ארכיון SK Hynix - Chiportal https://chiportal.co.il/tag/sk-hynix/ The Largest tech news in Israel – Chiportal, semiconductor, artificial intelligence, Quantum computing, Automotive, microelectronics, mil tech , green technologies, Israeli high tech, IOT, 5G Tue, 09 Jun 2026 16:55:15 +0000 he-IL hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.8.5 https://chiportal.co.il/wp-content/uploads/2019/12/cropped-chiportal-fav-1-32x32.png ארכיון SK Hynix - Chiportal https://chiportal.co.il/tag/sk-hynix/ 32 32 מושל במטרופולין סיאול נגד ממשלת קוריאה: “אי אפשר להחריג את לב תעשיית השבבים מאשכולות התמיכה" https://chiportal.co.il/gyeonggi-korea-semiconductor-cluster-special-act/ https://chiportal.co.il/gyeonggi-korea-semiconductor-cluster-special-act/#respond Tue, 09 Jun 2026 22:48:00 +0000 https://chiportal.co.il/?p=50315 טיוטת התקנות לחוק השבבים המיוחד בדרום קוריאה מבקשת לקבוע כי אשכולות שבבים הנתמכים בידי המדינה יוקמו מחוץ למטרופולין סיאול. מושל מחוז גיונגי, שבו מרוכזות סמסונג, SK hynix וחלק גדול מאקוסיסטם השבבים הקוריאני, מזהיר כי צעד כזה עלול לפגוע במהירות ובתחרותיות של K-Semiconductor

הפוסט מושל במטרופולין סיאול נגד ממשלת קוריאה: “אי אפשר להחריג את לב תעשיית השבבים מאשכולות התמיכה" הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>
טיוטת התקנות לחוק השבבים המיוחד בדרום קוריאה מבקשת לקבוע כי אשכולות שבבים הנתמכים בידי המדינה יוקמו מחוץ למטרופולין סיאול. מושל מחוז גיונגי, שבו מרוכזות סמסונג, SK hynix וחלק גדול מאקוסיסטם השבבים הקוריאני, מזהיר כי צעד כזה עלול לפגוע במהירות ובתחרותיות של K-Semiconductor

ויכוח חדש בדרום קוריאה חושף את אחת הדילמות המרכזיות של מדיניות שבבים לאומית: האם לפזר השקעות כדי לקדם פיתוח אזורי, או לחזק את האזורים שבהם כבר קיימים חברות עוגן, ספקים, כוח אדם ותשתיות. מושל מחוז גיונגי (Gyeonggi), קים דונג־יון, יצא נגד טיוטת צו הביצוע לחוק השבבים המיוחד, שלפי הדיווחים מבקשת לקבוע כי אשכולות שבבים הנתמכים בידי המדינה יוגדרו רק מחוץ למטרופולין סיאול.

עבור קוריאה הדרומית, זו אינה מחלוקת מקומית בלבד. מחוז גיונגי, המקיף את סיאול, הוא אחד המרכזים החשובים בעולם לתעשיית השבבים. באזור זה פועלות סמסונג, SK hynix, יצרני ציוד וחומרים, חברות תכנון, מרכזי מחקר, אוניברסיטאות וספקי שירותים. הממשלה הקוריאנית עצמה הציגה בעבר את האזור כלב המגה־אשכול הלאומי לשבבים, שאמור להפוך עד 2047 לאחד מאזורי הייצור הגדולים בעולם.

כעת, לפי הטיוטה שעליה מדווחת התקשורת בקוריאה, הממשלה מבקשת לקבוע כי אשכולות שבבים עתידיים הזכאים להטבות, קיצור הליכים ותמיכה בתשתיות יוקמו מחוץ לאזור הבירה. המטרה המוצהרת היא לחזק אזורים אחרים במדינה ולהפחית את ריכוז התעשייה סביב סיאול. אלא שמושל גיונגי טוען כי במדיניות שבבים, מהירות ואקוסיסטם חשובים לא פחות מאיזון גיאוגרפי.

“גיונגי היא ליבת אשכול השבבים”

קים כתב ברשתות החברתיות כי בקרב קהילות מקומיות וחברות גוברת הדאגה מטיוטת התקנות. לדבריו, הבעיה המרכזית היא הסעיף הקובע כי אשכולות שבבים יוגדרו “מחוץ למטרופולין סיאול”. הוא הדגיש כי גיונגי היא בפועל ליבת אשכול השבבים של קוריאה – מהתכנון והייצור ועד שיווק, חומרים, רכיבים, ציוד וכוח אדם.

הטיעון שלו נשען על עיקרון מוכר בתעשיית השבבים: לא מספיק להקים מפעל. תעשיית שבבים מתקדמת זקוקה לאקוסיסטם צפוף של חברות עוגן, קבלני משנה, מהנדסים, מוסדות מחקר, תשתיות מים וחשמל, לוגיסטיקה ושרשרת אספקה. כאשר כל אלה נמצאים קרוב זה לזה, מתקצר זמן הפיתוח, מצטמצמים חיכוכים, ונוצר יתרון מצטבר שקשה לשכפל מאפס באזור חדש.

קים טען כי המפתח לתחרות השבבים העולמית הוא מהירות. לדבריו, הדרך המהירה ביותר לנצל את “הזדמנות הזהב” של K-Semiconductor היא להכיר במהירות באשכול גיונגי, שהוא לדבריו התחרותי והבלתי ניתן להחלפה ביותר במדינה. במילים אחרות, מבחינתו תמיכה ממשלתית באשכול גיונגי אינה סותרת את האינטרס הלאומי, אלא משרתת אותו.

בין פיתוח אזורי לתחרות גלובלית

העמדה של הממשלה מובנת גם היא. קוריאה, כמו מדינות רבות אחרות, מנסה להימנע מריכוז יתר של תעשיות אסטרטגיות באזור אחד. מטרופולין סיאול צפוף, יקר, ותלוי בתשתיות מים וחשמל עמוסות. פיזור חלק מההשקעות לאזורים אחרים יכול לתרום לפיתוח כלכלי רחב יותר, לצמצם פערים אזוריים ולהקטין סיכונים תשתיתיים.

אבל תעשיית השבבים אינה תעשייה רגילה. מפעלי ייצור מתקדמים דורשים השקעות של עשרות מיליארדי דולרים, אספקת חשמל ומים בהיקפים עצומים, כוח אדם מיומן במיוחד ותיאום הדוק בין יצרני שבבים, ספקי ציוד, חברות חומרים ומרכזי פיתוח. לכן, העברת מרכז הכובד לאזור חדש אינה רק החלטת תכנון. היא עלולה להשפיע על זמני ביצוע, עלויות, זמינות כוח אדם ואמון משקיעים.

קים ניסה להציג דרך ביניים: לא “משחק סכום אפס” בין גיונגי לבין שאר אזורי המדינה, אלא מדיניות “סכום חיובי”. לדבריו, יש להעניק עדיפות לאזורים שאינם באזור הבירה כדי לפתח תעשיות המתאימות להם, אך במקביל יש לאפשר לאשכול השבבים בגיונגי להתקדם כמתוכנן, משום שהוא חיוני לתחרותיות הלאומית של קוריאה.

חשש מפגיעה באמון המשקיעים

נקודה חשובה נוספת בדברי מושל גיונגי נוגעת לאמון החברות. לדבריו, חברות מקומיות וזרות שכבר השקיעו על בסיס הבטחות הממשלה אינן צריכות להיפגע משינויי מדיניות. הקמת אשכול שבבים היא תהליך שנמדד בעשורים, לא בשנים בודדות. החלטות השקעה מתקבלות על בסיס ודאות ארוכת טווח, והעברת כללי המשחק לאחר שהחברות כבר התחייבו להשקעות עלולה לפגוע באמון בתוכנית כולה.

זהו מסר שמופנה לא רק לממשלה הקוריאנית, אלא גם לשוק העולמי. בעידן שבו ארצות הברית, יפן, אירופה, טאיוואן וקוריאה מתחרות על השקעות שבבים, יציבות רגולטורית היא חלק מהתחרות. חברות בוחרות היכן לבנות מפעלים לא רק לפי גובה הסובסידיה, אלא גם לפי מהירות היתרים, זמינות תשתיות, איכות כוח אדם ואמון בכך שהמדיניות לא תשתנה באמצע הדרך.

לפי הדיווחים, מחוז גיונגי כבר הגיש התנגדות רשמית לטיוטת צו הביצוע למשרד המסחר, התעשייה והאנרגיה של קוריאה. המחוז מבקש שהממשלה תתמוך באזורים שאינם מטרופולין סיאול, אך לא תחריג את אשכול גיונגי מתמיכה במסגרת חוק השבבים.

למה זה חשוב לתעשיית השבבים העולמית

הוויכוח בקוריאה רלוונטי הרבה מעבר לגבולות המדינה. הוא ממחיש את המתח בין מדיניות תעשייתית לבין כלכלת אשכולות. ממשלות רוצות לפזר השקעות, ליצור מקומות עבודה חדשים ולחזק אזורים חלשים יותר. החברות, לעומת זאת, מחפשות בדרך כלל את המקום שבו הסיכוי להקים במהירות מפעל יציב ורווחי הוא הגבוה ביותר.

בתחום השבבים, היתרון נוטה לאזורים שכבר יש בהם צפיפות תעשייתית. זו אחת הסיבות להצלחה של טאיוואן סביב TSMC, של קוריאה סביב סמסונג ו-SK hynix, ושל אזורים מסוימים בארצות הברית, יפן ואירופה סביב אשכולות קיימים. כאשר ממשלה מנסה לבנות אשכול חדש, היא צריכה לא רק להקצות קרקע וכסף, אלא לשחזר מערכת שלמה של ספקים, אנשים וידע.

קוריאה הדרומית נמצאת במרוץ קשה מול טאיוואן, ארצות הברית וסין על עתיד ייצור השבבים, הזיכרונות והאריזה המתקדמת. במרוץ כזה, כל עיכוב בביצוע, כל מחסור בתשתיות וכל חוסר ודאות רגולטורי עלולים להפוך ליתרון עבור מתחרותיה. לכן, השאלה אם אשכולות השבבים החדשים יוקמו מחוץ למטרופולין סיאול או גם בגיונגי אינה רק עניין של חלוקת תקציבים. היא נוגעת ליכולת של קוריאה לשמר את מעמדה כאחת ממעצמות השבבים המרכזיות בעולם.

הדיון הזה צפוי להימשך עד לגיבוש הסופי של צו הביצוע. אם הממשלה תעמוד על ההחרגה, היא תאותת על עדיפות ברורה לפיתוח אזורי. אם תתגמש, היא תכיר בכך שבתעשיית השבבים, תחרותיות ומהירות עשויות לגבור על הרצון לפזר את התעשייה באופן מלאכותי. בשני המקרים, ההחלטה תשפיע על מפת ההשקעות של K-Semiconductor בשנים הקרובות.


הפוסט מושל במטרופולין סיאול נגד ממשלת קוריאה: “אי אפשר להחריג את לב תעשיית השבבים מאשכולות התמיכה" הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>
https://chiportal.co.il/gyeonggi-korea-semiconductor-cluster-special-act/feed/ 0
אנבידיה אישרה את שלוש יצרניות הזיכרון הגדולות כספקיות HBM4 לפלטפורמת Vera Rubin https://chiportal.co.il/%d7%90%d7%a0%d7%91%d7%99%d7%93%d7%99%d7%94-%d7%90%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%94-%d7%90%d7%aa-%d7%a9%d7%9c%d7%95%d7%a9-%d7%99%d7%a6%d7%a8%d7%a0%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%96%d7%99%d7%9b%d7%a8%d7%95%d7%9f/ https://chiportal.co.il/%d7%90%d7%a0%d7%91%d7%99%d7%93%d7%99%d7%94-%d7%90%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%94-%d7%90%d7%aa-%d7%a9%d7%9c%d7%95%d7%a9-%d7%99%d7%a6%d7%a8%d7%a0%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%96%d7%99%d7%9b%d7%a8%d7%95%d7%9f/#respond Mon, 08 Jun 2026 16:01:08 +0000 https://chiportal.co.il/?p=50299 ג’נסן הואנג אישר כי סמסונג, SK hynix ומיקרון הוסמכו לספק את זיכרונות HBM4 לדור הבא של מאיצי הבינה המלאכותית של אנבידיה. המהלך מפחית את הסיכון בשרשרת האספקה, אך מדגיש עד כמה הזיכרון הפך לצוואר בקבוק מרכזי במערכות AI

הפוסט אנבידיה אישרה את שלוש יצרניות הזיכרון הגדולות כספקיות HBM4 לפלטפורמת Vera Rubin הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>
ג’נסן הואנג אישר כי סמסונג, SK hynix ומיקרון הוסמכו לספק את זיכרונות HBM4 לדור הבא של מאיצי הבינה המלאכותית של אנבידיה. המהלך מפחית את הסיכון בשרשרת האספקה, אך מדגיש עד כמה הזיכרון הפך לצוואר בקבוק מרכזי במערכות AI

אנבידיה הרחיבה את בסיס הספקים שלה לדור הבא של מאיצי הבינה המלאכותית. מנכ”ל החברה, ג’נסן הואנג, אישר כי שלוש יצרניות הזיכרון הגדולות בעולם – סמסונג, SK hynix ומיקרון – הוסמכו לספק שבבי HBM4 עבור פלטפורמת Vera Rubin של החברה. מדובר באישור חשוב לשוק כולו, משום שזיכרון רחב-פס הפך לאחד הרכיבים הקריטיים ביותר במערכות AI מתקדמות.

פלטפורמת Vera Rubin צפויה להיות אחת מאבני הבניין המרכזיות בדור הבא של מערכות הבינה המלאכותית של אנבידיה. היא משלבת מעבדים, מאיצים גרפיים, קישוריות מהירה ורכיבי זיכרון מתקדמים שנועדו לאפשר הרצה ואימון של מודלי AI גדולים יותר. בתוך המערכת הזו, HBM4 אינו רכיב משני. הוא קובע במידה רבה כמה נתונים ניתן להזרים אל יחידות העיבוד ובאיזו מהירות.

הזיכרון הופך לחלק מהקרב על ביצועי AI

בשנים האחרונות עיקר תשומת הלב הציבורית הופנתה למאיצים עצמם – GPU, מעבדי AI וארכיטקטורות שרתים. אבל בתעשייה ברור יותר ויותר שהביצועים של מערכות AI אינם תלויים רק בכוח החישוב. הם תלויים גם בזיכרון, ברוחב הפס, בצריכת ההספק וביכולת להזין את המאיץ בכמות עצומה של נתונים ללא עיכובים.

HBM, או High Bandwidth Memory, הוא זיכרון DRAM מוערם שממוקם קרוב מאוד למעבד או למאיץ. המבנה הזה מאפשר רוחב פס גבוה בהרבה מזיכרון רגיל, ולכן הוא מתאים במיוחד למערכות AI, שבהן כמויות גדולות של נתונים צריכות לנוע במהירות בין הזיכרון ליחידות החישוב. בדור HBM4 צפוי שיפור נוסף ברוחב הפס, בקיבולת וביעילות, ולכן הוא נחשב לרכיב חיוני בדור הבא של מאיצי אנבידיה.

המשמעות של הסמכת שלוש הספקיות היא שאנבידיה אינה תלויה רק ביצרן אחד. SK hynix נחשבה בשנים האחרונות לספקית מובילה בתחום HBM, בעיקר בזכות קשריה ההדוקים עם אנבידיה והקדימות שלה בייצור דורות מתקדמים של הזיכרון. סמסונג פועלת לחזק את מעמדה בתחום לאחר תקופה שבה התקשתה לעמוד בקצב של SK hynix. מיקרון, מצידה, מנסה להרחיב את חלקה בשוק שבו הביקוש גבוה והרווחיות גבוהה במיוחד.

פחות סיכון לאנבידיה, יותר תחרות בין הספקיות

עבור אנבידיה, הרחבת מעגל הספקיות מפחיתה סיכון. מערכות AI מתקדמות נבנות כיום סביב אשכולות גדולים של מאיצים, וכל עיכוב בזיכרון יכול להשפיע על קצב הייצור והאספקה של שרתים שלמים. כאשר שלוש יצרניות מרכזיות מוסמכות לספק HBM4, אנבידיה יכולה לחלק הזמנות, להפעיל לחץ תחרותי ולשפר את יכולתה לעמוד בביקוש מצד ספקיות ענן, חברות אינטרנט, ממשלות ומרכזי מחקר.

עבור יצרניות הזיכרון, זו הזדמנות עסקית משמעותית. שוק הזיכרון המסורתי ידוע במחזוריות חדה: תקופות של עודף היצע ולחץ מחירים מתחלפות בתקופות של ביקוש גבוה. אבל HBM שונה מזיכרון DRAM רגיל. הוא מורכב יותר לייצור, דורש תיאום הדוק עם יצרני המאיצים, ונמכר בדרך כלל ברווחיות גבוהה יותר. לכן כל אחת משלוש היצרניות רואה באישור של אנבידיה יעד אסטרטגי.

עם זאת, ההסמכה אינה אומרת בהכרח שכל שלוש החברות יספקו נפחים זהים. אנבידיה לא חשפה את חלוקת ההזמנות בין הספקיות, ובפועל ייתכן שהיקפי האספקה ישתנו לפי זמינות, ביצועים, תפוקה, מחיר ותנאי אספקה. עצם ההסמכה, לעומת זאת, מעניקה לכל אחת מהן כרטיס כניסה רשמי לאחת מפלטפורמות החומרה החשובות ביותר של עידן ה-AI.

Vera Rubin מחדדת את חשיבות שרשרת האספקה

הדור הבא של מאיצי אנבידיה אינו רק מוצר אחד, אלא מערכת שלמה. היא כוללת מאיצי AI, מעבדי Vera, קישוריות NVLink, רכיבי רשת ורכיבי זיכרון מתקדמים. ככל שהמערכות גדולות יותר, כך גדלה התלות בשרשרת אספקה יציבה ומדויקת. במערכות כאלה, אין הרבה רכיבים “רגילים”. כל צוואר בקבוק משפיע על השרת כולו.

זו גם הסיבה שהביקור של הואנג בדרום קוריאה קיבל משמעות רחבה יותר מהודעה עסקית רגילה. קוריאה הדרומית היא מרכז עולמי בייצור זיכרונות מתקדמים, ו-SK hynix וסמסונג הן שחקניות מפתח בשרשרת האספקה של AI. הפגישות של הואנג עם בכירי התעשייה המקומית משקפות את התלות ההדדית בין אנבידיה לבין יצרניות הזיכרון: אנבידיה זקוקה ל-HBM כדי לספק את המאיצים שלה, והיצרניות זקוקות לאנבידיה כדי להבטיח ביקוש לדורות המתקדמים ביותר של הזיכרון.

ההתפתחות הזו גם ממחישה שינוי רחב יותר בתעשיית השבבים. בעבר, הזיכרון נתפס לא פעם כרכיב משלים למעבד. בעידן ה-AI, הוא הופך לחלק מרכזי מהארכיטקטורה. לא מספיק לייצר מאיץ חזק; צריך גם לספק לו רוחב פס, קיבולת, קישוריות ומעטפת תרמית וחשמלית שתאפשר לו לעבוד במלוא היכולת.

המסר לשוק: הביקוש ל-HBM לא נרגע

האישור לשלוש הספקיות מאותת לשוק כי אנבידיה מתכוננת לביקוש גדול מאוד לדור Vera Rubin. גם אם חלק מהמשקיעים חוששים מהתמתנות בביקוש ל-AI, שרשרת האספקה עצמה ממשיכה להיערך להיקפים גדולים. יצרניות הזיכרון משקיעות בקווי ייצור, ביכולות אריזה מתקדמות ובשיפור התפוקה, משום שהדור הבא של מערכות AI ידרוש כמויות גדולות עוד יותר של HBM.

עבור ענף השבבים, זו ידיעה שמדגישה שוב את מרכזיותם של רכיבים שבעבר זכו לפחות תשומת לב ציבורית. מאיצי AI אמנם נמצאים בכותרות, אך מאחוריהם עומדת מערכת אקולוגית רחבה של זיכרון, אריזה, רשתות, תוכנה ותשתיות ייצור. ההסמכה של סמסונג, SK hynix ומיקרון ל-HBM4 אינה רק אישור טכני. היא סימן לכך שהמרוץ לדור הבא של תשתיות AI עובר גם דרך קווי הייצור של יצרניות הזיכרון.


הפוסט אנבידיה אישרה את שלוש יצרניות הזיכרון הגדולות כספקיות HBM4 לפלטפורמת Vera Rubin הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>
https://chiportal.co.il/%d7%90%d7%a0%d7%91%d7%99%d7%93%d7%99%d7%94-%d7%90%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%94-%d7%90%d7%aa-%d7%a9%d7%9c%d7%95%d7%a9-%d7%99%d7%a6%d7%a8%d7%a0%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%96%d7%99%d7%9b%d7%a8%d7%95%d7%9f/feed/ 0
UBS מקפיצה את מיקרון: האם זיכרון ה־AI משנה את חוקי המשחק בשוק השבבים? https://chiportal.co.il/ubs-%d7%9e%d7%a7%d7%a4%d7%99%d7%a6%d7%94-%d7%90%d7%aa-%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%a8%d7%95%d7%9f-%d7%94%d7%90%d7%9d-%d7%96%d7%99%d7%9b%d7%a8%d7%95%d7%9f-%d7%94%d6%beai-%d7%9e%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%90%d7%aa/ https://chiportal.co.il/ubs-%d7%9e%d7%a7%d7%a4%d7%99%d7%a6%d7%94-%d7%90%d7%aa-%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%a8%d7%95%d7%9f-%d7%94%d7%90%d7%9d-%d7%96%d7%99%d7%9b%d7%a8%d7%95%d7%9f-%d7%94%d6%beai-%d7%9e%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%90%d7%aa/#respond Wed, 27 May 2026 15:35:01 +0000 https://chiportal.co.il/?p=50217 יצרנית הזיכרון האמריקנית Micron Technology נהנית ממחסור עולמי בזיכרונות DRAM ו־HBM, ומעלייה בביקושים מצד ענקיות הענן. UBS העלתה את מחיר היעד למניה ל־1,625 דולר, לאחר זינוק של מאות אחוזים בשנה האחרונה – אך בשוק עדיין מזהירים מפני מחזוריות היתר של ענף הזיכרון

הפוסט UBS מקפיצה את מיקרון: האם זיכרון ה־AI משנה את חוקי המשחק בשוק השבבים? הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>
יצרנית הזיכרון האמריקנית Micron Technology נהנית ממחסור עולמי בזיכרונות DRAM ו־HBM, ומעלייה בביקושים מצד ענקיות הענן. UBS העלתה את מחיר היעד למניה ל־1,625 דולר, לאחר זינוק של מאות אחוזים בשנה האחרונה – אך בשוק עדיין מזהירים מפני מחזוריות היתר של ענף הזיכרון

מניית Micron Technology זינקה ביום שלישי לאחר שב־UBS העלו את מחיר היעד למניה מ־535 דולר ל־1,625 דולר – יעד חריג גם אחרי שנה שבה המניה עלתה בכ־700%. לפי Investing.com, UBS מעריכה כי הסכמי אספקה ארוכי טווח שנחתמים כעת בשוק הזיכרון עשויים לשנות את פרופיל הרווחיות של מיקרון ולהפוך אותה לפחות תלויה בתנודות המחזוריות המסורתיות של DRAM ו־NAND. (Investing.com)

הטענה המרכזית של האנליסט טימותי ארקורי מ־UBS היא ששוק הזיכרון עובר ממכירות קצרות טווח, שמושפעות במהירות מעודפי מלאי, להסכמי אספקה בני שלוש עד חמש שנים. לפי הדיווח, עד 30% מנפחי DDR בתעשייה עשויים להיות נעולים בהסכמים כאלה, וחברות הייפרסקייל כבר שריינו כ־60%–70% מנפחי DDR5 לשרתים. המשמעות היא שמיקרון עשויה לוותר על חלק מההכנסה בטווח הקצר, אך לקבל בתמורה ודאות גבוהה יותר לגבי ביקוש ומחירים.

הרקע לזינוק הוא התפקיד ההולך וגדל של זיכרון במערכות AI. מאיצי AI אינם מסתפקים עוד בכוח חישוב גולמי; הם דורשים כמויות גדולות של זיכרון מהיר, קרוב למעבד ובעל רוחב פס גבוה. לכן HBM, DDR5 לשרתים ופתרונות NAND למרכזי נתונים הפכו לרכיבים אסטרטגיים בשרשרת הערך של תשתיות AI, לצד המעבדים הגרפיים של אנבידיה ומאיצים ייעודיים של חברות ענן.

התוצאות האחרונות של מיקרון ממחישות את השינוי. ברבעון השני של שנת הכספים 2026 דיווחה החברה על הכנסות של 23.86 מיליארד דולר, לעומת 13.64 מיליארד דולר ברבעון הקודם ו־8.05 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי לפי GAAP הסתכם ב־13.79 מיליארד דולר, והרווח המתואם למניה הגיע ל־12.20 דולר. החברה גם סיפקה תחזית חריגה לרבעון השלישי: הכנסות של כ־33.5 מיליארד דולר ושיעור רווח גולמי של כ־81%. (Micron Technology)

מנכ"ל מיקרון סנג'יי מהרוטרה אמר עם פרסום התוצאות כי בעידן ה־AI הזיכרון הפך ל"נכס אסטרטגי" עבור לקוחות החברה. לפי מיקרון, הביקוש החזק, יחד עם היצע מוגבל, הובילו לשיאים בהכנסות, בשולי הרווח, ברווח למניה ובתזרים המזומנים החופשי. (Micron Technology)

גם חברות מחקר שוק מזהות לחץ חריג בשוק הזיכרון. TrendForce העריכה בתחילת השנה כי מחירי DRAM בחוזים לרבעון הראשון של 2026 צפויים לעלות ב־55%–60% לעומת הרבעון הקודם, וכי מחירי NAND Flash צפויים לעלות ב־33%–38%. הסיבה המרכזית היא שמפעילות הענן האמריקניות משריינות קיבולת, בעוד יצרניות הזיכרון מפנות קווי ייצור למוצרי שרתים ו־HBM על חשבון שווקים אחרים. (TrendForce)

ההשפעה כבר מורגשת גם מחוץ לשוק ה־AI. מיקרון החלה להרחיב ייצור DRAM מתקדם במפעל מנאסס שבווירג'יניה, בין היתר כדי לתת מענה למחסור ב־DDR4 עבור תעשיות בעלות מחזורי חיים ארוכים, כגון רכב, ביטחון, תעשייה וציוד רפואי. לפי Tom’s Hardware, ההרחבה בהשקעה של יותר משני מיליארד דולר צפויה להכפיל פי ארבעה את תפוקת פרוסות ה־DDR4 באתר, והיא נתמכת גם במימון מתוקף חוק CHIPS האמריקני. (Tom's Hardware)

עם זאת, לא כל האנליסטים רואים רק אפסייד. Reuters Breakingviews הזכיר כי ענף השבבים, ובייחוד תחום הזיכרון, נוטה למחזוריות חריפה: כאשר המחירים עולים, החברות משקיעות במפעלי ייצור חדשים; כאשר הקיבולת מגיעה לשוק והביקוש נחלש, המחירים עלולים לרדת במהירות. Reuters ציין כי שלוש החברות הגדולות – מיקרון, סמסונג ו־SK hynix – שולטות ביותר מ־95% משוק הזיכרון, אך גם הן מרחיבות קיבולת, בעוד יצרניות סיניות כמו YMTC ו־CXMT עשויות להוסיף לחץ תחרותי בהמשך.

הסיכון הגדול יותר עשוי להגיע מצד הביקוש. תחזית UBS נשענת על המשך השקעות עתק של ענקיות הענן בתשתיות AI. אם אמזון, מיקרוסופט, גוגל, מטא ואורקל יאטו את קצב ההשקעות במרכזי נתונים, חלק מההנחות לגבי מחסור ממושך בזיכרון עלולות להתברר כאופטימיות מדי. מנגד, כל עוד הביקוש לשרתי AI ולמערכות הסקה ממשיך לעלות מהר יותר מהיכולת להוסיף קיבולת ייצור, מיקרון נהנית ממעמד חזק בהרבה מזה שאפיין את יצרניות הזיכרון במחזורי עבר.

לכן, הסיפור של מיקרון אינו רק סיפור של מניה שזינקה. הוא משקף שינוי עמוק יותר בשוק השבבים: הזיכרון, שבעבר נתפס כרכיב מחזורי וקומודיטי, הופך לרכיב אסטרטגי בתשתיות AI. השאלה הגדולה היא אם מדובר במחזור על חדש בענף הזיכרון – או בעוד נקודת שיא שתסתיים כשהקיבולת החדשה תגיע לשוק.

הפוסט UBS מקפיצה את מיקרון: האם זיכרון ה־AI משנה את חוקי המשחק בשוק השבבים? הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>
https://chiportal.co.il/ubs-%d7%9e%d7%a7%d7%a4%d7%99%d7%a6%d7%94-%d7%90%d7%aa-%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%a8%d7%95%d7%9f-%d7%94%d7%90%d7%9d-%d7%96%d7%99%d7%9b%d7%a8%d7%95%d7%9f-%d7%94%d6%beai-%d7%9e%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%90%d7%aa/feed/ 0
המלחמה באיראן עלולה לפגוע בתעשיית השבבים העולמית https://chiportal.co.il/%d7%94%d7%9e%d7%9c%d7%97%d7%9e%d7%94-%d7%91%d7%90%d7%99%d7%a8%d7%90%d7%9f-%d7%a2%d7%9c%d7%95%d7%9c%d7%94-%d7%9c%d7%a4%d7%92%d7%95%d7%a2-%d7%91%d7%aa%d7%a2%d7%a9%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%a9%d7%91/ https://chiportal.co.il/%d7%94%d7%9e%d7%9c%d7%97%d7%9e%d7%94-%d7%91%d7%90%d7%99%d7%a8%d7%90%d7%9f-%d7%a2%d7%9c%d7%95%d7%9c%d7%94-%d7%9c%d7%a4%d7%92%d7%95%d7%a2-%d7%91%d7%aa%d7%a2%d7%a9%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%a9%d7%91/#respond Tue, 10 Mar 2026 22:13:00 +0000 https://chiportal.co.il/?p=49655 אנליסטים מזהירים כי שיבושים באספקת הליום וברום מהמזרח התיכון ועליית מחירי האנרגיה עלולים לפגוע בביקוש לשבבים למרכזי נתונים של בינה מלאכותית ולהכביד על יצרניות הזיכרון

הפוסט המלחמה באיראן עלולה לפגוע בתעשיית השבבים העולמית הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>

אנליסטים מזהירים כי שיבושים באספקת הליום וברום מהמזרח התיכון ועליית מחירי האנרגיה עלולים לפגוע בביקוש לשבבים למרכזי נתונים של בינה מלאכותית ולהכביד על יצרניות הזיכרון

מלחמה ממושכת בין ארה"ב, ישראל ואיראן עלולה לפגוע לא רק בשוקי האנרגיה, אלא גם בשרשרת האספקה העולמית של תעשיית השבבים. לפי הערכות שפורסמו ב־CNBC, שני מוקדי סיכון בולטים במיוחד: חומרים חיוניים לייצור שבבים, ובראשם הליום וברום, וכן התייקרות האנרגיה, שעלולה לצנן את גל ההשקעות המסיבי במרכזי נתונים לבינה מלאכותית.

החשש הראשון נוגע להליום, גז שאין לו כיום חלופה מעשית בכמה שלבים קריטיים בייצור שבבים, ובהם פינוי חום ותהליכי ליתוגרפיה. לפי הסקר הגיאולוגי של ארה"ב, קטאר היא אחת היצרניות המרכזיות בעולם, וב־CNBC צוין כי היא אחראית ליותר משליש מן ההיצע העולמי. איגוד תעשיית השבבים האמריקני כבר הזהיר ב־2023 כי שיבוש מיידי באספקת הליום עלול לגרום לזעזועים בייצור השבבים העולמי.

הבעיה איננה רק ההפקה, אלא גם ההובלה. מצר הורמוז הוא נתיב שיט קריטי ליצוא מהמפרץ, וכל שיבוש ממושך בו עלול להוציא חלק גדול מההיצע העולמי מהשוק. לפי התחזיות שצוטטו ב־CNBC, סגירה ממושכת של הנתיב עלולה לגרוע יותר מרבע מהיצע ההליום העולמי, ולגרור חודשים של חזרה איטית לשגרה בשרשרת האספקה.

גם הברום נמצא על הכוונת. לפי הנתונים שצוטטו בכתבה, כשני שלישים מהייצור העולמי של ברום מגיעים מישראל ומירדן. זהו חומר נוסף בעל תפקיד חשוב בתהליכי ייצור מסוימים של שבבים, ולכן כל פגיעה ממושכת באזור עלולה להחריף את הלחץ על היצרנים, גם אם כרגע בשוק מדגישים שההשפעה בפועל עדיין מוגבלת.

מעבר לצד של ההיצע, התעשייה חוששת גם מפגיעה בביקוש. העלייה במחירי הנפט והאנרגיה מייקרת את ההפעלה של מרכזי נתונים, שהם צרכני החשמל הכבדים ביותר בגל הבינה המלאכותית. לפי תחזית ה־EIA שדווחה ברויטרס, מחיר ברנט צפוי להישאר מעל 95 דולר לחבית בחודשיים הקרובים בעקבות השיבושים מהמלחמה, אחרי שכבר חצה לזמן קצר את רף 100 הדולר. מרכזי נתונים לבינה מלאכותית צורכים הרבה יותר חשמל ממרכזי נתונים רגילים, ולכן כל התייקרות אנרגטית מעלה את עלות הבעלות הכוללת של חברות הענן וההייפרסקיילרים.

המשמעות היא איום ישיר במיוחד על יצרניות הזיכרון, ובראשן סמסונג ו־SK Hynix, שנהנו עד כה מבום הבינה המלאכותית. שבבי זיכרון, ובעיקר HBM ו־DRAM, הם רכיב יסוד במערכות של אנבידיה ובמרכזי נתונים לאימון ולהרצה של מודלים גדולים. אם עלויות האנרגיה ימשיכו לטפס, ואם פרויקטי תשתית של בינה מלאכותית יידחו או יצומצמו, יצרניות הזיכרון עלולות לסבול מירידת ביקוש, מלחץ מחירים ומפגיעה בשולי הרווח הגבוהים שהשוק כבר מתמחר.

לפי CNBC, מאז תחילת המלחמה נמחקו יותר מ־200 מיליארד דולר משוויין המשולב של סמסונג ו־SK Hynix, גם אם חלק מן הירידות קוזז בהמשך. גם קרן הסל VanEck Semiconductor ETF ירדה מאז תחילת הלחימה, אם כי התאוששה חלקית לאחר הצהרת הנשיא דונלד טראמפ שהמלחמה תסתיים “בקרוב מאוד”. במקביל, דיווחים מהימים האחרונים מצביעים על כך שמחירי הנפט אכן ירדו מהשיאים שנרשמו בתחילת ההסלמה, אך נותרו גבוהים ותנודתיים, כך שהשוק עדיין מתמחר אי־ודאות גיאופוליטית משמעותית.

עם זאת, חשוב להדגיש כי בשלב זה מרבית האנליסטים עדיין מדברים על סיכון פוטנציאלי יותר מאשר על פגיעה ממשית ומיידית. לחברות הזיכרון יש חוזי אספקה שנתיים, ולפחות בטווח הקצר הן מחזיקות מלאים שמאפשרים להמשיך בייצור. לכן, השאלה המרכזית אינה מה קורה היום, אלא מה יקרה אם הלחימה תימשך שבועות וחודשים, תעמיק את שיבושי ההובלה ותשאיר את מחירי האנרגיה גבוהים. במקרה כזה, תעשיית השבבים עלולה לגלות שוב עד כמה היא תלויה בחומרי גלם ובצווארי בקבוק גיאופוליטיים שמרוחקים מאוד מקווי הייצור של טאיוואן, קוריאה וארה"ב.

הפוסט המלחמה באיראן עלולה לפגוע בתעשיית השבבים העולמית הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>
https://chiportal.co.il/%d7%94%d7%9e%d7%9c%d7%97%d7%9e%d7%94-%d7%91%d7%90%d7%99%d7%a8%d7%90%d7%9f-%d7%a2%d7%9c%d7%95%d7%9c%d7%94-%d7%9c%d7%a4%d7%92%d7%95%d7%a2-%d7%91%d7%aa%d7%a2%d7%a9%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%a9%d7%91/feed/ 0
מדיניות אמריקנית חדשה מסבכת את פעילות סמסונג ו-SK Hynix בסין https://chiportal.co.il/%d7%9e%d7%93%d7%99%d7%a0%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%9e%d7%a8%d7%99%d7%a7%d7%a0%d7%99%d7%aa-%d7%97%d7%93%d7%a9%d7%94-%d7%9e%d7%a1%d7%91%d7%9b%d7%aa-%d7%90%d7%aa-%d7%a4%d7%a2%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%aa/ https://chiportal.co.il/%d7%9e%d7%93%d7%99%d7%a0%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%9e%d7%a8%d7%99%d7%a7%d7%a0%d7%99%d7%aa-%d7%97%d7%93%d7%a9%d7%94-%d7%9e%d7%a1%d7%91%d7%9b%d7%aa-%d7%90%d7%aa-%d7%a4%d7%a2%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%aa/#respond Sun, 07 Sep 2025 23:11:00 +0000 https://chiportal.co.il/?p=48160 במקום היתר גורף, החברות יצטרכו להגיש בקשות רישוי פרטניות לשימוש בציוד אמריקני במפעלי הייצור שלהן במדינה. ההערכה, החברות תחזרנה ייצור לדרום קוריאה

הפוסט מדיניות אמריקנית חדשה מסבכת את פעילות סמסונג ו-SK Hynix בסין הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>
במקום היתר גורף, החברות יצטרכו להגיש בקשות רישוי פרטניות לשימוש בציוד אמריקני במפעלי הייצור שלהן במדינה. ההערכה, החברות תחזרנה ייצור לדרום קוריאה

ממשל טראמפ ביטל את מעמד ה־VEU (Validated End-User) ממנו נהנו החברות הדרום־קוריאניות סמסונג ו־SK Hynix, מהלך שעלול לפגוע קשות בעתיד פעילותן בסין. במקום היתר גורף, החברות יצטרכו להגיש בקשות רישוי פרטניות לשימוש בציוד אמריקני במפעלי הייצור שלהן במדינה.

המהלך מהווה נסיגה מהמדיניות בתקופת ממשל ביידן, אשר העניק להן מעמד מיוחד לאחר שהוטלו מגבלות יצוא על ציוד שבבים לסין ב־7 באוקטובר 2022. מגבלות אלה נועדו להאט את פיתוח תעשיית השבבים הסינית ולשמור על יתרון אמריקני בתחום הבינה המלאכותית, אך פגעו גם בפעילות החברות הדרום־קוריאניות. הממשל דאז העניק להן בתחילה ויתור זמני ולאחר מכן את מעמד ה־VEU כדי למנוע שיבוש חריף בייצור.

בממשל טראמפ טוענים כי מדובר בסגירת "פרצות רגולטוריות" שפגעו בחברות אמריקניות. בפועל, אף חברה אמריקנית כבר אינה מפעילה מפעלי ייצור שבבים בסין, לאחר ש־SK Hynix רכשה את מתקני אינטל במדינה. הלכה למעשה, ביטול המעמד מונע מסמסונג ו־SK Hynix להרחיב או לשדרג את קווי הייצור, גם אם יינתנו היתרים להמשך פעילות שוטפת.

המשמעות: קושי להתמודד מול התחרות הסינית הגוברת. בתחום ה־NAND (זיכרון פלאש), חברת YMTC הסינית כבר הגיעה לנתח שוק של 8% ומתכננת להתרחב ל־15% עד 2026, תוך שימוש הולך וגובר בציוד מקומי. בתחום ה־DRAM, חברת CXMT מתקרבת לרמות ייצור דומות לאלו של מיקרון האמריקנית וצפויה להפוך לשחקן השלישי בגודלו אחרי סמסונג ו־SK Hynix.

סמסונג, שמייצרת 35–40% מייצור ה־NAND שלה בסין, החלה בשדרוג למעבר ל־286 שכבות כדי להתחרות ב־YMTC שכבר מייצרת 294 שכבות. SK Hynix, שמייצרת כ־40% מה־DRAM ו־20% מה־NAND שלה בסין, תכננה לשדרג את מפעליה – אך לא ברור אם הדבר יתאפשר כעת.

בטווח הקצר, שתי החברות עשויות להעביר חלק מהייצור חזרה לדרום קוריאה. ל־SK Hynix יש קיבולת נוספת במפעל M16 באינצ’ון והיא צפויה לפתוח השנה את המתקן החדש M15X בצ’ונגג’ו. סמסונג בוחנת לחדש את בניית המפעל P5 בפיונגטק. צעדים אלה יאפשרו ייצור מתקדם יותר בקוריאה, אך לא יפתרו את אובדן היתרון מול המתחרות הסיניות.

מעבר לכך, הממשל האמריקני עשוי להשתמש במגבלות כקלף מיקוח להמרצת השקעות בארה"ב – בדומה למדיניות כלפי Nvidia ו־AMD, שנדרשו להפריש חלק מהכנסותיהן מסין עבור רישוי מכירת שבבי AI. המשמעות היא כי גם סמסונג ו־SK Hynix עלולות למצוא את עצמן מתמודדות עם דרישות דומות בהמשך.


📸 קרדיט צילום: Depositphotos


רוצה שאכין גם גרסת אמפמ מלאה (כותרת, כותרת משנה, תגים, ביטוי מפתח, נרדפים ו־SLUG באנגלית) לידיעה הזו?

הפוסט מדיניות אמריקנית חדשה מסבכת את פעילות סמסונג ו-SK Hynix בסין הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>
https://chiportal.co.il/%d7%9e%d7%93%d7%99%d7%a0%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%9e%d7%a8%d7%99%d7%a7%d7%a0%d7%99%d7%aa-%d7%97%d7%93%d7%a9%d7%94-%d7%9e%d7%a1%d7%91%d7%9b%d7%aa-%d7%90%d7%aa-%d7%a4%d7%a2%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%aa/feed/ 0
סין מתנגדת להסרת אינטל, סמסונג ו־SK hynix מרשימת ה־Validated End-User של ארה"ב https://chiportal.co.il/%d7%a1%d7%99%d7%9f-%d7%9e%d7%aa%d7%a0%d7%92%d7%93%d7%aa-%d7%9c%d7%94%d7%a1%d7%a8%d7%aa-%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%9c-%d7%a1%d7%9e%d7%a1%d7%95%d7%a0%d7%92-%d7%95%d6%besk-hynix-%d7%9e%d7%a8%d7%a9/ https://chiportal.co.il/%d7%a1%d7%99%d7%9f-%d7%9e%d7%aa%d7%a0%d7%92%d7%93%d7%aa-%d7%9c%d7%94%d7%a1%d7%a8%d7%aa-%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%9c-%d7%a1%d7%9e%d7%a1%d7%95%d7%a0%d7%92-%d7%95%d6%besk-hynix-%d7%9e%d7%a8%d7%a9/#respond Tue, 02 Sep 2025 22:03:00 +0000 https://chiportal.co.il/?p=48138 משרד המסחר בבייג׳ינג מזהיר כי המהלך האמריקני עלול לפגוע ביציבות שרשראות האספקה הגלובליות בתחום השבבים, ומאיים בצעדים נחוצים לשמירה על האינטרסים של החברות הפועלות בסין.

הפוסט סין מתנגדת להסרת אינטל, סמסונג ו־SK hynix מרשימת ה־Validated End-User של ארה"ב הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>
משרד המסחר בבייג׳ינג מזהיר כי המהלך האמריקני עלול לפגוע ביציבות שרשראות האספקה הגלובליות בתחום השבבים, ומאיים בצעדים נחוצים לשמירה על האינטרסים של החברות הפועלות בסין.

משרד המסחר של סין פרסם בשבת (31 באוגוסט) הצהרה חריפה נגד החלטת ארצות הברית לבטל את ההרשאה לרשימת ה־Validated End-User (VEU) עבור שלוש יצרניות שבבים הפועלות בסין: Intel Semiconductor (Dalian), Samsung China Semiconductor, ו־SK Hynix Semiconductor (China).

בהודעת המשרד נמסר כי ארה"ב "הפכה את הפיקוח על היצוא לכלי מונע מתוך אינטרסים עצמיים", מהלך אשר עלול לפגוע ביציבות שרשראות האספקה בתעשיית המוליכים למחצה הגלובלית. דובר המשרד הדגיש כי ענף השבבים הוא תעשייה עולמית ומקושרת שנבנתה במשך עשרות שנים, והחלטות חד־צדדיות מסוג זה פוגעות באמון ובשיתוף הפעולה בין מדינות וחברות.

השלכות על התעשייה הגלובלית

לדברי בייג׳ינג, ההחלטה האמריקנית תגרום ל"פגיעה חמורה ביציבות התעשייה ובשרשראות האספקה". סין קראה לארה"ב לתקן לאלתר את צעדיה, ואף הזהירה כי תנקוט ב"צעדים נחוצים" כדי להגן על זכויותיה ועל האינטרסים הלגיטימיים של החברות הסיניות והבינלאומיות הפועלות בתחומה.

המתח הגובר בין וושינגטון לבייג׳ינג

המהלך האחרון מצטרף לשורת מגבלות אמריקניות על ייצוא טכנולוגיות מתקדמות לסין, כחלק ממאבק אסטרטגי רחב יותר על השליטה בשרשראות האספקה ובפיתוח השבבים המתקדמים. עם זאת, מעורבותן של ענקיות כמו אינטל, סמסונג ו־SK hynix מדגישה כי מדובר בהחלטה בעלת השלכות מרחיקות לכת גם מחוץ לגבולות סין, שכן החברות הללו מהוות שחקניות מרכזיות באספקת רכיבי מפתח לשוק העולמי.


הפוסט סין מתנגדת להסרת אינטל, סמסונג ו־SK hynix מרשימת ה־Validated End-User של ארה"ב הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>
https://chiportal.co.il/%d7%a1%d7%99%d7%9f-%d7%9e%d7%aa%d7%a0%d7%92%d7%93%d7%aa-%d7%9c%d7%94%d7%a1%d7%a8%d7%aa-%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%9c-%d7%a1%d7%9e%d7%a1%d7%95%d7%a0%d7%92-%d7%95%d6%besk-hynix-%d7%9e%d7%a8%d7%a9/feed/ 0
לקראת ChipEx2025: העולם עובר ל-ReRAM, וויביט ננו היא כיום הספק העצמאי היחיד לטכנולוגיה זו https://chiportal.co.il/%d7%9c%d7%a7%d7%a8%d7%90%d7%aa-chipex2025-%d7%94%d7%a2%d7%95%d7%9c%d7%9d-%d7%a2%d7%95%d7%91%d7%a8-%d7%9c-reram-%d7%95%d7%95%d7%99%d7%91%d7%99%d7%98-%d7%a0%d7%a0%d7%95-%d7%94%d7%99%d7%90-%d7%9b%d7%99/ https://chiportal.co.il/%d7%9c%d7%a7%d7%a8%d7%90%d7%aa-chipex2025-%d7%94%d7%a2%d7%95%d7%9c%d7%9d-%d7%a2%d7%95%d7%91%d7%a8-%d7%9c-reram-%d7%95%d7%95%d7%99%d7%91%d7%99%d7%98-%d7%a0%d7%a0%d7%95-%d7%94%d7%99%d7%90-%d7%9b%d7%99/#respond Mon, 05 May 2025 22:28:00 +0000 https://chiportal.co.il/?p=47178 כך אומר קובי חנוך מנכ"ל וויביט ננו בראיון לקראת הכנס שיתקיים ב-13 במאי באקספו ת"א. "העסקאות עם יצרני שבבים גדולים מוכיחות את ההצלחה." בכנס ChipEx2025, שיערך בתחילת מאי 2025, יציג קובי חנוך, מנכ״ל וויביט ננו, את התקדמות החברה בשנים האחרונות. חנוך פותח את הראיון בהתייחסות לעסקה האחרונה עם Onsemi, מהשלושה הגדולים של תעשיית השבבים, ואומר […]

הפוסט לקראת ChipEx2025: העולם עובר ל-ReRAM, וויביט ננו היא כיום הספק העצמאי היחיד לטכנולוגיה זו הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>
כך אומר קובי חנוך מנכ"ל וויביט ננו בראיון לקראת הכנס שיתקיים ב-13 במאי באקספו ת"א. "העסקאות עם יצרני שבבים גדולים מוכיחות את ההצלחה."

בכנס ChipEx2025, שיערך בתחילת מאי 2025, יציג קובי חנוך, מנכ״ל וויביט ננו, את התקדמות החברה בשנים האחרונות. חנוך פותח את הראיון בהתייחסות לעסקה האחרונה עם Onsemi, מהשלושה הגדולים של תעשיית השבבים, ואומר כי “מדובר בעסקה השלישית שלנו אחרי סקייווטר ו-DB Hightek, שמוכיחה שכלי ה-ReRAM שלנו הגיעו לשלב יישומי ייצור תעשייתי.” עסקה זו הוסיפה תנופה לעניין מצד מתחרים וחברות נוספות בשוק, ויצרה ביקוש גבוה למוצרי החברה."

"החברה שלנו כבר השיגה הסמכה ברמה AEC-Q100, המבטיחה תפעול בטמפרטורה של עד 150 °C למשך עשר שנים. “ההסמכה הזו מעניקה אמון גבוה אצל לקוחות חובקי עולם וממחישה את עמידות הטכנולוגיה שלנו,” הוא מסביר. עוד מציג חנוך הדגמה חיה מבית E-MAS, חברת בינה מלאכותית שהחליפה MRAM ב-ReRAM של וויביט, והציגה מערכת לזיהוי תנועה הפועלת על גבי השבבים החדשים."

לגבי התוכניות לעתיד, חנוך הכריז כי וויביט “מתמקדת בכמה עסקאות נוספות שנסגור עד סוף השנה, מה שיעמיד אותנו בעמדה מובילה בשוק. בכוונתנו להרחיב את צוות התמיכה בלקוחות, ומשם להגיע לייצור המוני בפאונדריז שיתחברו אלינו.” לשם כך גויסה ליילה סווינגר כ־VP Customer Success, שתבחן ותבסס תשתיות ומתודולוגיות לניהול פרויקטים מרובי לקוחות, ותבטיח שהמעבר להקמה תעשייתית ייעשה בצורה חלקה ואוטומטית ככל הניתן.

לשאלת Chiporal על השפעות מלחמת הסחר ומכסות יבוא–יצוא, השיב חנוך כי “וויביט פועלת במודל רישוי ומול פאונדריז עצמאיים, ולכן לא מושפעת ישירות מהמגבלות הללו המופנות בעיקר לרכיבים. מלבד זאת הביקוש ממערב אירופה, ארצות הברית וממזרח אסיה כה גבוה, שאנו מתקשים לעמוד בו כרגע וסין נמצאת בתחתית סדר העדיפויות."

באשר לירידות השוק העולמי בשוק הסמיקונדקטור, חנוך הציג זווית שונה: “במצבי מיתון, חברות חכמות דווקא משקיעות בטכנולוגיות חדשניות שיאפשרו להן לצאת חזקים יותר אחרי המשבר. הפרויקט שלנו עם Onsemi נבחר בעדיפות עליונה כיוון שמהווה יתרון תחרותי בהמשך הדרך.”

לסיכום, וויביט ננו תציג ב־ChipEx2025 כיצד טכנולוגיית ה-ReRAM שלה עברה את שלב הנסיונות והוכיחה עצמה כפתרון מועדף בתעשייה הגלובלית. עם עסקאות אסטרטגיות, הסמכות תעשייתיות והכנות לגידול משמעותי בהיקף הייצור והתמיכה, החברה מציבה לעצמה יעד ברור: להוביל את מהפכת הזיכרון המתנגד ולהרחיב את נתח השוק של פתרונות ה-ReRAM בשנים הבאות.

הפוסט לקראת ChipEx2025: העולם עובר ל-ReRAM, וויביט ננו היא כיום הספק העצמאי היחיד לטכנולוגיה זו הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>
https://chiportal.co.il/%d7%9c%d7%a7%d7%a8%d7%90%d7%aa-chipex2025-%d7%94%d7%a2%d7%95%d7%9c%d7%9d-%d7%a2%d7%95%d7%91%d7%a8-%d7%9c-reram-%d7%95%d7%95%d7%99%d7%91%d7%99%d7%98-%d7%a0%d7%a0%d7%95-%d7%94%d7%99%d7%90-%d7%9b%d7%99/feed/ 0
אינטל ו-SK hynix השלימו את עסקת ה-NAND: אינטל קיבלה 1.9 מיליארד ד', SK hynix קיבלה קניין רוחני ועובדים https://chiportal.co.il/%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%9c-%d7%95-sk-hynix-%d7%94%d7%a9%d7%9c%d7%99%d7%9e%d7%95-%d7%90%d7%aa-%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%aa-%d7%94-nand-%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%9c-%d7%a7%d7%99%d7%91%d7%9c%d7%94-1-9/ https://chiportal.co.il/%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%9c-%d7%95-sk-hynix-%d7%94%d7%a9%d7%9c%d7%99%d7%9e%d7%95-%d7%90%d7%aa-%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%aa-%d7%94-nand-%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%9c-%d7%a7%d7%99%d7%91%d7%9c%d7%94-1-9/#respond Sat, 29 Mar 2025 22:24:00 +0000 https://chiportal.co.il/?p=46908 השלב השני והאחרון בעסקת הרכישה הענקית של חטיבת זיכרונות הפלאש של אינטל הסתיים — חברת Solidigm, שהוקמה לאחר המיזוג, תוכל כעת לפעול בצורה מלאה בשיתוף עם SK hynix

הפוסט אינטל ו-SK hynix השלימו את עסקת ה-NAND: אינטל קיבלה 1.9 מיליארד ד', SK hynix קיבלה קניין רוחני ועובדים הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>

השלב השני והאחרון בעסקת הרכישה הענקית של חטיבת זיכרונות הפלאש של אינטל הסתיים — חברת Solidigm, שהוקמה לאחר המיזוג, תוכל כעת לפעול בצורה מלאה בשיתוף עם SK hynix



לאחר תהליך רכישה שנמשך קרוב לארבע שנים, אינטל וקבוצת SK hynix הקוריאנית השלימו השבוע את עסקת הענק למכירת חטיבת זיכרונות הפלאש (NAND) של אינטל. אינטל קיבלה תשלום סופי של 1.9 מיליארד דולר, בעוד ש-SK hynix קיבלה לידיה את הקניין הרוחני, תשתיות המו"פ ואת צוותי המומחים שעסקו בטכנולוגיית ה-NAND של אינטל.

העסקה, שהיקפה הכולל עומד על כ-8.85 מיליארד דולר, התבצעה בשני שלבים: השלב הראשון הושלם כבר בשנת 2021, וכלל העברת פעילות כונני ה-SSD של אינטל ומפעל הייצור בדאליין שבסין. עם סיום שלב זה, הוקמה החברה Solidigm שפועלת תחת SK hynix ומתמקדת בשוק האחסון הארגוני.

אולם שלב זה לא כלל את הקניין הרוחני, תשתיות המו"פ והעובדים הקריטיים של אינטל בתחום ה-NAND, אשר נשארו בשליטתה. מצב זה הגביל את יכולת שיתוף הפעולה בין Solidigm ל-SK hynix בתכנון ופיתוח מוצרים משותפים. כעת, עם סיום השלב השני, הועברו כלל הזכויות והמשאבים – מה שמאפשר איחוד מלא של המאמצים והטכנולוגיות.

על פי דיווח של אינטל לרשות ניירות הערך האמריקנית (SEC), התמורה הסופית עמדה על 1.9 מיליארד דולר – סכום נמוך מעט מהסכום המקורי שתוכנן (2.24 מיליארד דולר). אינטל ציינה כי העסקה "תחזק את המאזן הפיננסי של החברה ותשפר את הגמישות הכלכלית שלה."

אחת הסוגיות הטכנולוגיות המרכזיות שנוצרו בעקבות הרכישה היא ההבדל בין טכנולוגיות ייצור ה-NAND של שתי החברות: אינטל השתמשה בשיטת floating gate, בעוד SK hynix מתמקדת בטכנולוגיית charge trap flash (CTF). Solidigm ממשיכה כיום לייצר כוננים מבוססי floating gate – כולל כונני QLC מתקדמים – אך ייתכן שבעתיד תנסה SK hynix לאחד את קווי הייצור סביב טכנולוגיה אחת, לשם יעילות תפעולית.

השלמת הרכישה גם מסמלת את סיום ההסכם שאפשר לאינטל להמשיך ולייצר פרוסות NAND במפעל של SK hynix בדאליין.

בכך, מסתיימת עסקה אסטרטגית שחיזקה את מעמדה של SK hynix בשוק האחסון הארגוני – שוק הצומח במהירות עם הביקוש ההולך וגובר לעיבוד וניתוח נתונים בהיקפים עצומים.

הפוסט אינטל ו-SK hynix השלימו את עסקת ה-NAND: אינטל קיבלה 1.9 מיליארד ד', SK hynix קיבלה קניין רוחני ועובדים הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>
https://chiportal.co.il/%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%9c-%d7%95-sk-hynix-%d7%94%d7%a9%d7%9c%d7%99%d7%9e%d7%95-%d7%90%d7%aa-%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%aa-%d7%94-nand-%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%9c-%d7%a7%d7%99%d7%91%d7%9c%d7%94-1-9/feed/ 0
דרום קוריאה מזרזת את הקמת מתחם השבבים ביונגין, הבנייה תחל ב-2026 https://chiportal.co.il/%d7%93%d7%a8%d7%95%d7%9d-%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%90%d7%94-%d7%9e%d7%96%d7%a8%d7%96%d7%aa-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%a7%d7%9e%d7%aa-%d7%9e%d7%aa%d7%97%d7%9d-%d7%94%d7%a9%d7%91%d7%91%d7%99%d7%9d-%d7%91/ https://chiportal.co.il/%d7%93%d7%a8%d7%95%d7%9d-%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%90%d7%94-%d7%9e%d7%96%d7%a8%d7%96%d7%aa-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%a7%d7%9e%d7%aa-%d7%9e%d7%aa%d7%97%d7%9d-%d7%94%d7%a9%d7%91%d7%91%d7%99%d7%9d-%d7%91/#respond Sat, 28 Dec 2024 22:11:00 +0000 https://chiportal.co.il/?p=46151 מתחם התעשייה הגדול בעולם לשבבים מתוכנן להתחיל לפעול ב-2030, בהשקעה פרטית של 246.4 מיליארד דולר

הפוסט דרום קוריאה מזרזת את הקמת מתחם השבבים ביונגין, הבנייה תחל ב-2026 הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>
מתחם התעשייה הגדול בעולם לשבבים מתוכנן להתחיל לפעול ב-2030, בהשקעה פרטית של 246.4 מיליארד דולר

ממשלת דרום קוריאה הכריזה על זירוז בניית מתחם השבבים הלאומי ביונגין, שאמור להיות מתחם השבבים הגדול בעולם. הבנייה תחל בדצמבר 2026, מוקדם מהמתוכנן, והמפעל הראשון צפוי להתחיל לפעול ב-2030.

משרד הקרקע, התשתיות והתחבורה של דרום קוריאה הכריז על המתחם כ"מתחם תעשייה לאומי" שלושה חודשים מוקדם מהמתוכנן, ואישר מזורז של תקנות רגולטוריות, כדי לאפשר את תחילת הבנייה שנים לפני המועד המקורי.

המתחם, כאשר יושלם, יתפרש על שטח של 7.28 מיליון מ"ר וימשוך השקעות פרטיות של עד 360 טריליון וון (כ-246.4 מיליארד דולר) מתאגידי ענק כמו Samsung Electronics ו-SK hynix, לצד למעלה מ-60 ספקים קטנים ובינוניים בתחומי החומרים, הרכיבים והציוד.

המתחם יכלול שישה מפעלי ייצור שבבים גדולים, שלוש תחנות כוח, עיר מגורים עם 16,000 יחידות דיור, פארקים ומתקנים חיוניים לתמיכה בכוח העבודה. לפי דיווחים, עם השלמתו יעסיק המתחם 1.6 מיליון עובדים ויתרום 700 טריליון וון (כ-477.4 מיליארד דולר) לפעילות הכלכלית בדרום קוריאה.

התכנון הראשוני להקמת המתחם נחשף בינואר 2024, כאשר סמסונג ו-SK hynix הודיעו על השקעה משותפת של 471 מיליון דולר להקמת המרכז. הדיווחים הראשוניים ציינו תוכניות להקים 13 מפעלים חדשים שיפיקו 92.4 מיליון פרוסות סיליקון בשנה עד 2030. לעומת זאת, המודל הנוכחי כולל שישה מפעלים בלבד, אך ייתכן ששטחם יגדל והם יפצו על הפער באמצעות כושר ייצור גבוה יותר.

חיזוק מעמד דרום קוריאה בשוק התחרותי

המתחם מתוכנן לחזק את מעמדה של דרום קוריאה בשוק השבבים העולמי, המתמודד עם תחרות גוברת ממדינות כמו ארצות הברית, סין, טאיוואן, יפן, והאיחוד האירופי, לצד מדינות מתפתחות כמו הודו ומדינות המזרח התיכון.

בטקס ההכרזה אמר קים יונג-קוואן, נשיא Samsung Electronics DS Business Strategy, כי "כוחות כלכליים גדולים משקיעים רבות בתעשיות השבבים ומבצעים אינטגרציה של שרשראות האספקה כחלק מהביטחון הלאומי שלהן. לכן יש חשיבות קריטית להמשיך בתוכנית כמתוכנן כדי להבטיח תחרותיות גלובלית."


תגים

דרום קוריאה, יונגין, שבבים, טכנולוגיה מתקדמת, Samsung Electronics, SK hynix, תעשיית השבבים, כלכלה עולמית, רגולציה, ביטחון לאומי, תשתיות

הפוסט דרום קוריאה מזרזת את הקמת מתחם השבבים ביונגין, הבנייה תחל ב-2026 הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>
https://chiportal.co.il/%d7%93%d7%a8%d7%95%d7%9d-%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%90%d7%94-%d7%9e%d7%96%d7%a8%d7%96%d7%aa-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%a7%d7%9e%d7%aa-%d7%9e%d7%aa%d7%97%d7%9d-%d7%94%d7%a9%d7%91%d7%91%d7%99%d7%9d-%d7%91/feed/ 0
SK Hynix תשקיע 6.8 מיליארד דולר במפעל שבבי AI https://chiportal.co.il/sk-hynix-%d7%aa%d7%a9%d7%a7%d7%99%d7%a2-6-8-%d7%9e%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%90%d7%a8%d7%93-%d7%93%d7%95%d7%9c%d7%a8-%d7%91%d7%9e%d7%a4%d7%a2%d7%9c-%d7%a9%d7%91%d7%91%d7%99-ai/ https://chiportal.co.il/sk-hynix-%d7%aa%d7%a9%d7%a7%d7%99%d7%a2-6-8-%d7%9e%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%90%d7%a8%d7%93-%d7%93%d7%95%d7%9c%d7%a8-%d7%91%d7%9e%d7%a4%d7%a2%d7%9c-%d7%a9%d7%91%d7%91%d7%99-ai/#respond Sat, 27 Jul 2024 22:15:00 +0000 https://chiportal.co.il/?p=44944 החברה תבנה את המפעל הראשון ומתקני העסקים של מתחם השבבים ביונגין, על מנת לעמוד בביקוש לשבבי זיכרון AI. הייצור יחל ב-2027

הפוסט SK Hynix תשקיע 6.8 מיליארד דולר במפעל שבבי AI הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>
החברה תבנה את המפעל הראשון ומתקני העסקים של מתחם השבבים ביונגין, על מנת לעמוד בביקוש לשבבי זיכרון AI. הייצור יחל ב-2027

SK Hynix, אחת הספקיות של חברת Nvidia, מתכננת להתחיל את בניית המפעל הראשון במתחם יונגין במרץ בשנה הבאה ולהשלים את הפרויקט במאי 2027

מתחם יונגין, אשר יבנה על שטח של 4.15 מיליון מטר מרובע בוונסם-מיון, יונגין, מחוז גיונגי, נמצא בשלבי הכנה של האתר ובנייה של תשתיות.

ההשקעה המוצעת תתבצע בין אוגוסט 2024 לסוף 2028. היא תכסה את עלויות הבנייה לתפעול המתחם, כולל מתקנים עזר ומבני תמיכה עסקיים.

SK Hynix תבנה ארבעה מפעלים שייצרו שבבים מהדור הבא, ומתחם שיתוף פעולה לשבבים עם יותר מ-50 חברות מקומיות קטנות. SK Hynix תייצר DRAMs, כולל HBM, זיכרון AI מייצג, במפעל הראשון ותתכונן לייצור מוצרים אחרים.

בנוסף, SK Hynix מתכננת לבנות Mini-fab2 במסגרת השלב הראשון על מנת לסייע לעסקים קטנים לפתח, להדגים ולהעריך טכנולוגיות. "המתחם ביונגין יהיה הבסיס לצמיחה העסקית של SK Hynix ומקום לחדשנות ושגשוג משותף שאנחנו יוצרים עם השותפים שלנו," אמר סגן נשיא קים יונג-סיק, ראש טכנולוגיית הייצור ב-SK Hynix.

הפוסט SK Hynix תשקיע 6.8 מיליארד דולר במפעל שבבי AI הופיע לראשונה ב-Chiportal.

]]>
https://chiportal.co.il/sk-hynix-%d7%aa%d7%a9%d7%a7%d7%99%d7%a2-6-8-%d7%9e%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%90%d7%a8%d7%93-%d7%93%d7%95%d7%9c%d7%a8-%d7%91%d7%9e%d7%a4%d7%a2%d7%9c-%d7%a9%d7%91%d7%91%d7%99-ai/feed/ 0