מגזר הרכב צפוי להתמודד עם מחסור עולמי של 2.3 מיליון עובדים מיומנים עד 2025
מגזר הרכב צפוי להתמודד עם מחסור עולמי של 2.3 מיליון עובדים מיומנים עד 2025 ו-4.3 מיליון עד 2030 על פי פרויקט מחקר של חברת גיוס המנהלים העולמית Ennis & Co, המתמחה בתחום. זאת בשל הכמות ההולכת וגדלה במהירות של טכנולוגיה מודרנית בכלי רכב כיום. לאחר ישראל, גילו חברות הרכב אתר נוסף המספק כישורים כאלה – אירלנד. לדברי אדוארד ג'ונס, פרופסור להנדסת חשמל ואלקטרוניקה באוניברסיטת גאלווי, "הרכיבים המכניים הם רק חלק אחד מהמשוואה וכנראה שיש לא פחות אם לא יותר דגש עכשיו על התוכנה, האלקטרוניקה, החיישנים וחוויית המשתמש".
Deloitte הסבירה לאחרונה בניתוח שוק שערכה כי מחסור בשבבים, צווארי בקבוק בשרשרת האספקה, ביקוש צרכני בלתי צפוי ושיפוץ המפעלים המחויב על ידי עליית כלי הרכב החשמליים יוצרים כולם טלטלה חסרת תקדים במגזר מפתח זה. אתגר דחוף במיוחד הוא המחסור המתמשך בעובדים בעלי אוריינטציה טכנית בעידן זה, כאשר מכוניות מקבלות החלטות בעצמן.
יגואר לנד רובר (JLR), ג'נרל מוטורס, אינטל, מכשירים אנלוגיים, Valeo ושחקנים רבים אחרים התמקדו במערב אירלנד בשנים האחרונות כדי לנצל את המשאבים הזמינים שם. לדוגמה, JLR פתחה מרכז פיתוח טכנולוגיה בשנת 2017 וממשיכה להוסיף לצוות שלה בעוד GM גדלה יותר ויותר ופיתחה את הפעילות האירית שלה כדי להקיף תחומי עדיפות מרכזיים כגון AI, ניהול נתונים וסייבר.
לדברי מרטין גלאווין, מומחה לרכב אוטונומי ופרופסור להנדסת אלקטרוניקה ומחשבים באוניברסיטת גאלווי, "החגורה האוטומטית במערב אירלנד עורכת מחקר על חיישנים ומערכות רכב בדרכים שאולי אינן אפשריות בהרבה מארצות הברית. מזג האוויר באירלנד ידוע כמשתנה מאוד וניתן לשינוי". גם גלאווין וגם ג'ונס הם חוקרים ב-Lero (מרכז המחקר לתוכנה של קרן המדע אירלנד), שם הם מבצעים מחקר ובדיקה נרחבים של חיישנים ומערכות תפיסה ברכב.
"אורך רשת הכבישים שלנו באירלנד שוות ערך לצרפת", מדווח גלאווין. "יש לנו הכל, מנתיבים כפריים קטנים ועד לכבישים מהירים יוקרתיים. מו"פ באירלנד הוא אידיאלי בכך שהמדינה קומפקטית ודינמית מאוד מבחינת האקלים והתנאים. תוך 10 או 15 דקות אתה יכול לעבור מחורף לקיץ או להיות בכביש כפרי קטן או בכביש מהיר סואן".
ממשלת אירלנד מימנה את הקמת Future Mobility Campus Ireland (FMCI), מתקן המאפשר ליצרנים לבחון את הטכנולוגיות שלהם באמצעות מסלולי נסיעה המנוטרים בכבדות. השותפים במיזם כוללים את GM, JLR, סיסקו, התקנים אנלוגיים, סיגייט ורד האט.