הבנק הגרמני דויטשה בנק מדווח כי הרווחיות תלויה בהבדלי המחירים בין עלות של נסיעה ברכב חשמלי ומחירי הדלק העולמיים
.
.
הדגמת מילוי מצברים במכונית חשמלית של בטר פלייס. בתערוכת סביט בהנובר גרמניה, מרץ 2009. צילום: אבי בליזובסקי |
בטר פלייס תשקיע 1.1 מיליארד דולר בשש השנים הבאות ברכישת סוללות ובניית מרכזי החלפת סוללות ועמדות הטענה למכונית החשמלית שלה ברחבי ישראל. כך עולה מדוח של הדויטשה בנק שעסק ברכבים חשמליים.
במהלך השנה האחרונה ביצע הבנק ניתוח מעמיק של התוכנית העסקית והמודל הכלכלי של ב הכולל השקעת הון ברכישת הסוללות, נעילת עלויות האנרגיה באמצעות הסכם ארוך טווח עם חברת החשמל ותשלומים של הצרכנים באמצעות דמי מנוי.
דויטשה בנק מסכם כי רווחיות המודל מגיע מפער הארביטרז' (תחלופה) בין תעשריפי החשמל לצרכנים ועלויות הדלק. הבנק מעריך כי ככל שמחירי הנטפ יעלו והממשלה תגדיל השעתה ברכבים שאינם פולטים פחמן, הפער יתרחב, ויהפוך את המודל העסקי של בטר פלייס ליותר אטרקטיבי.
ההערכה עליה מתבססים החישובים היא שהחברה תגיע לנתח שוק של 5% מכלי הרכב בישראל בשנת 2016 – כ-110 אלף מכוניות חשמליות ולפי רווח של 4,250 למנוי, עשויה החברה להגיע להכנסות של 500 מיליון דולר בשנת 2016.