גיוס זה מביא את כלל גיוסי החברה ל-55 מיליון דולר
קובי מרנקו, מנכ"ל ארבה (משמאל), וד"ר נועם ארקינד, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, מדגימים לכתבנו את המכ"ם שלה. צילום: אבי בליזובסקי |
חברת Arbe, המפתחת רדאר לנהיגה אוטונומית ברזולוציה גבוהה, הודיעה על גיוס של 32 מיליון דולר שנועדו כדי לאפשר לחברה להתקדם לקראת ייצור השבבים שפיתחה. גיוס זה מביא את כלל גיוסי החברה ל-55 מיליון דולרים.
;">את סבב הגיוס הובילה Catalyst CEL, קרן ישראלית-סינית, והשתתפו בו גם AI Alliance ,BAIC Capital ,MissionBlue Capital, וכן המשקיעים הקיימים של החברה: Canaan Partners ,iAngels ,OurCrowd ,360 Capital Partners, ו-O.G. Tech Ventures.
בתערוכת CES 2019 בינואר השנה, שוחחנו עם מרנקו במתקן הדגמה שערכה החברה מחוץ לשטח התערוכה בשל הצורך בגישה נוחה לכביש לצורך הדגמת הטכנולוגיה.
קובי מרנקו, מנכ"ל החברה, הסביר כי "לקחנו את טכנולוגיית המכ"ם, שהיא טכנולוגיה מאוד אמינה, עובדת בכל תנאי תאורה ובכל מזג אוויר, והיא בעלת טווח גדול יחסית, ונתנו לה את מה שחסר כדי להתאים אותה לעולם הרכב – שזה הרזולוציה. המכ"מים של הרכבים בנויים בימינו בעיקר על דופלר ומודדים את המהירות של העצמים. הם לא מכ"מים שבונים תמונות – ואנחנו עושים זאת".
"כדי לפתור את זה, היינו צריכים לפתח שבב של משדר ושבב של מקלט, ולחבר אותם במספר רב של ערוצים, כדי לאפשר את הרזולוציה הגבוהה", ציין מרנקו. "כמו כן, היה עלינו להמציא שיטת עיבוד חדשה למכ"ם, ובסופו של דבר הגענו למסקנה שאנחנו צריכים לפתח מעבד ייעודי, כי אין מעבד שקיים בשוק ומסוגל לתת מענה למה שאנחנו צריכים במחיר נורמלי ובביצועים נורמליים".
הוא הוסיף כי "השקנו ב-CES את מוצר הבטא שלנו, שמאפשר לנוסעים לראות בזמן אמת איך נוצרת באמצעותו תמונה. אנחנו מתכננים להגיע בסוף השנה למוצר מוכן לייצור סדרתי ברכב. כבר הצגנו אותו ליצרני רכב, לאינטגרטורים הגדולים שלהם ולשחקני 'רובוטקסי' למיניהם, והתקבלנו בהתלהבות".
המערכת מספקת תמונה מפורטת פי מאה של סביבת הרכב, בהשוואה לרדארים מובילים בשוק הרכב העולמי. Phoenix מסוגלת לזהות, להפריד ולעקוב אחרי מאות עצמים בו זמנית ולספק תמונה מפורטת להפליא של הסביבה בשדה ראייה רחב ולטווח הארוך. כמו כן היא מאפשרת הכפלת רגישות הרדאר, כך שיוכל להפריד ולהבדיל גם בין עצמים סמוכים, קטנים וגדולים, נייחים ונעים כפי שנחוץ בסביבת הנהיגה הצפופה.
Phoenix הינה מערכת הרדאר הראשונה בתעשיית הרכב שמפרידה בין עצמים בסביבה גם על פי גובהם, נתון המספק למעבדי הרכב האוטונומי הבנה מעמיקה של הסביבה, ושל ההתנהלות הנכונה בקרבת מכשולים בדרך. ביטול התראות השווא, נתון קריטי עבור תעשיית החיישנים של הרכב האוטונומי (קריאה מוטעית של חיישן, התראה שווא, הם סיכוני חיי אדם).
{loadposition content-related} |