אחרי שבע שנות מחקר, הכריזו מכון המחקר של TOYOTA וחוקרי ההנדסה באוניברסיטת סטנפורד על הישג עולמי ראשון במחקר נהיגה: דריפט אוטונומי של שתי מכוניות הפועלות יחד בתיאום מלא במשטח המדמה מזג אוויר קשה
מכון המחקר של TOYOTA(TRI), ביחד עם אוניברסיטת סטנפורד להנדסה, מכריזות היום על פריצת דרך משמעותית בעולמות הנהיגה האוטונומית עם ניסוי מוצלח בנסיעת דריפטים של שתי מכוניות מקבילות.
הניסוי, המבוסס מחקר מבוסס בינה מלאכותית, נועד לשפר את בטיחות הנהיגה ומהווה צעד משמעותי נוסף אל עבר עתיד נהיגה מרגשת ועם זאת, בטוחה יותר עבור כולנו
בלי ידיים: אחרי שבע שנות מחקר, הכריזו מכון המחקר של TOYOTA וחוקרי ההנדסה באוניברסיטת סטנפורד על הישג עולמי ראשון במחקר נהיגה: דריפט אוטונומי של שתי מכוניות הפועלות יחד בתיאום מלא.
כחלק ממטרת הקבוצות להפוך את הנהיגה לבטוחה יותר, הניסוי דימה מסלול מירוץ ובו מכונית "מובילה" המבצעת דריפטים של שינויי כיוון קיצוניים והרכב השני, גם הוא אוטנומי, מגיב בהצלחה לתמרונים ללא מגע בין שני הרכבים. בנוסף הקבוצות דימו תנאים דינמיים בהם מכוניות חייבות להגיב במהירות לכלי רכב אחרים, הולכי רגל ורוכבי אופניים וראו כי המכוניות הגיבו בהצלחה ללא פגיעות.
"החוקרים שלנו התאחדו במטרה אחת – לבחון כיצד ניתן להפוך את הנהיגה לבטוחה יותר", אמר אבינאש באלאצ'אנדראן, סגן נשיא בחטיבת הנהיגה האינטראקטיבית האנושית של מכון המחקר של TOYOTA העולמית (TRI). "דריפטים הם התמרון המורכב ביותר בעולם המרוצים, והצלחת הניסוי האוטונומי פירושה שאנו יכולים לשלוט במכוניות באופן דינמי גם בתנאי קיצון של מהירות גבוהה. יש לכך השלכות מרחיקות לכת על בניית מערכות בטיחות מתקדמות ברכבים עתידיים".
"פיזיקת הדריפט דומה למעשה למה שמכונית עשויה לחוות על שלג או קרח", מסביר כריס גרדס, פרופסור להנדסת מכונות ושותף למנהל מרכז המחקר לרכב בסטנפורד (CARS). "מה שלמדנו מפרויקט הדריפט האוטונומי הזה הוביל כבר לטכניקות חדשות לשליטה בטוחה ברכבים אוטונומיים על קרח".
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, בכל שנה נהרגים בתאונות דרכים ברחבי העולם כ- 1.2 מיליון בני אדם, ועוד כ-20 עד 50 מיליון נפצעים בהן.. רבים מהמקרים הללו נובעים מאובדן שליטה ברכב במצבים דינמיים פתאומיים. אוטונומיה יש הבטחה עצומה לסייע לנהגים להגיב נכון.
"כאשר המכונית שלנו מתחילה להחליק או לגלוש ללא שליטה, אנו סומכים אך ורק על כישורי הנהיגה שלנו כדי למנוע התנגשות ברכב אחר, עץ או מכשול. נהג ממוצע מתקשה להתמודד עם נסיבות קיצוניות אלו, ושבריר שנייה יכול להיות ההבדל בין חיים למוות", הוסיף באלאצ'אנדראן. "טכנולוגיה חדשה זו יכולה להיכנס בדיוק בזמן כדי להגן על נהג ולנהל אובדן שליטה, בדיוק כמו נהג מומחה. אם אנחנו יכולים לעשות את זה, רק דמיינו מה נוכל לעשות כדי להפוך מכוניות לבטוחות יותר".