הרקדן שהפך ליזם ופיתח מדפסת תלת מימדית לאוכל
כבר בגיל 7 הוא ידע מה הוא רוצה לעשות בחיים. בגיל שבו ילדים משחקים בחצר בית הספר וחושבים במקרה הטוב מה יעשו אחרי שעות הלימודים או בסוף השבוע הקרוב, דורון ידע שהוא רוצה להיות רקדן. ריקודים היו כל חיו ובגיל 19 כבר הקים סטודיו משלו. אבל…בהיותו בגיל 21 נפצע דורון והבין שלא יוכל להמשיך לרקוד וכתחליף מצא את.. עסקי ההייטק.
הרקדן שהפך ליזם ופיתח מדפסת תלת מימדית לאוכל
כבר בגיל 7 הוא ידע מה הוא רוצה לעשות בחיים. בגיל שבו ילדים משחקים בחצר בית הספר וחושבים במקרה הטוב מה יעשו אחרי שעות הלימודים או בסוף השבוע הקרוב, דורון ידע שהוא רוצה להיות רקדן. ריקודים היו כל חיו ובגיל 19 כבר הקים סטודיו משלו. אבל…בהיותו בגיל 21 נפצע דורון והבין שלא יוכל להמשיך לרקוד וכתחליף מצא את.. עסקי ההייטק.
למרבה ההפתעה דורון יודע להסביר מדוע עבר מריקוד ליזמות הייטק. לדעתו יש דמיון רב בין השניים. והרי כמה דוגמאות. בריקוד כשאתה מפסיד תנועה חשובה זה כמו שהפסדת הזדמנות עסקית. כמו בעסקים, גם בריקוד הדיוק וההצטיינות חשובים מאד. וכמו כן, רקדן צריך שיהיה לו הרבה ידע בנושא בו הוא עוסק וכך גם איש עסקים או יזם המקים חברה.
לאחר פציעתו, החליט כאמור דורון שהוא יהיה יזם. הוא הקים שורה של חברות כולל Skinlap – שפיתחה מזרק אטומטי לניהול תרופות, Citala – מסך מחשב גמיש, D Crown – צנתר יחודי בעל יכולת לשינוי קוטרו, ואת חברת Tulip Medical העוסקת בפיתוח מכשירים ביו-רפואים. דורון לא למד באוניברסיטה וכל החברות שהקים והיוזמות שיזם מבוססות על יכולת היצירתיות היחודית, החזון והחדשנות שלו. דורון ניחן בעוד כשרון. יש לו את היכולת המרשימה לזהות בו זמנית גם את הצורך וגם את הפתרון .
לאחר שזיהה את סגולותיו המיוחדות הקים את חברת WHITE המסייעת ליזמים לפתח טכנולוגיות חדשות בתחומי חקלאות, רכב,חומרת מחשב, בניה, אלקטרוניקה צרכנית, אנרגיה, טכנולוגיות רפואיות, מכשור רפואי וננוטכנולוגיה.
בימים אלו, עסוק דורון בפיתוח ההמצאה החדשה שלו. מדובר במדפסת תלת מימדית ל…אוכל. המדפסת המכונה "ג'יני" (Genie) דומה בגודלה ובצורתה למכונת אספרסו קטנה ויודעת להפוך קפסולות למזון אכיל באופן כמעט מיידי.
הקפסולות השונות כוללות ארוחת עוף ואורז, קוסקוס עם ירקות או איטריות ראמן ואפילו סופלה שוקולד וקינוחים נוספים.
הקפסולות מכילות רכיבים טבעיים בלבד ולאחר שעברו תהליך של ייבוש בהקפאה הן יכולות להחזיק מעמד במשך כשנתיים.
קהל היעד של -Genie הוא בתי קפה וחנויות נוחות, שיוכלו להציע ללקוחותיהן ארוחות טריות. החברה כבר חתמה על חוזי הפצה עם מפיצים באירופה ובארצות הברית והמכונות הראשונות צפויות להגיע לשוק כבר בשנה הבאה.
דורון מרקו ישתתף בכנס DevelopEX2015 שיתקיים ביום ד' הקרוב 2015 -11-11 וירצה על דרך חשיבתו והמצאותיו. להרשמה לכנס לחץ כאן
{loadposition content-related} |