פלטפורמת תיכנון ופיתוח התוכנה של ADAS מתבססת על טכנולוגיות הרכב המשודרגות של Arm, המאיצות את זמן ההגעה לשוק עבור SDVs (רכבים בעלי מערכת שליטה מבוססת תוכנה)
Cadence Design Systems (סימול נאסד"ק: CDNS), הכריזה על שיתוף פעולה עם Arm לאספקה של פלטפורמת תכנון ופיתוח תוכנה מבוססת צ'יפלט, המאפשרת להאיץ את החדשנות בעולם הרכבים בעלי מערכת שליטה מבוססת תוכנה (SDV). Reference design לעולם הרכב, המיועד במקור ליישומים עבור מערכות מתקדמות לתמיכה בנהג (ADAS), מגדיר ארכיטקטורה סקלבילית של הצ'יפלט ותפעול צולב של הממשק לצורך אימוץ שיתופי פעולה חוצי-תעשייה, מאפשר אינטגרציה הטרוגנית ומרחיב את טווח החדשנות של המערכת.
הפתרון מתוכנן ונבנה תוך שימוש בדור האחרון של הטכנולוגיות המשודרגות לעולם הרכב של Arm® והקניין הרוחני של Cadence®. הפלטפורמה המשלימה לפיתוח Stack של תוכנה מסופקת בתצורה דיגיטלית תואמת באופן מלא לחומרה, באופן העומד בדרישות תקן SOAFEE – Scalable Open Architecture for Embedded Edge ליוזמה בתחום התוכנה, המאפשר התחלה של פיתוח לפני זמינות התוכנה, ומאפשר לאחר מכן ביצוע ולידציה של אינטגרציית מערכת. הפתרון המשולב מאיץ את פיתוח החומרה והתוכנה כאחד, ומקצר את זמן ההגעה לשוק. השכיחות הגוברת של ADAS ושל SDVs מניעה את הצורך ליכולות AI ותוכנה מורכבות יותר, בנוסף לרמות גבוהות יותר של תאימות ושיתוף פעולה באקוסיסטם של המערכות האלקטרוניות לרכבים. צ'יפלטים הופכים לפתרון אטרקטיבי יותר ויותר, עקב השילוב עם הצורך להתאים במהירות מערכות 3D-IC לטווח העצום של היישומים לעולם הרכב. עם זאת, חיוני שצ'יפלטים מספקי IP שונים יתפקדו באופן חלק ביחד. בנוסף, הקצב המהיר של פיתוח בעולם הרכב מחייב כי למפתחי מערכות 3D-IC ייעזרו בפלטפורמת פיתוח תוכנה על מנת לאפשר את הסטייה בזרימת התהליך, בזמן שה IP והצי'פלטים עדיין נמצאים בתהליך תכנון.
"הן הקטנת עומס העבודה הכולל של פיתוח המערכת והן ההסטה של פיתוח חומרה ותוכנה, חיוניים לעמידה בקיצור חלון הזמן של ההגעה לשוק כאשר מפתחים את ה-,SDVs אשר הופכים להיות מורכבים יותר ויותר. פלטפורמות וירטואליות וצ'יפלטים כאחד מהווים גורמי מפתח, התומכים בדרישות של מפתחי 3D-IC SoC לעולם הרכב" אמר פול קנינגהאם (Paul Cunningham), סגן נשיא בכיר ומנהל כללי של קבוצת ה System Verification ב Cadence. "באמצעות העבודה בצמוד ל Arm, אנו נותנים מענה לתחומי אי-יעילות מרכזיים בפיתוח חומרה ותוכנה כאחד ובתהליכי אימות, תוך שאנו מהווים קטליזטור לאקוסיסטם של ה multi-die chiplet עבור רכיבי סמיקונדקטור לרכבים".