• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    טכנולוגיה תוצרת אירופה. אילוסטרציה: depositphotos.com

    הסכם הסחר עם ארה"ב מציל את תעשיית השבבים והרכב באירופה ממכסים כבדים

    מי זקוק יותר למי? אינטל לישראל או ישראל לאינטל?

    אינטל תפצל את חטיבת NEX לחברה עצמאית – 400 עובדים בישראל יושפעו

    ליפ-בו טאן. צילום: אינטל

    מנכ"ל אינטל מבצע פניית פרסה: "מתקן את הטעויות שנעשו – לא נפתח שבבים רק כי אפשר" * מבטל מפעלים באירופה

    נוחיק סמל, מנכ"ל סוני סמיקונדקטור ישראל. צילום יחצ

    חברת סוני מתכננת למכור את Sony Semiconductor Israel – מפתחת למכשירים חכמים – בעסקה ששוויה מוערך בכ-300 מ' ד'

    הדגמה של פאנל אב-טיפוס המציג את תהליך ההעברה הייחודי של Q‑Pixel למיקרו‑LED (Q‑Transfer), שבו נעשה שימוש בפיקסלים בגודל 10 מיקרון בעלי צבע משתנה. הפאנל מציג תצוגה בצפיפות של מעל 500 פיקסלים לאינץ' – ללא אף פיקסל חסר, עם תפוקה של למעלה מ־99.9995%.

    Q-Pixel משיקה את Q‑Transfer: פריצת דרך בהעברת פיקסלים למיקרו‑LED

    המחשה המראה את נשיא צפון קוריאה קים-ג'ונג און במפעל שבבים. האיור אינו צילום אמיתי והוכן על ידי תוכנת הבינה המלאכותית ideogram.ai

    פיונגיאנג משקיעה בשבבים ובינה מלאכותית: גרסה מקומית לצ'אט-GPT בשלבי פיתוח

    Trending Tags

    • בישראל
      מערכת DIRCM של אלביט. הגודל הקומפקטי מבטיח שילוב קל במטוסים מבלי לפגוע בביצועים. צילום: אלביט מערכות

      אלביט מערכות תספק לגרמניה מערכות הגנה אווירית ב-260 מיליון דולר

      מימין לשמאל: נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון, גדעון פרנק, דדי פרלמוטר ויו"ר הקורטוריון סקוט לימסטר. (קרדיט : רמי שלוש, דוברות הטכניון)

      דדי פרלמוטר התמנה ליו"ר הוועד המנהל של הטכניון

      שיתוף פעולה בין ישראל לטאיוואן. אילוסטרציה: depositphotos.com

      מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין מחריפה – וישראל בתווך: החשש ממכס על שבבים מטאיוואן, לצד פוטנציאל לשיתוף פעולה

      לוגו חברת נובה. צילום יחצ

      בנק השקעות אמריקאי הגדיל את ההשקעה בנובה הישראלית ביותר מ־120%

      מייסדי היילו. משמאל לימין - המנכ''ל אור דנון, מנהלת הפיתוח העסקי הדר צייטלין וה-CTO אבי באום. צלם - ערן טיירי

      היילו משיקה את מאיץ הבינה המלאכותית Hailo-10H: יכולות Gen AI מתקדמות ללא צורך בחיבור לענן

      הדמיה של מערכת החישה של סקנרי. קרדיט Scanary

      הסטארט-אפ Scanary חושף טכנולוגיה לבידוק ביטחוני המוני של עד 25,000 איש בשעה

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        טכנולוגיה תוצרת אירופה. אילוסטרציה: depositphotos.com

        הסכם הסחר עם ארה"ב מציל את תעשיית השבבים והרכב באירופה ממכסים כבדים

        מי זקוק יותר למי? אינטל לישראל או ישראל לאינטל?

        אינטל תפצל את חטיבת NEX לחברה עצמאית – 400 עובדים בישראל יושפעו

        ליפ-בו טאן. צילום: אינטל

        מנכ"ל אינטל מבצע פניית פרסה: "מתקן את הטעויות שנעשו – לא נפתח שבבים רק כי אפשר" * מבטל מפעלים באירופה

        נוחיק סמל, מנכ"ל סוני סמיקונדקטור ישראל. צילום יחצ

        חברת סוני מתכננת למכור את Sony Semiconductor Israel – מפתחת למכשירים חכמים – בעסקה ששוויה מוערך בכ-300 מ' ד'

        הדגמה של פאנל אב-טיפוס המציג את תהליך ההעברה הייחודי של Q‑Pixel למיקרו‑LED (Q‑Transfer), שבו נעשה שימוש בפיקסלים בגודל 10 מיקרון בעלי צבע משתנה. הפאנל מציג תצוגה בצפיפות של מעל 500 פיקסלים לאינץ' – ללא אף פיקסל חסר, עם תפוקה של למעלה מ־99.9995%.

        Q-Pixel משיקה את Q‑Transfer: פריצת דרך בהעברת פיקסלים למיקרו‑LED

        המחשה המראה את נשיא צפון קוריאה קים-ג'ונג און במפעל שבבים. האיור אינו צילום אמיתי והוכן על ידי תוכנת הבינה המלאכותית ideogram.ai

        פיונגיאנג משקיעה בשבבים ובינה מלאכותית: גרסה מקומית לצ'אט-GPT בשלבי פיתוח

        Trending Tags

        • בישראל
          מערכת DIRCM של אלביט. הגודל הקומפקטי מבטיח שילוב קל במטוסים מבלי לפגוע בביצועים. צילום: אלביט מערכות

          אלביט מערכות תספק לגרמניה מערכות הגנה אווירית ב-260 מיליון דולר

          מימין לשמאל: נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון, גדעון פרנק, דדי פרלמוטר ויו"ר הקורטוריון סקוט לימסטר. (קרדיט : רמי שלוש, דוברות הטכניון)

          דדי פרלמוטר התמנה ליו"ר הוועד המנהל של הטכניון

          שיתוף פעולה בין ישראל לטאיוואן. אילוסטרציה: depositphotos.com

          מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין מחריפה – וישראל בתווך: החשש ממכס על שבבים מטאיוואן, לצד פוטנציאל לשיתוף פעולה

          לוגו חברת נובה. צילום יחצ

          בנק השקעות אמריקאי הגדיל את ההשקעה בנובה הישראלית ביותר מ־120%

          מייסדי היילו. משמאל לימין - המנכ''ל אור דנון, מנהלת הפיתוח העסקי הדר צייטלין וה-CTO אבי באום. צלם - ערן טיירי

          היילו משיקה את מאיץ הבינה המלאכותית Hailo-10H: יכולות Gen AI מתקדמות ללא צורך בחיבור לענן

          הדמיה של מערכת החישה של סקנרי. קרדיט Scanary

          הסטארט-אפ Scanary חושף טכנולוגיה לבידוק ביטחוני המוני של עד 25,000 איש בשעה

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים אוטומוטיב “כמות הקילומטרים שרכב אוטונומי נסע – נתון חסר משמעות”

          "כמות הקילומטרים שרכב אוטונומי נסע – נתון חסר משמעות"

          מאת אבי בליזובסקי
          11 יוני 2019
          in אוטומוטיב, ‫שבבים‬, בישראל
          6T7A0105 resize
          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          כך אומר זיו בנימיני, מנכ"ל פורטליקס לאתר CHIPORTAL במהלך כנס אקומושן שהתקיים אתמול באקספו ת"א

          צוות פורטליקס בביתן החברה בכנס אקומושן 2019. צילום: ניב קנטור

          בסימולציה מתרחשות הרבה תאונות כי אנו בודקים מקרי קצה. כך אומר זיו בנימיני, מנכ"ל פורטליקס לאתר CHIPORTAL במהלך כנס אקומושן שהתקיים אתמול באקספו ת"א. 

          "פורטליקס הוא סטרטאפ יחסית צעיר בן שנה וחצי. אנחנו באים מעולם של תכנון שבבים. גייסנו עד עכשיו 17 מיליון דולר, עד עכשיו פיתחנו את התוכנה ולאחרונה התחלנו לעבוד עם שני יצרני רכב, אחד באירופה אחד בארה"ב, יותר מזה אני לא יכול לפרט כעת. אנחנו עוסקים באימות (וריפיקציה) של פונקצית בטיחות לרכבים אוטונומיים. רכב אוטונומי זו אולי היצירה הכי מורכבת שבני אדם ניסו ליצור, המכונית עצמה מורכבת מאוד והסביבה שלה מאוד מורכבת."

          "הרכב האוטונומי חייב להתנהג נכון ולשמור על החיים של הנוסעים ושל האנשים מסביב תחת מרחב עצום של תסריטים. אינסוף תסריטים. אז איך ניתן לבדוק שהרכב עושה את הדברים הנכונים בכל התסריטים האלה? יש לנו מערכת שמאפשרת ליצרן הרכב להגדיר את כל המרחב של התסריטים, ליצור את התסריטים ולהריץ סימולציות של כל התסריטים הרבים והשונים, ולאסוף מידע שאומר לך מה באמת עשית. אילו תסריטים עם אילו פרמטרים וקומבינציות נסית, ומה עדיין נשאר לך לעשות כאשר אתה יודע לאן אתה צריך ללכת."

          "כיום החברות המובילות בשוק המכוניות האוטונומיות מדווחות כמה מיילים הן עשו עם המכוניות הללו. ויימו, שהיא החברה המובילה עשתה עד כה בסביבות 15 מיליון קילומטר בצי הרכב הפיזי שלה (עם נהגי מבחן). זה טוב מאוד, ומרשים, אך כמה עוד נשאר? כמה נשאר עד שזה יהיה מספיק בטוח, עוד מיליון קילומטר או עוד מיליארד קילומטר? אף אחד לא יודע. יכול להיות שהם חוזרים על אותו מסלול שוב ושוב. לפיכך, כמות הקילומטרים אינה בהכרח משמעותית. לכן חייבים לבדוק את כל מרחב התסריטים עם כל הפרמטרים האפשריים."

          "צריך לבדוק את התסריטים המעניינים ואת כל מקרי הקצה שלא קורים הרבה אבל מספיק שהם קורים פעם אחת כדי לגרום לאסון. למשל תסריט שבו מישהו חותך אותך בכביש. מישהו עוקף את הרכב האוטונומי ועובר למסלול שלו, ומאט. ואז הרכב האוטונומי צריך או גם להאט או להחליף מסלול כדי להמנע מתאונה. זו קטגוריה אחת של תסריטים אבל תחשוב על מהירויות שונות, המהירות היחסית בין הרכב העוקף והרכב האוטונומי, מצב התאורה, מזג האוויר – גשם, שמש, מצב הכביש, האם יש עוד מכוניות, האם הולך רגל בדיוק חוצה את הכביש. לקטגוריה הזו של התסריט יש עשרות אלפי וריאציות שונות. כדי לבדוק את התסריט לא מספיק לבדוק אותו פעם אחת, אלא שוב ושוב בכל הפרמטרים השונים."

          המערכת מאפשרת לתאר את התסריטים באמצעות שפה לתיאור תסריטים שאנחנו מספקים ללקוחות, ואז התוכנה שלנו מייצרת את כל התסריטים, את כל הוריאציות אוטומטית בלי מגע יד אדם, כולל ערבובים של תסריטים שונים שאדם לא מסוגל אפילו לחשוב עליהם. הדבר השני שהיא עושה – היא יוצרת מוניטור שעוקב אחר התסריטים, אוספת מידע איזה תסריטים נבדקו (גם מנסיעות וירטוואליות וגם מנסיעות פיזיקליות) ורושמת כל תרחיש לתוך בסיס נתונים, כולל הפרמטרים: מה היתה המהירות, מה היתה התאורה, מה היתה הזוית, אנו אוספים את הנתונים ומכינים דוח ללקוח המפרט מה הוא כבר בחן ומה עדיין לא."

          כמה "תאונות" התרחשו בסימולציות?
          בסימולציה קורות הרבה תאונות כי אנחנו בכוונה הולכים למקרי הקצה, כדי להחליט האם זו שגיאה של המכונית, או תקלה שבלתי ניתן היה להימנע ממנה.

          האם חלק מהבעיות יפתרו כשכל המכוניות תהיינה אוטונומיות?
          "זה לא יקרה בתקופה הקרובה. יכול להיות שבאיזורים מוגבלים, למשל בעוד עשר שנים יחליטו שבמרכז תל אביב יותר לנסוע רק במכוניות אוטונומיות. אבל באופן כללי על הכבישים יהיו נהגים אנושיים, יהיו מכוניות אוטונומיות והמכוניות הללו תצטרכנה להיות מסוגלות להסתדר תווך כדי דו קיום עם הנהגים האנושיים. מה גם שתמיד יהיו הולכי רגל ורוכבי כלי רכב דו גלגליים, ובני אדם הם לא כל כך צפויים. הם יכולים לעשות טעויות, או לא לעקוב אחרי החוקים ולכן אין ברירה והטכנולוגיה תצטרך להתמודד עם כל מרחב המצבים האלה. זה מרחב עצום."

          {loadposition content-related}
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          פרופ' אמנון שעשוע בהרצאה בכנס CES 2023. צילום: אבי בליזובסקי
          אוטומוטיב

          אינטל מוכרת מניות של מובילאיי בהיקף של 900 מיליון דולר תרד מ-88% ל-80% בעלות

          MOIA - רכבים אוטונמיים מבוססי מכ
          אוטומוטיב

          מובילאיי במרכז מהפכת הרובוטקסי של פולקסווגן: תניע את צי ההסעות האוטונומיות של אובר בלוס אנג'לס

          רכב אוטונומי בדרגה 3. צילום BMW ואינוויז
          אוטומוטיב

          אינוביז חתמה על הסכם פיתוח עם אחת מחמש יצרניות הרכב הגדולות בעולם

          מנכ
          אוטומוטיב

          NXP השלימה את רכישת TTTech Auto תמורת 625 מיליון דולר – ומזרזת את מהפכת הרכב מבוסס התוכנה

          הפוסט הבא
          CADENCE_SQUARE

          NVIDIA הטמיעה את מערכת Protium X1 החדשה של קיידנס להאצת פיתוח התוכנה של מעבדים גרפיים עם קיבולת גדולה

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • הייקון נמכרה ב־2.5 מיליון שקל: כל הטכנולוגיה…
          • היילו משיקה את מאיץ הבינה המלאכותית Hailo-10H:…
          • רפידוס מכריזה על יצור 2 ננומטר ב-2027 * האם תחזיר את…
          • חברת סוני מתכננת למכור את Sony Semiconductor Israel…
          • גרמניה מצהירה על יעד שאפתני: הפיכתה למובילה אירופית…

          מאמרים פופולאריים

          • היתרון הישראלי בסכסוך האיראני – לוחמה מדויקת…
          • ענבר דג – דג נדיר בתעשיית השבבים
          • מסטארטאפ ניישן לסמיקונדקטור ניישן: כיצד הפכה ישראל…
          • אתגרי תכנון שבבים ב – 1.8 ננומטר
          • מקרה קלרנה : האם הרומן עם הבינה מלאכותית הסתיים בבגידה?

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס