• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    שבבי סנאפדרגון של קוואלקום. אילוסטרציה: depositphotos.com

    קוואלקום מציגה מאיצי בינה מלאכותית לדאטה־סנטר בתחרות ישירה מול אנבידיה

    זיכויים ממס לתעשיית השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    בנק אוף אמריקה מעלה תחזית: שוק השבבים יגיע ל־טריליון דולר כבר ב־2027 — ה־AI וה-HBM דוחפים קדימה

    יואל מארק, סגנית נשיא למחקר ומדע, Alexa Shopping, אמזון

    איחוד האמיריות: ממירים נפט בטכנולוגיה – מכון מחקר בבעלות איחוד האמירויות פועל בחיפה

    אנתרופיק. אילוסטרציה: depositphotos.com

    אנתרופיק חתמה על עסקה של עשרות מיליארדי דולרים עם גוגל לרכישת שבבי בינה מלאכותית

    nextsilicon logo

    NextSilicon משיקה את Maverick-2: מנוע Dataflow ל-HPC ומציגה גם מעבד RISC-V בשם Arbel

    צעדים וצעדי נגד בין ארה"ב לסין בתחום השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    סין דורשת נתונים רגישים מחברות שבבים אמריקניות במסגרת חקירת היצף – דגש על שבבים אנלוגיים

  • בישראל
    תשתית הבינה המלאכותית של ארה"ב. צילום יחצ, אנבידיה

    NVIDIAמרחיבה את תשתית ה-AI של ארה״ב, ומכריזה על קישוריות למחשבים קוונטיים, ושבבים שפותחו בישראל

    צביקה גולצמן, רשות החדשנות - קרדיט צילום ינאי רובחה

    בכיר ברשות החדשנות: “כדי לשמר יתרון – למקד, להקים חממות שבבים ולהשקיע בהון אנושי”

    יחסי ישראל-סין. אילוסטרציה: depositphotos.com

    סין–ישראל: סדקים ביחסים – אבל “הפרדה” בין פוליטיקה לכלכלה ממשיכה בינתיים לעבוד

    איריס רועי, סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת UCT. צילום יחצ

    חברת  UCT ישראל מגייסת 50 עובדים

    Jon_medved_2_at_ISC_sept_2013

    ג׳ון מדבד אובחן ב-ALS ועובר לתפקיד היו״ר; כלי טשיל מונה למנכ״ל OurCrowd

    מתקן אנבידיה המתוכנן בבאר שבע. צילום יחצ, אנבידיה

    אנבידיה מרחיבה את פעילותה בישראל עם סייט חדש בבאר שבע ותגייס מאות עובדים בדרום

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    שבבי סנאפדרגון של קוואלקום. אילוסטרציה: depositphotos.com

    קוואלקום מציגה מאיצי בינה מלאכותית לדאטה־סנטר בתחרות ישירה מול אנבידיה

    זיכויים ממס לתעשיית השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    בנק אוף אמריקה מעלה תחזית: שוק השבבים יגיע ל־טריליון דולר כבר ב־2027 — ה־AI וה-HBM דוחפים קדימה

    יואל מארק, סגנית נשיא למחקר ומדע, Alexa Shopping, אמזון

    איחוד האמיריות: ממירים נפט בטכנולוגיה – מכון מחקר בבעלות איחוד האמירויות פועל בחיפה

    אנתרופיק. אילוסטרציה: depositphotos.com

    אנתרופיק חתמה על עסקה של עשרות מיליארדי דולרים עם גוגל לרכישת שבבי בינה מלאכותית

    nextsilicon logo

    NextSilicon משיקה את Maverick-2: מנוע Dataflow ל-HPC ומציגה גם מעבד RISC-V בשם Arbel

    צעדים וצעדי נגד בין ארה"ב לסין בתחום השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    סין דורשת נתונים רגישים מחברות שבבים אמריקניות במסגרת חקירת היצף – דגש על שבבים אנלוגיים

  • בישראל
    תשתית הבינה המלאכותית של ארה"ב. צילום יחצ, אנבידיה

    NVIDIAמרחיבה את תשתית ה-AI של ארה״ב, ומכריזה על קישוריות למחשבים קוונטיים, ושבבים שפותחו בישראל

    צביקה גולצמן, רשות החדשנות - קרדיט צילום ינאי רובחה

    בכיר ברשות החדשנות: “כדי לשמר יתרון – למקד, להקים חממות שבבים ולהשקיע בהון אנושי”

    יחסי ישראל-סין. אילוסטרציה: depositphotos.com

    סין–ישראל: סדקים ביחסים – אבל “הפרדה” בין פוליטיקה לכלכלה ממשיכה בינתיים לעבוד

    איריס רועי, סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת UCT. צילום יחצ

    חברת  UCT ישראל מגייסת 50 עובדים

    Jon_medved_2_at_ISC_sept_2013

    ג׳ון מדבד אובחן ב-ALS ועובר לתפקיד היו״ר; כלי טשיל מונה למנכ״ל OurCrowd

    מתקן אנבידיה המתוכנן בבאר שבע. צילום יחצ, אנבידיה

    אנבידיה מרחיבה את פעילותה בישראל עם סייט חדש בבאר שבע ותגייס מאות עובדים בדרום

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית מדורים אוטומוטיב “כמות הקילומטרים שרכב אוטונומי נסע – נתון חסר משמעות”

"כמות הקילומטרים שרכב אוטונומי נסע – נתון חסר משמעות"

by אבי בליזובסקי
11 יוני 2019
in אוטומוטיב, ‫שבבים‬, בישראל
6T7A0105 resize
Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

כך אומר זיו בנימיני, מנכ"ל פורטליקס לאתר CHIPORTAL במהלך כנס אקומושן שהתקיים אתמול באקספו ת"א

צוות פורטליקס בביתן החברה בכנס אקומושן 2019. צילום: ניב קנטור

בסימולציה מתרחשות הרבה תאונות כי אנו בודקים מקרי קצה. כך אומר זיו בנימיני, מנכ"ל פורטליקס לאתר CHIPORTAL במהלך כנס אקומושן שהתקיים אתמול באקספו ת"א. 

"פורטליקס הוא סטרטאפ יחסית צעיר בן שנה וחצי. אנחנו באים מעולם של תכנון שבבים. גייסנו עד עכשיו 17 מיליון דולר, עד עכשיו פיתחנו את התוכנה ולאחרונה התחלנו לעבוד עם שני יצרני רכב, אחד באירופה אחד בארה"ב, יותר מזה אני לא יכול לפרט כעת. אנחנו עוסקים באימות (וריפיקציה) של פונקצית בטיחות לרכבים אוטונומיים. רכב אוטונומי זו אולי היצירה הכי מורכבת שבני אדם ניסו ליצור, המכונית עצמה מורכבת מאוד והסביבה שלה מאוד מורכבת."

"הרכב האוטונומי חייב להתנהג נכון ולשמור על החיים של הנוסעים ושל האנשים מסביב תחת מרחב עצום של תסריטים. אינסוף תסריטים. אז איך ניתן לבדוק שהרכב עושה את הדברים הנכונים בכל התסריטים האלה? יש לנו מערכת שמאפשרת ליצרן הרכב להגדיר את כל המרחב של התסריטים, ליצור את התסריטים ולהריץ סימולציות של כל התסריטים הרבים והשונים, ולאסוף מידע שאומר לך מה באמת עשית. אילו תסריטים עם אילו פרמטרים וקומבינציות נסית, ומה עדיין נשאר לך לעשות כאשר אתה יודע לאן אתה צריך ללכת."

"כיום החברות המובילות בשוק המכוניות האוטונומיות מדווחות כמה מיילים הן עשו עם המכוניות הללו. ויימו, שהיא החברה המובילה עשתה עד כה בסביבות 15 מיליון קילומטר בצי הרכב הפיזי שלה (עם נהגי מבחן). זה טוב מאוד, ומרשים, אך כמה עוד נשאר? כמה נשאר עד שזה יהיה מספיק בטוח, עוד מיליון קילומטר או עוד מיליארד קילומטר? אף אחד לא יודע. יכול להיות שהם חוזרים על אותו מסלול שוב ושוב. לפיכך, כמות הקילומטרים אינה בהכרח משמעותית. לכן חייבים לבדוק את כל מרחב התסריטים עם כל הפרמטרים האפשריים."

"צריך לבדוק את התסריטים המעניינים ואת כל מקרי הקצה שלא קורים הרבה אבל מספיק שהם קורים פעם אחת כדי לגרום לאסון. למשל תסריט שבו מישהו חותך אותך בכביש. מישהו עוקף את הרכב האוטונומי ועובר למסלול שלו, ומאט. ואז הרכב האוטונומי צריך או גם להאט או להחליף מסלול כדי להמנע מתאונה. זו קטגוריה אחת של תסריטים אבל תחשוב על מהירויות שונות, המהירות היחסית בין הרכב העוקף והרכב האוטונומי, מצב התאורה, מזג האוויר – גשם, שמש, מצב הכביש, האם יש עוד מכוניות, האם הולך רגל בדיוק חוצה את הכביש. לקטגוריה הזו של התסריט יש עשרות אלפי וריאציות שונות. כדי לבדוק את התסריט לא מספיק לבדוק אותו פעם אחת, אלא שוב ושוב בכל הפרמטרים השונים."

המערכת מאפשרת לתאר את התסריטים באמצעות שפה לתיאור תסריטים שאנחנו מספקים ללקוחות, ואז התוכנה שלנו מייצרת את כל התסריטים, את כל הוריאציות אוטומטית בלי מגע יד אדם, כולל ערבובים של תסריטים שונים שאדם לא מסוגל אפילו לחשוב עליהם. הדבר השני שהיא עושה – היא יוצרת מוניטור שעוקב אחר התסריטים, אוספת מידע איזה תסריטים נבדקו (גם מנסיעות וירטוואליות וגם מנסיעות פיזיקליות) ורושמת כל תרחיש לתוך בסיס נתונים, כולל הפרמטרים: מה היתה המהירות, מה היתה התאורה, מה היתה הזוית, אנו אוספים את הנתונים ומכינים דוח ללקוח המפרט מה הוא כבר בחן ומה עדיין לא."

כמה "תאונות" התרחשו בסימולציות?
בסימולציה קורות הרבה תאונות כי אנחנו בכוונה הולכים למקרי הקצה, כדי להחליט האם זו שגיאה של המכונית, או תקלה שבלתי ניתן היה להימנע ממנה.

האם חלק מהבעיות יפתרו כשכל המכוניות תהיינה אוטונומיות?
"זה לא יקרה בתקופה הקרובה. יכול להיות שבאיזורים מוגבלים, למשל בעוד עשר שנים יחליטו שבמרכז תל אביב יותר לנסוע רק במכוניות אוטונומיות. אבל באופן כללי על הכבישים יהיו נהגים אנושיים, יהיו מכוניות אוטונומיות והמכוניות הללו תצטרכנה להיות מסוגלות להסתדר תווך כדי דו קיום עם הנהגים האנושיים. מה גם שתמיד יהיו הולכי רגל ורוכבי כלי רכב דו גלגליים, ובני אדם הם לא כל כך צפויים. הם יכולים לעשות טעויות, או לא לעקוב אחרי החוקים ולכן אין ברירה והטכנולוגיה תצטרך להתמודד עם כל מרחב המצבים האלה. זה מרחב עצום."

{loadposition content-related}
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

פרויקט שימוש ב-V2X להגברת בטיחות רוכבי אופניים. באדיבות אוטוטוקס
אוטומוטיב

סין פתחה בחקירת הגבלים עסקיים נגד קוולאקום – החברה הודתה שסגרה את רכישת Autotalks בלי לדווח לבייג׳ינג

לוח המחוונים של הרמן. צילום יחצ
אוטומוטיב

הרמן וקוואלקום משתפות פעולה לקידום בינה מלאכותית גנרטיבית (GenAI) בעולם הרכב

מתח בין סין להולנד בשל הלאמת נקספריה. אילוסטרציה: depositphotos.com
אוטומוטיב

אחרי שהולנד הידקה פיקוח על Nexperia: סין חסמה יצוא ויצרני הרכב האירופים מזהירים ממחסור שבבים

סתיו שוורץ, שותף מנהל ב-Automobility (אוטומוביליטי) בכנס AutoSens/InCabin. מתוך LINKDIN
אוטומוטיב

הרכב כחוויית שירות

הפוסט הבא
CADENCE_SQUARE

NVIDIA הטמיעה את מערכת Protium X1 החדשה של קיידנס להאצת פיתוח התוכנה של מעבדים גרפיים עם קיבולת גדולה

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • NextSilicon משיקה את Maverick-2: מנוע Dataflow ל-HPC…
  • אוניברסיטת תל-אביב והטכניון נכנסו לעשירייה העולמית…
  • איחוד האמיריות: ממירים נפט בטכנולוגיה – מכון…
  • בנק אוף אמריקה מעלה תחזית: שוק השבבים יגיע ל־טריליון…
  • אנתרופיק חתמה על עסקה של עשרות מיליארדי דולרים עם…

מאמרים פופולאריים

  • אריק שמר:"מאד מעניין אותי לפתור בעיות".…
  • הפנים הפחות מוכרות של דב מורן: מבחינתי המכירה של M…
  • גרפן 2026: האם הגענו לשלב בו יחליף את שבבי הסיליקון?
  • הקאמבק הגדול של השיחה הטלפונית
  • יקב שדות ים – שלושה חברים ויין

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס