עוד הוסיף גלעד רוזן: "אנחנו מביאים זווית קצת שונה, זווית הדיפ-טק. אנחנו עוסקים גם בתוכנה וגם בטכנולוגית השבבים"
"הפעילות שלנו בישראל תתרחב, נגייס עוד 50-100 עובדים בטווח הקרוב, וניכנס גם לתחום הקישוריות לרכב." כך אמר הבוקר מנכ"ל סלנו גלעד רוזן בתשובה לשאלת CHIPORTAL במסיבת העיתונאים המקוונת שנערכה בעקבות הידיעה על רכישת החברה בידי רנסאס היפנית תמורת 315 מיליון דולר מוקדם יותר הבוקר.
באשר לתחום הרכב, סלנו לא יכלה להרשות לעצמה את המשאבים הדרושים לשוק זה, אבל רנסאס היא אחת החברות הגדולות בתחום שבבים לרכב, והקישוריות שפיתחנו עבור מערכות IOT יכולה לשמש גם לרכב, הן בקישוריות פנימית והם בקישוריות עם הסביבה (V2X).
עוד הוסיף רוזן: אנחנו מביאים זווית קצת שונה, זווית הדיפ-טק. אנחנו עוסקים גם בתוכנה וגם בטכנולוגית השבבים, בשונה מחברות אחרות. "רנסאס היא חברת דיפ-טק. היא אמנם יפנית אבל בשנים האחרונות היא נפתחה לעולם בזכות רכישות של חברות בארה"ב ובבריטניה, בין היתר. ומתמקדת בתחומים העמוקים של תעשיית השבבים בזכות הרכישות הללו.
לדברי רוזן, סלנו מכרה בשנת 2020 ב-37 מיליון דולר. הוא הוסיף כי התנופה נמשכת גם ב-2021 והמכירות צפויות להיות גדולות יותר.
"סלנו הוקמה לפני 16 שנה והשיגה נתח שוק בתחום הקישוריות ובפרט תחום הWIFI שהוא התחום העיקרי שבו מקושרות מערכות IOT. לדברי רוזן, לרנסאס (בעיקר באמצעות רכישת דיאלוג הבריטית) יש פעילות בתחומים משלימים, אך לא בתחום קישוריות WIFI למערכות IOT .
"הצענו פתרון שחברות גדולות או לא ניסו להכנס אליו או לא הצליחו מסיבות כאלה ואחרות, ולכן היינו אטרקטיביים עבור רנסאס".
בחברה הושקעו עד כה כ-150 מיליון דולר כלומר החזר צנוע במונחי אקזיטים של פי 2. ואולם רוזן אמר שצריך להשוות את העסקה לעסקאות אחרות בתחום השבבים. "המשקיעים קיבלו החזר יפה על ההשקעה וגם העובדים נהנים. בתחום השבבים בהשוואה לעסקאות אחרות, התמורה די טובה. מדובר בסדרי גודל אחרים לעומת חברות תוכנה וענן." הוא הוסיף כי לא היתה דחיפות למכור את החברה, בפרט כאשר היא נמצאת בצמיחה, אבל נוצרה הזדמנות ומועצת המנהלים אישרה אותה. כולם היו מרוצים.
"רנסאס חיפשו כל השנים פתרון בתחום קישוריות ה-WIFI. אנחנו ידענו לבנות טכנולוגיה טובה, אמיתית שנמכרת בעולם, במיוחד בתקנים החדשים wifi 6 wifi 6g. הם החליטו ללכת על המהלך הזה, שמהווה שינוי גדול מבחינת החברה. אני מקווה שלטובה.
כיצד תגייסו עוד טלנטים בשוק כל כך צפוף? "קודם כל, כחלק מחברה גדולה נוכל לתת פייט ולהציע הצעות מעניינות לעובדים, אבל גם קודם לכן הצלחנו למשוך עובדים טובים, באמצעות תגמולים הולמים. אכן הדבר מאתגר ולא פשוט.