החברה מפתחת מערכות ליקוט רובוטיות עבור מסחר אלקטרוני. ההשקעה, בהובלת המשקיע הקיים Temasek, מעמידה את הערכת השווי של Fabric על יותר ממיליארד דולר ותקדם את פריצת הדרך הקמעונאית
Fabric הודיעה היום כי היא סגרה סבב גיוס של 200 מיליון דולר בסדרה C בהובלת המשקיע הקיים Temasek, בהשתתפות Koch Disruptive Technologies, Union Tech Ventures, הראל ביטוח ופיננסים, , Pontifax Global Food and Agriculture Technology Fund (Pontifax AgTech), Canada Pension Plan Investment Board (CPP Investments), KSH Capital, Princeville Capital, Wharton Equity Ventures ואחרים.
חברה מקימה מתקני ליקוט להזמנות אונליין המבוססים על חומרה (רובוטים) ותוכנה, שאותם היא מפתחת עבור רשתות וקמעונאים בעולם. בפבריק אומרים שהטכנולוגיה המפותחת על ידם עוצבה ותוכננה כדי לתת מענה לצרכים התפעוליים של שוק האי-קומרס במהירות, יעילות ואלסטיות. בין לקוחותיה, וולמרט בארה"ב ורשת רמי לוי בישראל.
עם שווי של יותר ממיליארד דולר, Fabric ביססה את עצמה כמובילת שוק בתחום הליקוט הרובוטי וממנפת את הטכנולוגיה הרובוטית הקניינית שלה שתוכננה מהיסוד כדי להפוך את הליקוט לפי דרישה לרווחי וניתנת להרחבה עבור כל סוגי הקמעונאים. מעולם לא היה כל כך מורכב ומאתגר עבור קמעונאים למלא ולספק הזמנות מקוונות, ועם הכספים הללו, Fabric התגלתה כסוג חדש של חד קרן – "רובוקורן" הממוקם באופן ייחודי לפתור את האתגרים הללו בתחום הקמעונאי.
חדירת מכירות המסחר האלקטרוני יותר מהכפילה את עצמה ל -35% בשנת 2020, המקבילה לעשר שנים של צמיחה תוך מספר חודשים. הזינוק חסר התקדים הזה בקניות מקוונות התווסף לציפיות הצרכנים המתפתחות לקבל את ההזמנות שלהם מהר מתמיד, הצעה יקרה ומאתגרת להחריד עבור קמעונאים. מגמה זו רק תימשך, שכן שוק המשלוחים באותו יום בארה"ב צפוי לצמוח ב-9.82 מיליארד דולר בארבע השנים הקרובות. למרות הזינוק הזה בביקוש הצרכני, יכולת ההגשמה התקשתה לעמוד בקצב, ומציאת ושימור כוח אדם נותרה צוואר בקבוק יקר.
"במרכז הסערה המושלמת הזו של מסחר אלקטרוני עומדת Fabric והיכולת שלנו לאפשר קמעונאות לפי דרישה ביחידה רווחית", אומר אלרם גורן, מנכ"ל Fabric ומייסד שותף. "למרות שאנו משתמשים במונח 'רובוקורן' קצת בלשון המעטה, אנו רואים בציון הדרך הזה נקודת מפנה אמיתית בתעשייה, ממה שהיה פעם חקירה אדירה של מיקרו-מימוש ועד לאימות שוק כולל וכעת התרחבות מהירה. אנו מודים לשותפים שלנו על האמון בנו שנשרת אותם ולצוות המדהים שלנו שימשיך להזיז הרים כדי להפוך את החזון שלנו למציאות. זה עדיין 'היום הראשון' עבורנו, ואנו נרגשים מאוד לקראת הדרך קדימה, כאשר אנו מרחיבים את ההיצע שלנו לשווקים חדשים, מובילים ליעילות רבה יותר לאורך שרשרת האספקה ומתמקדים בהרחבה".