פורטל תעשיית השבבים בישראל מבית מגזין

פורטל תעשיית השבבים בישראל מבית מגזין

צ'יפורטל - פורטל של תעשית השבבים בישראל
צ'יפסים

 

האם חברה צעירה מהרצליה תהפוך למתחרתה של מובילאיי?

הכל החל ב-2001 כאשר חברת מגנא נוסדה על ידי חיים סיבוני ולוי צרויה - פיסיקאי, שעבד בתעשייה האווירית, ופיתח את התוכנה של טיל החץ. מטרתה של מגנא היה לפתח מכ"מ אלקטרו אופטי-פאסיבי, המזהה חודרים פוטנציאליים במטרה להגן על מטוסים מפני תנועת ציפורים באוויר ולאבטחת גבולות ומתקנים רגישים בארץ ובעולם מפני חודרים פוטנציאלים. מוצר החברה התבסס על טכנולוגיית תלת ממד ((3D ואלגוריתמים מתקדמים.

החברה הצליחה לגייס כ-40 מיליון ש"ח מבתי ההשקעות פסגות ואקסלנס ומחברת Aeronautics ופיתחה מוצר מתקדם שהותקן במעברי גבול, נמלי ים, נמלי תעופה, בסיסיים צבאיים, כורים גרעיניים ומתקנים רגישים נוספים. כיום נמצאים בין לקוחותיה צה"ל, נתב"ג, שב"ס ומשטרת ישראל.

באוקטובר 2015 החליטה מגנא להרחיב את מוצריה לתחום מניעת תאונות בכלי רכב וביצעה הנפקה הפוכה שבאמצעותה הכניסה את פעילותה בתחום הבטיחות לרכב לתוך שלד בורסאי בשם אסיה פיתוח שהחליף את שמו לEyes 4 .

Eyes4 הכריזה כי ברשותה טכנולוגיה חדשנית למניעת תאונות אשר בניגוד למתחרותיה (ככל הנראה התכוונה למובילאיי) המערכת שלה עושה שימוש בשתי מצלמות העובדות בסינכרון מלא ומצליחות לקבל תמונה תלת מימדית על הנעשה מסביב לרכב ובכך לזהות טוב יותר את העצמים (הולכי רגל, רוכבי אופנים, מכוניות וכדומה) ותוך הקטנה משמעותית של אזעקות שווא (False Alarms).

מאז הנפקתה הספיקה 4 Eyes לשנות שמה לפורסייט ( (Foresight ולהקים אתר חדש תחת שם זה. לאחרונה הודיעה פורסייט כי השלימה בהצלחה שלב מתקדם בפיתוח התוכנה וסדרת ניסויים באב הטיפוס של מערכת סיוע לנהג לגילוי סכנות והתרעה בפני תאונות דרכים, המבוססת על ניתוח וידאו וטכנולוגית תלת מימד. למרות שחיים סיבוני, מנכ"ל החברה, מאמין כי המערכת של חברתו טובה ממערכות מתחרות יהיה עליו להוכיח זאת בשטח. כרגע המערכות של חברת מובילאיי נמצאות בשימוש מעשי של מיטב יצרני המכוניות בעולם וגם טסלה, יצרנית הרכב החשמלי הציגה לאחרונה מערכת לבטיחות בנהיגה פרי פיתוח פנימי שלה.

בספטמבר החולף הכריזה פורסייט על חתימה של הסכם הבנות ראשון לבחינת המערכת שלה ע"י יצרנית רכב סינית. פורסייט סירבה לפרסם את שם היצרנית אך ציינה כי מדובר באחת מיצרניות הרכב הגדולות במדינה, שהינה בעלת יכולות ייצור של מאות אלפי רכבים בשנה מסוגים שונים (פרטיים, מסחריים, אוטובוסים ורכבים חשמליים).

הניסוי לבחינת המערכת של פורסייט ממומן על ידי היצרנית הסינית והוא ישמש אותה כדי לבחון את התאמתה לדרישות הנהיגה בסין, בהתחשב בתרבות הנהיגה, האקלים המקומי והתשתיות הקיימות. אין ספק כי אם נסוי זה יצליח תוכל פורסייט לטעון כי בידיה מערכת מתחרה במובילאיי ויצרניות אחרות של מערכות בטיחות לרכב.

בינתיים עסוקה החברה במציאת מימון לפעילותה שכן בחצי השנה הראשונה של 2016 הסתכמו הספדיה ב-43 מיליון שקל. לאחרונה הצליחה פורסייט לגייס כ-1.5 מליון דולר ממשקיעים פרטיים והיא נהנית גם מגיבויים של משקיעים אסטראגים הכוללים את קבוצת לובינסקי, בעלי אלייד וצ'מפיון מוטורס, וכן את היבואן הבלעדי של פורשה בישראל.





שדרת הלוגואים

  • 1-Synopsys_Logo_HQ
  • 2-Umclogo
  • 3-EMC
  • 1
  • 5-Gary
  • 6-SIA
  • 7-muadon-shovevim
  • 8-Logo_Chipex
  • 9-Chiportal_logo_HR
  • 10-TAPEOUT_Logo
 
www.Deezee.co.il בניית אתרים בעצם גלישתכם באתר הכנם מסכימים לתנאי השימוש בו - לחצו כאן לקריאת תנאי השימוש - כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010


CHIPORTAL RSS FEEDS
כל החדשות
מאמרים ומחקרים
מוצרים חדשים והודעות לעיתונות