מזרחי נכנס לתפקידו השבוע לאחר שנבחר במכרז פנימי של מארוול העולמית.
חברת השבבים האמריקאית מארוול בחרה בנועם מזרחי לסמנכ"ל הטכנולוגיה (CTO) הגלובלי שלה. בתפקידו זה ישמש מזרחי, שהחל לעבוד כסטודנט בחברת גלילאו, הסמכות הטכנולוגית הבכירה בארגון, וזו שקובעת את החזון לטכנולוגיות העתידיות של החברה. מזרחי נבחר במכרז פנימי שערכה החברה. התפקיד אינו מאויש זה שנה, מאז עזיבתו של ה-CTO הקודם ניל קים.
בתפקידו האחרון שימש מזרחי סמנכ”ל טכנולוגיות וה-CTO של היחידה העסקית של חטיבת הרשתות והמעבדים שמרכזה בישראל.
בראיון ל-Chiportal מסביר מזרחי מהי מהות התפקיד:"תפקיד ה CTO במארוול הוא ראשית לדחוף חדשנות וחזון טכנולוגי כדי להבטיח שמוצרי החברה העתידיים ישמרו על מקומם בחזית הטכנולוגיה וכן לייצר סינרגיה טכנולוגית בין קווי המוצרים השונים בחברה, ליצירת פתרון שלם, שיאפשר הטמעה נוחה ומהירה בתוך המערכת של הלקוח."
"טכנולוגיה בכלל ובחדשנות טכנולוגית בפרט הן אבני יסוד של מארוול כחברה, וה – CTO אמון על הטמעת ההובלה הטכנולוגית בכלל מוצרי החברה. "
"כמו כן, ה-CTO חוקר את ההשפעות של כיוונים ומגמות טכניות בשוק ודואג לחברן למוצרים הנעשים בחברה. על ידי עבודה משותפת עם גורמים בתעשייה, לקוחות, שותפים וצוותי הפיתוח בחברה (למשל דרך Joint Ventures with peer companies, Proof of Concepts developments וכו') דואג להמליץ ולבצע את הבחירות הטכנולוגיות הדרושות להבטחת התאמת מוצרי החברה לדרישות השוק המשתנות, תוך מימוש האופק והחזון העסקי של החברה. "
"יש לזכור כי הליך הגדרה ופיתוח מוצר סמיקונדקטור, ייצורו, הטמעתו במערכות לקוחות ולעיתים אצל הלקוחות שלהם ועד שהוא נפרס בפועל בתחומי התשתיות שבהם עוסקת מארוול, יכול לקחת כארבע עד חמש שנים, וכך חשיבות הבנת הכיוון הטכנולוגי, דרישות המערכות ומעטפת הביצועים שידרשו שנים קדימה בשוק דינמי בעל קצב השתנות גבוה מאד, הם בעלות חשיבות מכרעת להצלחת המוצר בשוק. וזוהי התמצית בעבודת CTO לדעתי."
- מהו המסלול המלא שעברת בחברה מרגע שהתחלת לעבוד בה?
"התחלתי כסטודנט בחברת גלילאו, שנקנתה על ידי מארוול. ביצעתי שלל רחב מאד של תפקידי הובלה שונים שכללו את תחום הוריפיקציה, תחום הדיזיין, בק-אנד, הובלתי פרויקטי פיתוח רכיבים כמנהל פרויקט והייתי אחראי על הליך פוסט-סיליקון (השלב מהרגע שהצ'יפ חוזר מייצור ועד הגעתו לשלב ייצור המוני)."
"בשלב מסוים עברתי להיות ארכיטקט של משפחת מעבדי ה ARM לתחום הנטקוורקינג והאנטרפרייז שפותחו בישראל. המעבר לעולם הארכיטקטורה היוותה עבורי נקודת מפנה’ שחשפה אותי לתחום אחר של פיתוח המוצר שאותו למדתי לאהוב כל כך. "
"עם הזמן עברתי לנהל את קבוצת הארכיטקטורה, הובלתי את הגדרת המוצרים של הקו ועבדתי באופן רצוף מול כל הלקוחות המובילים של המוצרים."
"בשלב זה עזבתי את מארוול לתקופה של שנה מהנה באינטל בה עסקתי בתחום המעבדים למחשבים אישיים. עם חזרתי למארוול ניהלתי קבוצת פיתוח בתחום האחסון, שמארוול היא מובילה עולמית שלו, אשר פיתחה מוצר ייחודי לתחום המתפתח של NVMe over Fabrics."
"לאחר מכן מוניתי ל CTO של יחידה עסקית גדולה מאד, שאיחדה תחתיה ערב רב של קווי מוצרים, שכללו בין היתר את כלל קבוצות Networking של החברה, Automotive, Wi-Fi, IoT, רכיבים למדפסות ועוד."
"בתפקידי האחרון הייתי סמנכ”ל טכנולוגיות וה-CTO של היחידה העסקית של Networking and Processors, אך כמו כן עסקתי בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות, שמשמשות את כלל מוצרי החברה כמו בינה מלאכותית וטכנולוגיות שונות לארכיטקטורת הרכב העתידית שמפתחת החברה."
- כיצד ישפיעו המשברים הנוכחיים על סדר העדיפויות הטכנולוגי?
"בדרך כלל כאשר יש משברים, יש מגמה של האטת אימוץ טכנולוגיות חדשות ושמירת הקיים, עקב הרצון לצמצם עלויות פיתוח והטמעה שיקרות מטבען. אני מניח שלמצב הנוכחי תהיינה השלכות דומות על תחומים מסוימים בתעשייה בעוד באחרים המגמה הזו תורגש פחות. עם זאת, על היקפו ומידת ההשפעה בכל תחום עדיין מוקדם להעריך. אנו נמצאים בתקופת דיווחים לבורסה, ואפשר למצוא חברות אשר מדווחות על פגיעה באופן משמעותי, לצד כאלו אשר השפעת המצב ניכרת שעליהן פחות.
עם זאת, תקופות כאלו הן בדרך כלל קרקע פורה לחדשנות ולהתייעלות טכנולוגית המביאה חברות ליצירתיות בהתאמה מיטבית עוד יותר של מוצריהן וביצירת ערך עודף כזה שיעודד אימוצם גם במציאות יציבה פחות."
- פרקטית – היכן תעבוד לאור מגבלות הטיסות והבידוד?
אני נמצא כבר שנים על הקו שבין ישראל לארה"ב באופן תדיר למדי. התקופה הזו מלמדת את כולנו שאפשר גם אחרת. אומנם אין תחליף למפגש הפיזי האנושי אך לומדים להתייעל ולהתאים עצמינו למצב החדש. "
"עד שחיינו ישובו למסלולם הרגיל אעבוד בשמחה מישראל מול מסך הזום שכולנו למדנו להכיר מקרוב, ועם החזרה לשגרה אני מניח כי אחזור לחלק את זמני בין ישראל לארה"ב ועוד יעדים בעולם, ולהיות באיזור זמן ממוצע איפשהו מעל האוקיינוס האטלנטי."