למרות המשבר הפיננסי המתמשך, מספר מכשירי הקצה שנמסרו ללקוחות גדל ב- 14% והגיע ל-390 מיליון יחידות ברבעון השלישי, מתוכם 117 מיליון טלפונים חכמים.
טלפון חכם מסדרת סמסונג גלקסי |
סמסונג וחברת ZTE הסינית ביצעו את הזינוקים הגדולים ביותר בשוק מכשירי הקצה הסלולאריים ברבעון השלישי, ואילו אפל ונוקיה איבדו מנתח השוק שלהם. סמסונג עברה את אפל במכירות המכשירים לאחר שאפל ירדה לשפל של שנתיים במכירות, אומרת חברת המחקר Strategy Analytics.
הנתון האחרון מחברת המחקר Strategy Analytics הראה כי למרות המשבר הפיננסי המתמשך, מספר מכשירי הקצה שנמסרו ללקוחות מלמד על גידול של 14% והגיע ל-390 מיליון יחידות ברבעון השלישי, מתוכם 117 מיליון טלפונים חכמים.
ZTE מצידה הגדילה את נתח השוק שלה מ-14% ל-18.5%.
סמסונג מכרה ברבעון השלישי 27.8 מיליון טלפונים חכמים, גידול של 370% לעומת 7.5 מיליון ברבעון המקביל בשנת 2010. בסך הכל החברה מכרה 88 מיליון טלפונים ברבעון השלישי. נתון זה מעמיד את נתח השוק הנוכחי שלה על 23%.
חברת Strategy Analytics אומרת כי הצמיחה המרשימה נובעת מהצלחת מכירות מכשיר הקצה גלקסי S2. לאחריה המתחרה הקוריאנית LG שמכרה 21 מיליון מכשירים ברחבי העולם ברבעון השלישי, שלגביה Strategy Analytics מעריכה כי קו אופטימוס 1 של הטלפונים המיועדים לשוק הבינוני איבד חלק מהמומנטום שלו בשוק.
חלקה של אפל בשוק הטבלטים צנח גם הוא ב-29% ל-67% ככל שמערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל נוגסת במכירות האייפדים.
נתח השוק של נוקיה ירד באורח חד מ-33% ברבעון השלישי של 2010 ל-14% ב-2011. Strategy Analytics מעריכה כי סדרת לויה המופעלת באמצעות מערכת ההפעלה Windows Phone 7.5 של מיקרוסופט עשויה לשקם את נתח השוק של נוקיה. {loadposition content-related}