חברת בריין ספייס מבקשת לדעת מהו העומס הקוגניטיבי המופעל על נהג המפעיל מרחוק מכונית אוטונומית שנקלעה למצב לא מוכר
שתוף פעולה מחקרי בעומס קוגניטיבי בהפעלת רכבים מרחוק "התועלות החברתיות ממעבר לרכב אוטונומי הן רבות אולם הטכנולוגיה עוד לא בשלה, מסביר ד"ר אורן מוזיקנט מנהל מדעי של מעבדת המחקר (Mobile-Lab) שבמרכז לרכב אוטונומי באוניברסיטת אריאל. אחד הפתרונות, שיאפשרו כבר בשנים הקרובות, ליהנות מהתועלות החברתיות של השימוש ברכב אוטונומי, הוא הפעלה מרחוק על ידי נהג אנושי. נהגים מרוחקים יכולים להתחבר מרחוק ולשלוט ברכב כאשר זה נתקל במצב מאתגר".
"המחקר של המרכז לרכב אוטונומי עוסק גם בתחום ממשקי מוח-מכונה. אנו מתקדמים במחקר ומחפשים לעבור ממחקר בסיסי למחקר יישומי יותר. במסגרת המאמץ הזה אנו מחפשים מערכות למדידת EEG שיכולת לתפקד בשטח ולא רק בתנאי מעבדה. חברת brain.space שולחת את מכשיר המדידה שלהם לחלל יחד עם תייר החלל הישראלי איתן סטיבה. הדבר מעיד על יכולות מדידה בשטח ולכן הזמנו את הצוות של brain.space לביקור לצורך בחינת שיתופי פעולה""אנו בוחנים אפשרויות לשיתוף פעולה מחקרי בנושא של עומס קוגניטיבי בהפעלה מרחוק של רכבים אוטונומיים" מוסיף רועי זמיר סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת brain.space.
"נראה שיש בידינו את הטכנולוגיה הנדרשת על מנת לקדם את המחקר צעד נוסף לפעילות שיכולה לפעול היטב בתנאי השטח".
aאולי אפשר לתת את זה לחולי gbm על מנת למדוד את מערכת המוח ולתת אולי פתרון. למחלה הזו gbm