החקיקה מספקת הליכי רישוי יעילים להשקעות בשבבים ומקצה 3.3 מיליארד אירו למחקר וחדשנות הקשורים לשבבים כדי להאיץ את הצמיחה בתחום זה. יתר על כן, יוקם מנגנון תגובה למשבר כדי להעריך סיכונים ולהפעיל התראות מחסור ברחבי האיחוד האירופי, אשר יאפשר לנציבות ליישם אמצעי חירום ולתעדף מוצרים מושפעים בעתות מחסור
הפרלמנט האירופי אימץ בישיבה שהתקיימה ביום שלישי השבוע חקיקה המכונה חוק השבבים האירופי כדי לשפר את תעשיית המוליכים למחצה של האיחוד האירופי (EU). חקיקה זו נועדה להגדיל את הנוכחות הגלובלית של האיחוד האירופי בתחום המוליכים למחצה, לשפר את עמידות שרשרת האספקה ולקדם סביבה עסקית חיובית לעסקים קטנים ובינוניים העוסקים בתכנון וייצור שבבים.
החקיקה מספקת הליכי רישוי יעילים להשקעות בשבבים ומקצה 3.3 מיליארד אירו למחקר וחדשנות הקשורים לשבבים כדי להאיץ את הצמיחה בתחום זה. יתר על כן, יוקם מנגנון תגובה למשבר כדי להעריך סיכונים ולהפעיל התראות מחסור ברחבי האיחוד האירופי, אשר יאפשר לנציבות ליישם אמצעי חירום ולתעדף מוצרים מושפעים בעתות מחסור.
החוק נועד להגדיל באופן משמעותי את היצע המוליכים למחצה של האיחוד האירופי ולהפחית את התלות באסיה, בפרט, מדינות כמו טייוואן, דרום קוריאה וסין השולטות כיום בשוק המוליכים למחצה העולמי. זאת בתגובה לשיבושים בשרשרת האספקה ולמחסור בתעשיות שונות באיחוד האירופי, כולל מגזר הרכב, שנגרמו על ידי מגפת הקורונה. התוכנית מציבה יעד שאפתני להכפיל פי ארבעה את ייצור השבבים של האיחוד האירופי עד 2030, שיהווה 20% מהנתח העולמי, גידול משמעותי ממצבה הנוכחי. יעד זה ידרוש השקעות של יותר מ-43 מיליארד אירו כדי להשיג את יעדי ייצור השבבים שלה.
לנוכח מחסור עולמי במוליכים למחצה ופגיעויות בשרשרת האספקה, חקיקה זו משקפת את מחויבותו של האיחוד האירופי לקידום אוטונומיה אסטרטגית, הרחבת טכנולוגיה ושיתוף פעולה בין מדינות בין חברות לניהול סיכוני שרשרת האספקה. היא גם עולה בקנה אחד עם מטרות רחבות יותר של האיחוד האירופי, כגון הצעות הוועידה לעתיד אירופה, והמטרה של עצמאות המונעת על ידי זעזועים בתחום האנרגיה והמזון עקב משברים כמו זה באוקראינה.
החוק, שזכה לתמיכה גורפת מהפרלמנט האירופי, ממתין כעת לאישור מועצת השרים כדי להכנס לתוקף.