בנוסף, הודיעה ולנס על היותה החברה הראשונה בתעשייה לשלוח שבבים תומכי תקן MIPI A-PHY ליצרנים מובילים בתעשיית הרכב
ולנס סמיקונדקטור (Valens Semiconductor, VLN:NYSE), ספקית מובילה של שבבים לתקשורת מהירה עבור תעשיות הרכב והאודיו-וידאו, וחברת Stoneridge(SRI:NYSE), יצרנית מובילה של מערכות אלקטרוניות מתקדמות לכלי רכב ומשאיות, חשפו היום את שיתוף הפעולה ביניהן, להצגת פתרון ייחודי להעברת וידאו למערכות בטיחות במשאיות, אשר יתן מענה לאחת מבעיות הבטיחות הקריטיות במשאיות.
כיום מתמודדים נהגי משאיות עם מגבלות ראות משמעותיות. הסיבה לכך הינה היעדרן של טכנולוגיות תקשורת המסוגלות לתמוך בהעברת וידאו באיכות מספקת, וזאת בשל האתגרים הנגזרים ממבנה המשאיות ואורך הכבילה הנדרשת.
החל משנת 2020 שוקדות ולנס ו- Stoneridgeעל פיתוח פתרון טכנולוגי ייחודי שיאפשר העברת וידאו באיכות גבוהה, ללא השהייה (zero-latency) למרחקים ארוכים במיוחד, תוך הבטחת איכות השידור וללא שגיאות.
"הפתרון של ולנס ביחד עם המצלמות של Stoneridge, פותח את הדלת לשילוב טכנולוגיות ויכולות חדשות במוצרים שלנו שלא היו אפשריים עד כה. פתרונות אלו ישפרו מאוד את תחום הבטיחות במשאיות, ויפחיתו את עלויות התפעול של ציי משאיות", אומר ג'ון דה גיינור, נשיא ומנכ"ל Stoneridge.
"הפתרון שאנו עובדים עליו, המבוסס על סדרת השבבים VA6000 של ולנס, יאפשר חוויית נהיגה בטוחה יותר לנהגי משאיות ברחבי העולם המשתמשים במערכות של Stoneridge", אומר גדעון בן צבי, מנכ"ל ולנס סמיקונדקטור. "בעזרת הטכנולוגייה הייחודית שלנו, אנחנו תורמים להפיכת הכבישים לבטוחים יותר, הן עבור נהגי המשאיות והן לאנשים הסובבים אותם".
במקביל, גם הודיעה ולנס בשבוע שעבר שהחלה במשלוח של ערכות שבבים מסדרת VA7000 החדשה, המהווה את דור ההמשך של מוצרי האוטומוטיב של החברה. הרכיבים נשלחו ליותר מ-25 לקוחות ושותפים בתעשייה, ביניהם ארבע יצרניות מובילות של כלי רכב, ויותר מעשר חברות Tier-1, לשם בדיקתם ותחילת תהליכי תכנון המבוסס על הרכיב החדש. ולנס הינה החברה הראשונה בשוק המציעה מוצרים התומכים בתקן MIPI A-PHY לתקשורת וידאו מהירה וארוכת טווח בסביבת פנים הרכב, עובדה המקנה לה יתרון תחרותי משמעותי בשוק זה.
מאז הוכרז תקן A-PHY להעברת וידאו בקצבים גבוהים ברכב על ידי ארגון התקנים MIPI בספטמבר 2020, הוא ממשיך לצבור מומנטום משמעותי בתעשייה. ב-2021 ארגון התקינה IEEE אימץ אותו גם כן, ובמקביל חברות אוטומוטיב גדולות עובדות על הטמעתו בפתרונות המתוכננים להיות מוצרי הדור הבא שלהן.
הביצועים של שבבי VA7000 יאפשרו ליצרניות הרכב לקדם את היכולות של מערכות העזר המתקדמות לנהג (ADAS), ולצעוד צעד נוסף בדרך לרכבי העתיד מבוססי תוכנה (Software Defined Vehicles).