בכנס, שיערך באופן פיזי ב-21 ביוני יתקיימו מושבים על IOT חיישנים ומיחשוב בקצה, אבטחת שבבים וכן שימוש בבינה מלאכותית ברכבים.
בין ההרצאות בכנס תציג חברת TSMC את טכנולוגית N5A, שלדעת החברה מכוונת “כדי לספק את הדרישה הגוברת לכוח מחשוב ביישומי רכב חדשים ואינטנסיביים יותר, כגון סיוע לנהיגה עם AI והדיגיטציה של לוח המכוונים של הרכב. ”בפוסט שפרסם בבלוג שלו כותב ראש מערך השיווק העולמי של TSMC , גודפרי ז’נג, כי “בהשוואה לטכנולוגיית N7 של TSMC עם חבילת השירות לרכב, N5A מספקת שיפור של כ-20% בביצועים או שיפור של כ- 40% ביעילות החשמל ו- ~ 80 שיפור בשיעור צפיפות הלוגיקה."
כבר בדגמים הראשוניים של הרכבים האוטונומיים רואים שלכולם מכנה שווה ערך של מרכז נתונים קטן בתא המטען. מאז, חברות הרכב והספקים שלהן מנסים להבין מהו כוח המיחשוב המינימלךי הדרוש לתמיכה בנהיגה אוטונומית – וכמות זו הייתה פחותה משמעותית ממרכז נתונים קטן. אבל עשור לאחר הצגת המכוניות האוטונומיות הראשונות הכנסת מחשב-על למכונית הפכה למעשה לפרקטית – או שהיא קרובה מספיק בכדי לשקול זאת?
ז'אנג אמר בראיון ל-EETIMES כי TSMC רואה ביקוש ל- HPC (מחשוב בעל ביצועים גבוהים) מצד יצרני הרכב. הם רוצים ביצועים, יעילות צריכת חשמל וצפיפות לוגית הקשורים ל- HPC שניתן להשיג בצמתים קטנים יותר של עיבוד.
ככל שרכבים חשמליים מתמזגים בכבישים המהירים, פיתוח הטכנולוגיה עובר לתחומים קריטיים החל מניהול כוח משופר לתוכניות טעינה מהירות יותר. מעל לכל נדרש לעצב מחדש את רשתות החשמל.
השבבים לרכב נוטים להיות מיוצרים בטכנולוגיות ייצור ותיקות כמו 28 ואף 40 ננומטר. זו הסיבה ששוק הרכב מייצג רק כ -4 אחוזים מכלל הכנסות TSMC, על פי ז'אנג. TSMC מייצרת כיום בעיקר מיקרו-בקרים עם זיכרון מוטבע לרכב, לדבריו.
אולם כעת יצרני רכב מסוימים מחפשים דרך לבנות HPC ברכב לתמיכה בנהיגה אוטונומית, אמר ז'אנג. ניתן לעשות הרבה בענן, הסביר, אבל אם רכב צריך לקבל החלטה בשבריר שנייה, הוא זקוק ליכולת עיבוד גבוהה ויעילה בקצה. "זה הולך להיות חלק חשוב מהיכולת האוטונומית העתידית", הוסיף ז'אנג.
תחום שעדיין לא הגיע להכרעה הוא תחום הבינה המלאכותית במכוניות. נראה כי אין הסכמה בקרב לקוחות TSMC באיזו צורה היא תופיע. ז'אנג אמר שללקוחות שונים יש גישות שונות לתמיכה ב- AI בקצה; חלקם משתמשים במעבדים מסורתיים, חלקם מעוניינים ב- ASIC, ולחלקם יש גישות אחרות.
ישומי בינה המלאכותית יעמדו במרכז כנס ChipEx2021 שיערך ב-21 ביוני בגני התערוכה בת”א. בין המרצים בכנס כמה מהמומחים העולמים האחראים כיום לישומי בינה מלאכותית בחברות אנבידיה, קוואלקום, גוגל, Hailo, Vayyar ורבות אחרות. להרשמה לכנס לחצו כאן
עוד בנושא:
- אפל, אמזון וגוגל ישתתפו לראשונה בכנס ChipEx2021
- לקראת ChipEx2021: ד”ר אבנר לנדוור, אינטל: האימות הפורמאלי נכנס למיינסטרים
- שלומית וייס, אנבידיה: ChipEx מהווה פלטפורמה לכל עובדי התעשיה להחליף רעיונות יצירתיים
- לקראת ChipEx2021: מכוניות אוטונומיות תידרשנה למחשבי על