קורטיקה מקימה חברת בינה מלאכותית לתעשיית הרכב בשותפות עם ב.מ.וו וטויוטה

גרסת הדפסה
יגאל רייחלגאוז וקרינה אודינייב קרדיט צילום לירן שטרית
 יגאל רייחלגאוז וקרינה אודינייב -  צילום: לירן שטרית 

חברת קורטיקה הישראלית משיקה את Cartica AI, חברת בינה מלאכותית אוטונומית לתעשיית הרכב, בשיתוף עם CONTINENTAL, TOYOTA - AI Ventures, BMW - i Ventures ו- OurCrowd. החברה מתמקדת בפיתוח בינה מלאכותית מהדור הבא לתעשיית הרכב, עם יכולת לחזות תרחישים בסביבת הרכב תוך שימוש במשאבי חישוב נמוכים ומותאמים לרכב ממוצע. הטכנולוגיה תסייע להגברת הבטיחות בדרכים, הפחתת נפגעים בכבישים ותשמש בעתיד גם את ענף הרכב האוטונומי.

לאחר שנתיים וחצי בהן קורטיקה פעלה בתחום הרכב האוטונומי הוחלט על השקת Cartica AI כחברה נפרדת, כדי לאפשר העמקה ומיקוד פעילות בתחום האוטומוטיב. מנכ"ל החברה הוא יגאל רייחלגאוז ממייסדי קורטיקה, היא מונה צוות של 45 עובדים, בתחילת חודש נובמבר תועבר פעילותה ממשרדי קורטיקה למשרדים חדשים וכח האדם צפוי להתרחב לכ- 100 מפתחים. זאת בנוסף לפתיחת סניף במינכן, גרמניה, שיפעל בקרבה גיאוגרפית ליצרניות בתעשיית הרכב.

י Cartica AI מביאה גישה טכנולוגית שונה לענף הרכב. כיום מקובל להשתמש במערכות בעלות יכולת למידה, אך הן מבוססות על ניתוח דוגמאות שאדם הזין עבורן למאגר נתונים ומוגבלות רק אליו. כך צוותי עובדים עוסקים בתיוג תמונות בתהליך יקר שעורך זמן רב והחמור מכל אינו אמין במקרי קצה. העולם סביבנו משתנה בכל יום ואי אפשר לצפות מבני אדם לעסוק בתיוג בלתי פוסק ואינסופי של הסביבה בה אנו חיים. לכן הגישה השונה של Cartica AI מציעה לתעשיית הרכב שימוש בטכנולוגיה ללמידה בלתי מפוקחת. המערכת בונה באופן אוטונומי מאגר נתונים מנתונים שזורמים אליה באופן רציף מהעולם האמיתי. איתם היא מבצעת עבודה טובה יותר מבני אדם באיסוף ותיוג המידע ובדיוק חסר תקדים.

הטכנולוגיה של Cartica AI מותקנת על שבב של רנסאס, ענקית ייצור שבבים יפנית. פעילותו צורכת פחות מחצי וואט, לצורך השוואה מערכות וותיקות יותר צורכות בין 5-10 וואט (למשל מובילאיי). הטכנולוגיה נמצאת בייצור סידורי בימים אלו לאחר שנבחנה על מיליוני מייל ולצורך עלייה על הכביש לקראת סוף השנה הבאה. הטכנולוגיה בוגרת, מוגנת ביותר מ- 200 פטנטים ונמצאת יותר מעשור במחקר ופיתוח. למערכת תמיכה בראיית לילה ועליונות בזיהוי אובייקטים בתאורה נמוכה במרחקים.

עוד בתחום שבבים

כתבות נוספות בתחום

שבבים
אלוט מזהה גידול בדרישה לפתרונות Visibility and Control על תעבורת הרשת מגופים רגולטוריים
המחצית הראשונה של 2019 מסתמנת בעלייה ברורה בדרישה לפתרונות מתקדמים המאפשרים תובנות הניתנות ליישום בשימוש...
קרא עוד
‫שבבים‬
עליבאבא חושפת שבב חזק להסקה בבינה מלאכותית
החברה אמרה שאין לה "תוכניות מיידיות למכור את השבב כמוצר עצמאי" אבל שירות בינה מלאכותית בענן מבוסס Hanguang 800 כבר...
קרא עוד