על פי פרופסור אהרון פרידברג, מומחה לפוליטיקה וליחסים בינלאומיים מאוניברסיטת פרינסטון, לא יהיה קל לארצות הברית להטמיע במהירות מכסים גבוהים על שבבים מיובאים. פרידברג טען כי העלות של מדיניות כזו תהיה גבוהה מדי ותגרום לעלייה בעלויות ובפגיעה בתחרותיות של תעשיות אמריקאיות נוספות.
על פי פרופסור אהרון פרידברג, מומחה לפוליטיקה וליחסים בינלאומיים מאוניברסיטת פרינסטון, לא יהיה קל לארצות הברית להטמיע במהירות מכסים גבוהים על שבבים מיובאים. פרידברג טען כי העלות של מדיניות כזו תהיה גבוהה מדי ותגרום לעלייה בעלויות ובפגיעה בתחרותיות של תעשיות אמריקאיות נוספות. פרידברג התארח לאחרונה בטאיוואן, אחת המדינות שעשויה לסבול מהגדלת המכסים
בתגובה לשאלות שהעלו כלי תקשורת מטייוואן, ציין פרידברג כי למרות שהנשיא דונלד טראמפ מעוניין להשתמש במכס ככלי לחץ כדי לעודד חברות לייצר בארה״ב, לא צפוי שהאיומים יתממשו במהירות. "בהתחשב בעובדה שלוקח שנים רבות להגדיל את יכולת הייצור של שבבים בארה״ב, הטלת מכסים גבוהים תעלה את העלויות ותפגע בתחרותיות של תעשיות אמריקאיות אחרות," הוא אמר.
האיומים על ידי טראמפ מכוונים להניע הן חברות מקומיות והן חברות זרות להגדיל את ההשקעות בארה״ב. בין היתר, חברת Taiwan Semiconductor Manufacturing Co (TSMC), המובילה העולמית בתחום הייצור בהתקשרות, משקיעה US$65 מיליארד באריזונה לצורך הקמת שלוש מפעלי ייצור מתקדמים.
עם זאת, אתגרי ייצור המתקנים בארה״ב נשארים משמעותיים. אתרים אמריקאיים מתמודדים עם בעיות כגון זמן בנייה ארוך, עלויות גבוהות וכשלים בגיוס עובדים מיומנים – אתגרים שאינם מתגלים במידה כזו באסיה. טכנולוגיות ומבנים רגולטוריים מורכבים עלולים לעכב את הפרויקטים ולהקשות על מעבר חלק לייצור פנים ארצי.
בנוסף, היועץ לביטחון הלאומי לשעבר ג'ון בולטון, הדגיש כי הטלת מכסים על שבבים מטייוואן לא תסלק את התלות האמיתית של ארה״ב בשבבים המיוצרים בטייוואן. "בעוד הנשיא טראמפ שוקל להכריז בקרוב על הטלת מכס בשיעור של 25% על שבבים, רכבים ותרופות – ואף צפוי שהשיעור יעלה עם הזמן – ברור כי המעבר להגדלת יכולת הייצור הפנימית של שבבים בארה״ב ידרוש זמן והשקעות משמעותיות.
הסיכוי להטמעת המדיניות במהירות נמוך, וזאת בשל האתגרים הכלכליים והתעשייתיים, מה שמעלה שאלות בנוגע ליעילות האסטרטגיה הנוכחית.