חברה בת של אינטל תרכוש את כל מניות מובילאיי מידי הבעלים, העובדים והמשקיעים בנאסד"ק תמורת 63.4 דולרים למניה ותמחוק אותה מהמסחר בנאסד"ק
משמאל לימין: מנכ"ל אינטל בריאן קרז'ניץ, נשיא ב.מ.וו הרולד קרוגר ונשיא מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע, מינכן, מאי 2016. צילום יח"צ |
אתמול נתבשרנו כי אינטל רכשה את מובילאיי הישראלית, מובילה בתחום הראיה הממוחשבת לנהיגה אוטונומית תמורת 15.3 מיליארד דולר, הרכישה הגדולה ביותר של חברת טכנולוגיה ישראלית אי פעם.
חברה בת של אינטל תרכוש את כל מניות מובילאיי מידי הבעלים, העובדים והמשקיעים בנאסד"ק תמורת 63.4 דולרים למניה.
בהכרזה נחשף כי אינטל נענתה לתנאי של פרופ' אמנון שעשוע ושותפיו בחברת מובילאיי – להשאיר את הפעילות תחת המותג של מובילאיי, להעביר את כל הפעילות של אינטל בתחום השבבים לרכב לישראל (ממילא חלקה נמצא בירושלים, לא הרחק ממשרדי מובילאיי) וסגן נשיא אינטל דאג דייויס, האחראי כיום על תחום הרכב באינטל ידווח לפרופ' שעשוע שיוביל מעתה את חטיבת הרכב של אינטל.
מובילאיי מכסה כיום מגוון רחב של טכנולוגיות ושירותים לרבות היתוך חיישנים, מיפוי, טכנולוגית צילום מלפנים ומאחור, והחל משנת 2018 גם נתוני מיקור המונים למפות עדכניות ברזולוציה גבוהה וכן הגברת יכולת המערכת להמליץ על החלטות נהיגה. בנוסף למגוון הרחב ביותר של טכנולוגיות לנהיגה אוטנוומיות שנמצא במקום אחד, היא גם תזכה בשורה של שותפויות עם יצרניות מכוניות. במסיבת העיתונאים לאחר ההכרזה אמר פרופ' שעשוע כי החברה עובדת עם 27 יצרני מכוניות, לרבות עשר תוכניות שנמצאות בשלב מתקדם עם אאודי, ב.מ.וו ואחרים.
מנכ"ל אינטל בריאן קרז'ניץ אומר כי אינטל מספקת טכנולוגיות בסיסיות קריטיות לנהיגה אוטנוומית, כולל התוויית מסלול המכונית וקבלת החלטות נהיגה בזמן אמת. מובילאיי הביאה לתעשיה את יכולת הראיה הממוחשבת ברמה המתאימה למכוניות אוטנומיות ותנופה של עסקאות עם יצרני רכב וספקיהם. ביחד נוכל להאיץ את עתיד הנהיגה האוטנוומית, תוך שיפור ביצועים בפתרונות ענן לרכב והורדת העלויות ליצרני המכוניות.
מנכ"ל ונשיא מובילאיי זיו אבירם אמר באותו מעמד: "אנו מצפים להצמיח את תחום הרכב האוטונומי לכדי מהפכה בענף. נסק ללקוחות פתרונות תחבורה בטוחים יותר, גמישים יותר ויקרים פחות ומודל עסקי חדש ליצרניות הרכב."
"באמצעות שיתוף התשתיות והמשאבים נוכל לשפר ולהאיץ את בניית הידע בתחומי המיפוי, הנהיגה הוירטואלית, סימולציות, כלי פיתוח, חומרה, דטה סנטרים ופלטפורמות מיחשוב בעלות ביצועים גבוהים. ביחד נספק את הערך האטרקטיבי ביותר לתעשיית הרכב."
{loadposition content-related} |