בין הנוכחים ניתן היה למצוא כמה מבכירי ומובילי תעשיית הרכב, ספקי Tier1, שותפים טכנולוגים, משקיעים, מוסדות פיננסיים, ואנליסטים. האירוע התקיים במשרדים החדשים של אינוויז, אשר ממוקמים בפארק התעשייה "נצבא סיטי" שבראש העין
חברת אינוויז ערכה השבוע אירוע "אקוסיסטם" אשר הפגיש 150 מבקרים מכל רחבי העולם. בין הנוכחים ניתן היה למצוא כמה מבכירי ומובילי תעשיית הרכב, ספקי Tier1, שותפים טכנולוגים, משקיעים, מוסדות פיננסיים, ואנליסטים. האירוע התקיים במשרדים החדשים של אינוויז, אשר ממוקמים בפארק התעשייה "נצבא סיטי" שבראש העין
עומר כילף, מנכ"ל ומייסד אינוויז, פתח את האירוע וסיכם את פעילות החברה מיום היווסדה ב-2016. הדוברים המרכזיים בכנס היו: ד"ר ריצ'רד ראו – סגן נשיא תחום הנהיגה האוטונומית, סנסורים, מערכות אינטגרציה ושותפויות בקבוצת BMW, פרופסור שטפן פ. ואלץ – בכיר לענייני חדשנות ושותפויות בחברת CARIAD, הזרוע הטכנולוגית של קבוצת הרכב פולקסווגן, אלחנדרו (אלכס) ווקוטיץ' – סגן נשיא לענייני אוטומוטיב בחברת השבבים קוואלקום, מיכאל פילאטוב – סגן נשיא במחקר מניות בבנק Berenberg.
קבוצת BMW הייתה החלוצה כאשר היא ו – #MagnaInternational (ספקית ה Tier1של BMW) בחרו במערכת InnovizOne לטובת הרכבים האוטונומיים הראשונים שלהן.
בנובמבר 2021, BMW בחרה במערכת "Snapdragon Ride" של קוואלקום לעזרה מתקדמת לנהג (ADAS – Advanced Driver-Assistance Systems), על מנת להפעיל את פתרונות הנהיגה האוטונומית העתידיים שלהם. ריצ'רד ראו ואלחנדרו ווקוטיץ' הועילו מאוד בהגשמת ופריחת שיתוף הפעולה.
במאי האחרון, הכריזה אינוויז כי אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם בחרה בInnovizTwo, הדור הבא של הלידאר ומערכות החישה, לשימוש ברכבים המודרכים אוטומטית (AV) של אותו יצרן. באותו היום ממש הכריזה CARIAD, חברת התוכנה של פולקסווגן, על בחירתה בקוואלקום כמי שתסייע בקיום פונקציות אשר יאפשרו להגיע לשלב 4 במדד הSAE לנהיגה אוטונומית.
באוגוסט, התגלתה זהותו של יצרן הרכב כפולקסווגן. על פי אתר Wards Auto , פולקסווגן היא יצרנית הרכב המובילה בעולם מבחינת הכנסות. פתרונות החישה של אינוויז יכללו בתוך רבים מן מותגי הרכב היוקרתיים בעולם – בין היתר באאודי, פורש, למבורגיני ובנטלי.
העסקה עם פולקסווגן היא הפעם הראשונה שבה אינוויז תפעל כTier1. היא תספק באופן ישיר את הלידאר ואת תוכנת החישה לחברה הגרמנית. כך תמשיך אינוויז לפתח את עיצוב ופונקציות הלידאר ולבסס את התמחותה בתחום.
דוברים מרכזיים ועיקרי הדברים:
ד"ר ריצ'ארד ראו התייחס לבחירתה של BMW בלידאר ותוכנת החישה 905nm InnovizOne לדור הראשון של הרכבים האוטונומים בBMW. על מנת לאפשר לנהיגה אוטונומית רמה 3. BMW נכנסת כעת לשלב האחרון של תיקוף המוצר, לפני הייצור הנרחב. ד"ר ראו התמקד בהרצאתו ב4 נקודות :
- למה לידאר? מדוע מדובר בטכנולוגיה כה חשובה? BMW מאמינה שלכל כלי רכב אמורים להיות 3 סנסורים: מצלמה, רדאר ולידאר. לכל אחד מהסנסורים יש את יתרונותיו וחסרונותיו, אך הם משלימים אחד את השני ויחד מספקים ערך מירבי ובטיחות. בעתיד, כל הסנסורים יהיו חייבים לספק שימושים שונים ברכב. סנסור הלידאר יכול לאפשר אוטומציה נוספת, תחליף לסנסורים האחרים ולספק פונקציות חישה נוספות בהשוואה לסנסורים האחרים. מהסיבות הללו, הלידארים יהפכו לחשובים בעתיד.
- ד"ר ראו הגדיר את InnovizOne כמי שמספקת איתור טווח (Range Detection), Eye Safety, שדה ראיה, רזולוציה וקצב פריימים מצויינים. ראו התייחס ל InnovizOne כסנסור המבטיח בטיחות ויציבות סביבתית בנהיגה אוטונומית.
- למה דווקא אינוויז מבין כל שלל הסטארטאפים האחרים? BMW הייתה צריכה פיתרון שיאזן בין כל הדרישות הסותרות: טווח, Eye Safety, צריכת אנרגיה, מגבלות אריזה ופתרון בעיות. BMW הגיעה למסקנה שאינוויז היא חברת הסטארט אפ בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר למצוא את האיזון לכל הדרישות.
- מדוע אין לידארים על הכביש כבר היום? בעקבות קושי בתפעול ותנאים סביבתיים. אינוויז מצאה פתרונות לכל האתגרים במהלך 5 השנים האחרונות. יחד עם Magna International (הTier 1 של BMW המספקת את פתרון הנהיגה האוטונומית) ו-אינוויז, BMW למדו דברים רבים שלא ידעו בתחילת הפרויקט. תוכנה תהפוך לחשובה יותר בעתיד.
· למה אינוויז תשגשג על פי הניסיון של BMW?
1. אינוויז משפרת כל הזמן את איכות המוצר ומיישמת במהירות את השיפורים בדור הבא שלה InnovizTwo.
2. אינוויז לוקחת החלטות נועזות, כולל הפיכתה לספק Tier1, כדי להראות שהחברה כאן לטווח הארוך.
3. אינוויז ממנפת את הידע שלה בתחום הנהיגה האוטונומית.
4. אינוויז מבינה את דרישות הרכב ודוחפת את גורם הצורה והטכנולוגיה.
5. העתיד ורוד. החברה יודעת מה דרוש כדי להצליח. ניתן יהיה להוריד עלויות ככל שהנפחים יעלו.
פרופסור שטפן פ. ואלץ התייחס לפוטנציאל המהפכני של טכנולוגיית הלידארים לתחומים רבים נוספים- לידאר אוסף מידע ע"י מדידת העולם שמסביב ומתרגם אותו לתצוגה תלת מימדית. בזמן שתחום הגיימינג רק עולה בפופולריות שלו (90% מהצעירים משחקים במשחקים באופן קבוע), ניתן יהיה להשתמש בלידאר למשחקים בתוך הרכב ע"י שילוב הסצנה אותה הלידאר סורק ומה שרואים הנוסעים מתוך הרכב. כך, ישמש הלידאר כלינק בין העולם הוירטואלי עם העולם המציאותי. יצרנים כמו BMW, פולקסווגן, מרצדס בנץ והונדה, כמו גם חברות טכנולוגיה כמו מייקרוסופט, גוגל וסוני, כבר עובדות על יצירת אותו עולם ממוזג וסוחף ברכבים אוטונומיים עתידיים. ללידאר קיימות אופציות עתידיות רבות.
אלחנדרו ווקוטיץ' כיהן כסגן נשיא ומנהל מחקר ופיתוח של מחלקות הנהיגה האוטונומית בחברת אאודי וBMW, וכעת נמצא באותו תפקיד בקוואלקום. הוא דיבר על חזונו ליצירת "אקוסיסטם" של תוכנה וחומרה משולבות, שיציע לכל יצרני הרכב לפתח רכבים אוטונומיים. קוואלקום פיתחה מערכת המשלבת את כל חיישני הרכב בADAS ובתוכנות הנהיגה האוטונומית שלה. כיוון שאף יצרן יחיד לא יכול לספק את כל הפתרונות, שיתופי פעולה בין חברות הם עניין נחוץ שמייצר שלמות טכנולוגית. הם בחרו מספר חברות שמספקות את הסנסורים הטובים ביותר בעולם, כך שקוואלקום יכלה לבחור חיישן שיתאים לדרישותיה.
קוואלקום תשלב מראש את החיישנים ותשלב אותם בטכנולוגיית הראייה הממוחשבת שלהם ובפיתוח התוכנה. הסנסורים של אינוויז הם פורצי דרך גם ברמה הפיזית וגם באספקט הביצועי.
מיכאל פיאלטוב מBerenberg דן ביצרני הלידאר. אחרי כ-80 חברות שפיתחו לידאר בשנים האחרונות, נשארו פחות מ-10 בסוף העשור. פילאטוב מאמין ששוק הלידאר יהפוך גדול יותר משוק המצלמות לרכב והראדרים. יש להעריך חברות לפי ביצועים, פתרונות, עלות, אמינות, כושר ייצור ומשיכה מסחרית. בנק Berenberg שוחח עם יצרנים וחברות Tier1 כדי לקבל מהם פידבק על יצרני לידאר וספציפית על אינוויז. אינוויז הוזכרה לחיוב בכל השיחות ומבססת את עצמה כמובילת השוק.