שווקים מתעוררים בדרום מזרח אסיה, כולל אינדונזיה, מלזיה, הפיליפינים, תאילנד ווייטנאם, מבקשים למנף את חוק חוק השבבים האמריקני כדי להגדיל את תעשיות המוליכים למחצה שלהם ולזכות בנתח שוק מסין באזור אסיה-פסיפיק. מלזיה היא כבר יצרנית גדולה של מוליכים למחצה והיא מחפשת באופן פעיל השקעות מחברות מובילות
hישום ההגבלות של ארה"ב על תעשיית המוליכים למחצה של סין פתח הזדמנויות למדינות אחרות להגדיל את מיקומן בשרשרת האספקה העולמית עבור רכיב קריטי זה. כך עולה ממחקר שפרסמה חברת המחקר Oxford Business Group (OBG).
בתגובה להגבלות, סין הודיעה כי תשקיע 143 מיליארד דולר בפיתוח ורכישת טכנולוגיית מוליכים למחצה. בינתיים, שווקים מתעוררים אחרים בדרום מזרח אסיה, כולל אינדונזיה, מלזיה, הפיליפינים, תאילנד ווייטנאם, מבקשים להגדיל את תעשיות המוליכים למחצה שלהם ולזכות בנתח שוק מסין. המחסור באספקת מוליכים למחצה פגע בצמיחה בשווקים מתעוררים, במיוחד בתעשיות האלקטרוניקה, הרכב והחומרה הביטחונית. לשווקים מתעוררים אלה יש תמריץ לחזק את אספקת המוליכים למחצה שלהם על ידי מציאת ספקים חלופיים או בניית מתקני ייצור משלהם. ארה"ב ויפן, שבעבר הובילו את התעשייה, הן עדיין שחקניות מרכזיות, אך כיום הן מבצעות מיקור חוץ של עיצובי שבבים לסין, דרום קוריאה וטייוואן, השולטות כיום בתעשייה. מדינות אלה עסקו בדיפלומטיה של מוליכים למחצה כדי לזכות בשווקים חדשים.
דרום קוריאה בוחנת הזדמנויות במזרח התיכון, כאשר נשיאה ביקר באיחוד האמירויות כדי לפתוח חברות טכנולוגיה חדשות בתחום השבבים. סמסונג הודיעה גם על השקעה של 850 מיליון דולר לייצור רכיבי מוליכים למחצה בווייטנאם, וחברת Amkor Technology מדרום קוריאה החלה בבניית מפעל בשווי 1.6 מיליארד דולר במדינה.
יפן בוחנת הזדמנויות השקעה בהודו, שמחפשת למלא תפקיד גדול יותר בשרשרת האספקה של המוליכים למחצה. קבוצת טאטא הודיעה גם על תוכניות להשקיע 90 מיליארד דולר בתעשיית המוליכים למחצה בכל חברותיה בחמש השנים הקרובות.
שווקים מתעוררים בדרום מזרח אסיה, כולל אינדונזיה, מלזיה, הפיליפינים, תאילנד ווייטנאם, מבקשים למנף את חוק חוק השבבים האמריקני כדי להגדיל את תעשיות המוליכים למחצה שלהם ולזכות בנתח שוק מסין באזור אסיה-פסיפיק. מלזיה היא כבר יצרנית גדולה של מוליכים למחצה והיא מחפשת באופן פעיל השקעות מחברות מובילות.
מדינות צפון אמריקה, כמו קנדה, מקסיקו וארצות הברית, עובדות גם הן יחד כדי להגדיל את ההשקעה בשרשראות האספקה של המוליכים למחצה. טייוואן, שחקנית מרכזית בתעשיית המוליכים למחצה, מעוניינת לגוון את יכולות הייצור שלה ולהפחית את התלות בסין, ושוקלת את תאילנד, וייטנאם ומקסיקו כמיקומים חלופיים למתקניה.