במהלך כנס CES ביקרנו בביתן הרכב ונפגשנו עם נציגי EYENET, נו טרפיק ואוטופליט
תערוכת CES היא לא רק תערוכת המיחשוב והאלקטרוניקה הגדולה בעולם אלא גם תערוכת הרכב הגדולה ביותר בארה"ב. ככזו היא משכה גורמים רבים באקוסיסטם של עולם הרכב. במהלך שיטוטנו באיזור הצפוני של מרכז הירידים של לאס וגאס ראינו מכוניות רבות מסוגים שונים, רכבים אוטונומיים, משאיות, ואפילו מכשיר חקלאי של ג'ון דיר עם זרועות ברוחב של עשרות מטרים המשמשות לריסוס והשקייה מדויקים.
לא הרחק מהם הציגו ספקי פתרונות התחבורה ובהן גם חברות ישראליות. ביקרנו בשלושה מהדוכנים שלהן.
בביתן EYEMET פגשנו את המנכ"ל דרור אלבז. " EYENETמספקת פתרונות בטיחות מבוססים טכנולוגיה סלולארית. הפתרון שלנו משתמש ב-GPS של הטלפון החכם או של מערכות ברכב כגון מערכת הבידור, מצלמות רכב, לוח המכוונים. כל המשתמשים באותו איזור משדרים באופן רציף את המיקום שלהם לענן. על ידי חישובים ואלגוריתמיקה מתקדמת עוקבים בזמן אמת אחר מיקומי המכוניות ובהם המשתמשים. במקרה שהמכוניות נמצאות על סף תאונה, המערכת מתריעה בפני כל כלי הרכב המעורבים בפני הסכנה הצפויה כדי למנוע את התאונה."
"ולא רק לכלי רכב. היישום בטלפונים ובאמצעים נוספים יאפשר להגן בדרך זו גם על הולכי רגל, רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. כל מי שנמצא על הכביש. הרעיון הוא לייצר מסה קריטית של משתמשים באיזור מסויים, "
"EYENET היא לא אפליקציה שאפשר להוריד מחנות האפליקציות אלא תוכנה -SDK. הרעיון הוא לבצע אינטגרציה של התוכנה למערכות של ספקי שירותים מבוססי מיקום. אפליקציות ניוט, אפליקציות חניה כושר ועוד. לדוגמה לחברות המספקות נהיגה שיתופית כגון אופניים או קורקינטים יש כבר מאגר של המשתמשים ולאפשר להם את השכבה הנוספת של הגנה על המשתמשים."
טל קרייזלר, שותף מייסד ומנכ"ל נו-טרפיק: "אנו פיתחנו פלטפורמה לניהול תנועה שנחשבת היום המובילה בעולם. לוקחים רמזורים שעובדים בצורה מבודדת והופכים אותם לרשת שעובדת בצורה דינמית על מנת לשפר את זרימת התנועה, להעלות את רמת הבטיחות, ולאפשר מגוון של שירותי ניהול תנועה מתקדמים. עושים זאת באמצעות התקנה של חיישנים. בתוך פחות משעתיים הופכים כל צומת לחלק מרשת מחוברת לענן ועובדת בצורה דיגיטלית."
"ברגע שהפלטפורמה מותקנת אנחנו יודעים לתת הרבה פתרונות ניידות . עובדים עם מחלקות התחבורה הגדולות בארה"ב: קליפורניה, טקסס, פנסילבניה ועוד מדינות רבות בארה"ב ומחוזות בקנדה. נבחרנו על ידי המגזין טיים לאחת ממאה החברות המשפיעות בעולם לצד חברות כמו מודרנה".
"את החברה הקמנו בסוף 2017 תחת ההבנה שעולם הניידות עובד תחת מספר תחומים רוחביים שעובדים במקביל ונדרשת מערכת ניהול תנועה שתאפשר לכל אותם וריטקלים לעבוד ביחד. עולם ניהול התנועה לא השתנה מאז המצאת הרמזורים ב-1914. רוב הרמזורים בעולם עובדים עם תוכניות רמזור. הם אפילו לא מחוברים לכלום. היתה לנו הזדמנות לבנות חברה בסדר הגודל הכי גדול שיש משקיעים בחברה קרנות הון סיכון כמו גרוב ונצ'רס , חברת הביטוח מנורה ומיטב דש lool ventures, Next Gear Ventures וקרן North First Ventures.. שתי האחרונות הן קרנות בריטיות המשקיעות בתחום הניידות. חלק מהשקיעים הם בכירים באובר שמשקיעים מכספם הפרטי."
בחברת אוטופליט פגשנו את סימה מגרל, חברת הנהלת החברה: "אנחנו מציגים מערכת לאופטימיזציה של ציי רכב בכל מה שקשור לתפעול שוטף ותחזוקה. כל זה נעשה באופן אוטומטי כדי לבטל את הצורך בהשבתות לא מתוכננות. הלקוחות הן מתחומי הנהיגה השיתופית, אך גם חברות מסורתיות יותר כגון חברות מוניות משאיות ומשלוחים ואנחנו מאפשרים להם לפעול במודלים עסקיים חדשים למשל בתחומי המשלוחים והנוסעים. "
"בנוסף הצגנו את הסימולטור לניהול ציים שעוזר לענות על כל שאלה עסקית ומספק להם תחזית מה עשוי לקרות בכל תרחיש של שינוי שהם מתכננים ומאפשרים להם לעשות אופטימיזציה לצי הקיים כדי שיוכלו לעשות יותר עם הצי שכבר יש להם ולענות על ביקושים נוספים. :
"אנחנו גם מספקים לחברות שמבקשות לעבור לרכבים חשמליים מידע שיאפשר להם לעשות נכון את המעבר בלי להרע את רמת השירות שהם רגילים לספק, עוזרים להם לנהל את ההטענות, וממליצים האם כדאי להם לבנות מערכת הטענה משלהם או להשתמש במערכות הטענה קיימות . דוגמה נהג של רכב אספקה שצריך לצאת בשעת שיא בכבישים, המערכת יודעת האם יש לו מספיק כוח בסוללה כדי לסיים את המשמרת , מתי שולחים אותו להטעין כשהוא מגיע לאפס או ל-40% – לפי החלטת החברה."