי מאובטחים. הרכב יהווה צומת לרשתות IOT  שיהוו את המכונית המקושרת.”

          “בכל כלי רכב יהיה מחשב מרושת, והוא יכיל עד 100 ECU ו-150 חיישנים, מחובר באמצעות קילומטרים של כבלים ויכיל 100 מיליון שורות קוד. המכונית תקושר יותר ויותר לעולם החיצון – למכוניות אחרות, למכשירים אישיים, לשירותי תמיכה וטיפולים שישבו בענן.”

          “ואולם כל הדברים הללו יהפכו את המכונית החכמה מטרה נוחה להאקרים. לפניהם בעצם מחשב  גדול שיש בו נתונים פרטיים. הוא מכיל ממשקים חיצוניים ופנימיים, ממשקים חוטיים ואלחוטיים.  הרכב המקושר פגיע מאוד – הוא מכיל מספר הולך וגדל של צמתים, תכונות מתקדמות, נתונים בעלי “ערך רב, מערכת איחסון למידע, אפשרויות דיאגונסטיקה, קישור לענן”

          יכולות התקיפה הן רבות ומגוונות, החל מחדירה פיזית ועד למתקפה מרחוק. כדי לבצע מתקפה כזו על ההאקר לאתר פגיעויות במעבדי ה-ECU, בפרט ב-ECU בעלי יכולת גישה מרחוק, ניצול הפגיעיות יאפשר להאקר לקבל גישה מלאה ל-ECU. דרכו ההאקרים יכולים לתקוף ECU-ים אחרים. באמצעות המעבדים שהשליטה שלהם בידיו הוא יוכל לבסוף להשיג שליטה מלאה על הרכב.”

          יש חשש שהדבר יתבצע בקנה מידה גדול. כמו בשאר התחומים גם תהליך ההאקינג עבר אוטומציה – קטעי קוד וכלים מתפרסמים באיטרנט וכי ניתן לבצע את התקיפה מרחוק. התרחיש הגרוע ביותר הוא השתלטות על צי שלם או על אף על כל המכוניות מדגם מסויים.”

          “פריצות פיזיות יהיו מסובכות יותר .הם ידרשו ידע מעמיק, יכולת גישה פיזית, ביצוע הנדסה לאחור. יש להקדיש תשומת לב מיוחדת לממשקים אלחוטיים, שיותקנו ב-75% מהמכוניות שיהיו מחוברות לאינטרנט בשנת 2020 ממשקים אלחוטיים יאפשרו לתוקף יכולת תקיפה אנונימית עם פחות סיכון לתוקף, הרבה אנשים יכולים לבצע נסיונות פריצה בעלות נמוכה, יותר מכוניות ישפעו וההאקרים יוכלו להרוויח יותר.”

          “פריצה מודוליV2X  תאפשר לתוקפים לגנוב את זהות הנהג, לאתר במעבד ובמערכת האיחסון אחר מפתחות פרטיים, יכולת לבצע BOOT וביצוע פעולות במחשב. לדוגמה האם אחרים יכלים לתקוף מכונית בעת הנהיגה?”

          ולפיכך נדרשת דרגה גבוהה של אנונימיות (הסתרת הזהות) כדי למנוע מעקב.

          “מערכת האבטחה צריכה לבדוק האם המסרים לא שונו בדרך, האם הם מגיעים ממכונית א’? האם אני יכול לסמוך על מכונית א’.  נדרשים מערכות אימות הן למכונית והן למסרים כדי למנוע הפרעה של התעבורה ברשת או התחזות. “

          המסקנות אותם מסיק ריינמות’ הן: תקשורת V2X היא איפוא האתגר הגדול ביותר; מערכת V2X מאובטחת דורשת אמון; יש צורך ברכיבי שבבים עמידים בפני נסיונות הונאה כדי להתמודד עם מתקפות מתוחכמות; יש צורך לפתח מערכים של מפתחות אמינים לרכב. כל המערכות הללו צריכות להיות מוכחות ומאושרות.

          תחום בקרי האבטחה הוא נגזרת של תעשיית הכרטיסים החכמים ויש צורך בגישה גמישה שץגרום להשפעה מינימלית על הארכיטקטורות הקיימות. הוסיף ריינמות’.

          עוד בנושא

          • מהנדסים: אל תסמכו על אנשי השיווק בהבנת צרכיו של הלקוח (כתבה נוספת מכנס DevelopEX2015)
          • האם אפל תוכל לבנות מכונית שלמה?
          • מובילאיי וטסלה משתפות פעולה בדרך למכונית אוטונומית

          {loadposition content-related}
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          קליסטה רדמונד, מנכ
          ‫שבבים‬

          קליסטה רדמונד מנכ”לית RISC-V הבינלאומי: “אי אפשר להתעלם מהצמיחה: מס’ ליבות RISC-V יכפיל עצמו כל שנה ויגיע ב-2025 ל-80 מיליארד

          ‫שבבים‬

          מה המשותף לאפל, גוגל, פייסבוק, סמסונג אינטל וסוני?

          מימין לשמאל, מנכ
          ‫שבבים‬

          ChipEx2022: אות מוביל התעשיה העולמי הוענק לאייל דגן, סגן נשיא בכיר בסיסקו

          מימין לשמאל, מנכ
          ‫שבבים‬

          ChipEx2022: אות מוביל התעשייה העולמי הוענק לדן וילנסקי

          הפוסט הבא
          snps-logo-sts-purple-grey_1

          סינופסיס הכריזה על מוצרי IP לאינטנרט של הדברים

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • שלומית וייס – האישה הראשונה שזוכה באות מנהיגת תעשיית השבבים
          • מה המשותף לאפל, גוגל, פייסבוק, סמסונג אינטל וסוני?
          • יצרני הרכב על פרשת דרכים בתחום החיישנים לכלי רכב אוטונומיים
          • מאגד אוואטר הציג באקומושן שיתוף פעולה ייחודי עם מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל
          • טאואר סמיקונדקטור מדווחת על מכירות שיא ברבעון הראשון: 421 מיליון דולר; נמנעת מתחזיות בעקבות תהליך הרכישה ע”י אינטל

          מאמרים פופולאריים

          • חוקרים אמירתיים מכמתים את ההבטחה והמגבלות של אלגוריתם חדש לפיצוח הצפנות שפיתח חוקר בבן גוריון
          • IBM מסמנת יעד: מחשב קוונטי מעשי עם מאות אלפי קיוביט תוך שנים ספורות
          • רואים קרוב, מודדים רחוק
          • ChipEx2022: שיטת ייצור בעלות נמוכה ודיוק גבוה עבור מראות דקות ופרוסות סיליקון

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2022 יערך ב-9-10 במאי, 2022. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים. מועד מדויק יתפרסם סמוך למועד הכנס

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ’יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב”ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק’ (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיותדרונט בניית אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב”ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק’ (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ’יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיותדרונט בניית אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסט
            • הקטן טקסט
            • גווני אפור
            • ניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכה
            • רקע בהיר
            • הדגשת קישורים
            • פונט קריא
            • איפוס