ניופר אמר את הדברים באירוע הבכירים של כנס ChipEx2023 שהתקיים לאחרונה בת"א בו גם חזר על טענתו שאי אפשר לנתק את שרשרת האספקה העולמית כי המחיר יקר מדי
לאחרונה, מוליכים למחצה הפכו לנושא נפוץ ברחבי העולם, וכראש SIA במשך למעלה משמונה שנים, אני נרגש לראות את השינוי הזה בתשומת הלב." כך פותח ג'ון ניופר, נשיא ומנכ"ל איגוד תעשית השבבים בארה"ב SIA את הרצאתו במפגש הבכירים של כנס ChipEx2023 שהתקיים לאחרונה בת"א בארגון חברת ASG.
ואכן לדבריו פתאום הציבור האמריקני התחיל להבין בשבבים. "הילדים שלי, שהציגו אותי בעבר כאיש מכירות מחשבים, יכולים היום להגיד שאני עובד בתעשיית המוליכים למחצה, והחברים שלהם מבינים מה זה אומר.
"איגוד המדיניות הציבורית שלנו, שבסיסו בוושינגטון די.סי., מייצג כ-99% מתעשיית המוליכים למחצה בארה"ב וכשני שלישים מהתעשייה העולמית. בפעם האחרונה שהיה לי העונג להצטרף לאירוע הזה בשנת 2020, בדיוק נכנסנו למגיפה העולמית. התעשייה שלנו, ולמעשה העולם, עברה דרך ארוכה מאז.
"במבט לאחור, השנים האחרונות היו רכבת הרים. התנודות החדות בביקוש לאורך המגפה הובילו למחסור עולמי מתמשך בשבבים שהשפיע באופן נרחב על כל לקוחותינו. לתעשייה שלנו יש היסטוריה ארוכה של התמודדות והתגברות על אתגרים משמעותיים, והמחסור בשבבים לא היה שונה."
"הודות למאמצים יוצאי הדופן של התעשייה שלנו להגדיל את הייצור בשנתיים האחרונות, נראה שהגרוע ביותר של המחסור מאחורינו. עם זאת, האתגרים נמשכים. האטה קצרת טווח במכירות עקב רוחות נגדיות מאקרו-כלכליות ובלתי צפויות היא משהו שאנחנו עדיין מתמודדים איתו. למרות זאת, יש אור בקצה המנהרה. אנליסטים ברחבי העולם צופים שנחזור למסלול עד סוף השנה."
"בטווח הבינוני והארוך, פשוט אי אפשר לעצור את הביקוש למוליכים למחצה. אנחנו יודעים שהעולם יזדקק ליותר ויותר מוליכים למחצה כדי להניע כל דבר, החל ממכשירים ועד מטוסים, רכבים אוטונומיים ובינה מלאכותית. כדי שהחברה תתקדם, כך גם טכנולוגיית השבבים צריכה להתקדם. התעשייה שלנו מגבירה את ייצור השבבים והחדשנות כדי לענות על הביקוש הזה, כדי לאפשר את הטכנולוגיות של היום ומחר."
"הודות לחקיקת חוק השבבים לאחרונה, ארה"ב הפכה למקום אטרקטיבי יותר לייצור וחדשנות. חוק השבבים התחייב למימון של יותר מ-200 מיליארד דולר, כולל 52 מיליארד דולר שהופקעו במענקי ייצור והשקעות במחקר, בתוספת זיכוי מס על השקעות בייצור שבבים."
"חוק זה היה הכרחי בגלל נקודות התורפה של ארה"ב בתעשיית השבבים. ב-1990 ייצרנו 37% מהשבבים בעולם, אבל עכשיו השיעור הזה ירד ל-10%-12% בלבד. בינתיים, ממשלות אחרות ברחבי העולם תומכות בייצור המוליכים למחצה שלהן. זה, יחד עם מתחים גיאופוליטיים ושחיקת החדשנות בארה"ב, חייבו את חקיקת חוק השבבים."
"מאז הצגת החוק הכריזו חברות ברחבי העולם על יותר מ -50 פרויקטים חדשים של אקוסיסטם מוליכים למחצה בארה"ב, בסך כולל של 210 מיליארד דולר בהשקעות פרטיות. פרויקטים אלה ייצרו כ-44,000 משרות ישירות בתעשיית המוליכים למחצה בארה"ב ויאפשרו עוד 200,000 משרות נוספות בכלכלה האמריקאית. זה עוד בלי לספור את מאות אלפי מקומות העבודה שיגיעו מבניית הפאבים החדשים."
"חוק השבבים נועד להגדיל את טביעת הרגל של המוליכים למחצה בארה"ב, אך אינו מבקש להפוך את ארה"ב לעצמאית לחלוטין בתחום השבבים. שני המפתחות להצלחת התעשייה שלנו לאורך עשרות שנים היו השקעה כבדה במו"פ ובשרשרת אספקה מיוחדת וגלובלית. לוקליזציה מלאה של שרשראות האספקה שלנו תהיה לא חכמה ולא יקרה."
"עם זאת, נותרו אתגרים. עלינו לחזק את כוח העבודה שלנו בתחום המוליכים למחצה, לבצע רפורמה בהגירה של עובדים בעלי כישורים ולרענן את מערכות החינוך שלנו בתחום ה-STEM. ללא פעולה כאן, יהיו לנו יותר משרות זמינות מאשר כישרונות זמינים, והתעשייה שלנו לא תוכל לפעול ביעילות מקסימלית. יתר על כן, עלינו לקדם סחר חופשי ולספק גישה לשווקים גלובליים."
"בארה"ב אנו יוצאים לניסוי שאפתני במדיניות תעשייתית כדי לתמרץ ייצור מקומי ולקדם מו"פ. הרשות מחויבת לעבוד עם מנהיגי הממשלה כדי להבטיח שהחוק החדש ייושם ביעילות, ביעילות ובמהירות."
לסיום אמר ניופר: "התעשייה הישראלית חיונית לכלכלה העולמית ולשרשראות האספקה העולמיות, וההתקדמות שעשיתם בעיצוב ובייצור באמת מרשימה. אם כולנו נמשיך בעבודה קשה ובכושר המצאה שמגדירים את המגזר שלנו, נוכל להמשיך לצמוח, לחדש ולממש עתיד בהיר יותר לתעשייה שלנו ולעולם."