קונטיננטל הודיעה כי היא משתמשת ב-Xilinx FPGAs כדי לפרוס את מכ"ם ההדמיה 4D המוכן לייצור הראשון של תעשיית הרכב, שצפוי להיות מותקן במכוניות נוסעים החל מ-2021.
קונטיננטל הודיעה כי היא משתמשת ב-Xilinx FPGAs כדי לפרוס את מכ"ם ההדמיה 4D המוכן לייצור הראשון של תעשיית הרכב, שצפוי להיות מותקן במכוניות נוסעים החל מ-2021.
חיישן המכ"ם של קונטיננטל (ARS) 540 ישתמש בפלטפורמת Zynq UltraScale+ MPSoC, שתאפשר לכלי רכב המצוידים בחיישן לממש את פונקציות SAE J3016 Level 2, ובכך לסלול את הדרך למערכות נהיגה אוטונומיות ברמה 5.
מכ"ם הדמיה 4D מאפשר לקבוע את מיקום העצם, את הטווח אליו, אזימוט, גובה ומהירות יחסית כדי לספק למכונית מידע מפורט על סביבת הנהיגה. מערכות מכ"ם קודמות של כלי רכב קולטות רק מהירות ואזימוט.
ARS540 של קונטיננטל הוא מכ"ם הדמיה 4D לטווח ארוך עם רזולוציה גבוהה וטווח של 300 מטר. שדה התצוגה ±60° שלו מאפשר מעקב רב ממדי לחיזוי בעת נהיגה, תכונה קריטית לניהול תרחישי נהיגה מורכבים, כגון זיהוי פקק תנועה מתחת לגשר. בנוסף, הרזולוציה האופקית והאנכית הגבוהה של מערכת ARS540 מאפשרת זיהוי של עצמים העלולים להיות מסוכנים על הכביש ומגיבה כראוי.
על-ידי תמיכה החל מרמה 2 שבה הנהג האנושי אחראי לפיקוח על בקרת הרכב, ועד לרמה 5 שבה המכונית אוטונומית לחלוטין, ה-ARS540 מציג את השימוש ההדרגתי. וילארד טו, מנהל בכיר של כלי רכב ב-Xilinx, כי "למרות שטכנולוגיית המכ"ם נחשבת לבוגרת, עדיין יש מקום לחדשנות. החיישנים הזמינים כיום פועלים עד 100 עד 150 מטר, והתעשייה לוחצת להגיע ל7ווחים של 300 מטר. כיום משתמשים לשם כך בלידאר, אך היתרון העיקרי של המכ"ם על פני לידאר הוא שהוא יותר בוגר ועלות נמוכה יותר".
עיבוד מקבילי בתוך הלוגיקה הניתנת לתכנות של ההתקן מאפשר צינורות עיבוד עצמאיים בו-זמנית לחלוטין הקריטיים לרגישות ארבע ממדית של החיישן. שבבי עיבוד האותות הדיגיטליים (DSP) הרבים מאפשרים האצת חומרה של תשומות חיישני מכ"ם בזמן אמת. פלטפורמת FPGA זהה לפלטפורמה המשמשת את סובארו במערכת הסיוע המתקדמת שלה לראיית מכונה ברכב החדש שלה Levorg.