• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ ומנכ"ל אינטל ליפ-בו טאן. איור אבי בליזובסקי באמצעות IDOGRAM.AI

    ממשל טראמפ דורש מניות באינטל – וזו רק ההתחלה: התקדים עלול לחול גם על יצרניות שבבים נוספות

    לוגו של אינפיניון על מבנה בעמק הסיליקון. אילוסטרציה: depositphotos.com

    אינפיניאון השלימה את רכישת חטיבת ה-Automotive Ethernet של מארוול ב־2.5 מיליארד דולר

    יו"ר ומנכ"ל סופטבנק מאסיאיושי סאן. אילוסטרציה: depositphotos.com

    השינוי של Softbank או מדוע לכל הרוחות החליטה מעצמת התוכנה היפנית להשקיע 2 מילארד דולר באינטל?

    מסיושי סאן, יו"ר ומנכ"ל סופבנק. המחשה: depositphotos.com

    סופטבנק תשקיע 2 מיליארד דולר באינטל

    שבב בינה מלאכותית. איור באדיבות קיידנס

    Cadence ו-NVIDIA הופכות את ניתוח ההספק ב-AI לעניין של שעות – לא שבועות

    מפעל 21 של TSMC באריזונה. צילום יחצ

    טייוואן מעלה תחזית: תעשיית השבבים תצמח ב-22.2% ב-2025 – היקף היצור המקומי 216.7 מיליארד דולר

    Trending Tags

    • בישראל
      אבי בקל, מנכ"ל TriEye. צילום: דייויד גארב.

      ‏TriEye ו-LITEON מקדמות פתרונות חישה ותצלום SWIR לרובוטיקה ולרכב

      ניר צוק, מנכ"ל פאלו אלטו נטוורקס במפגש הסיליקון קלאב, אפריל 2022. צילום: שמואל אוסטר

      דרמה בפאלו אלטו נטוורקס: המייסד ניר צוק פורש. המיקוד עובר ל-AI ולזיהוי זהויות

      אריק קילמן מנכל טיאסגי. קרידט באדיבות החברה

      TSG מסכמת רבעון שיא: צמיחה דו־ספרתית ומיקוד בפתרונות ביטחוניים־אזרחיים

      מנכ"ל PCB עובד שפירא. צילום: רועי מזרחי

      פי.סי.בי טכנולוגיות זכתה במכרז לזיווד אלקטרוני במגזר הרפואי; מכירות מוערכות בכ־23.7 מיליון דולר ב־2026

      עומר כילף, מנכ"ל אינוויז טכנולוגיות צילום: יחס"צ

      אינוויז מגדילה פי עשרה את היקף הייצור ומאיצה מעבר לייצור המוני בפברינט

      מייסדי נאולוג'יק. משמאל לימין אבי מסיקה וזיו לשם. קרדיט אביב קורט

      הסטארט-אפ NeoLogic גייס 10 מיליון דולר כדי לספק למרכזי נתונים מעבדי שרתים מהירים ויעילים לעידן הבינה המלאכותית

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ ומנכ"ל אינטל ליפ-בו טאן. איור אבי בליזובסקי באמצעות IDOGRAM.AI

        ממשל טראמפ דורש מניות באינטל – וזו רק ההתחלה: התקדים עלול לחול גם על יצרניות שבבים נוספות

        לוגו של אינפיניון על מבנה בעמק הסיליקון. אילוסטרציה: depositphotos.com

        אינפיניאון השלימה את רכישת חטיבת ה-Automotive Ethernet של מארוול ב־2.5 מיליארד דולר

        יו"ר ומנכ"ל סופטבנק מאסיאיושי סאן. אילוסטרציה: depositphotos.com

        השינוי של Softbank או מדוע לכל הרוחות החליטה מעצמת התוכנה היפנית להשקיע 2 מילארד דולר באינטל?

        מסיושי סאן, יו"ר ומנכ"ל סופבנק. המחשה: depositphotos.com

        סופטבנק תשקיע 2 מיליארד דולר באינטל

        שבב בינה מלאכותית. איור באדיבות קיידנס

        Cadence ו-NVIDIA הופכות את ניתוח ההספק ב-AI לעניין של שעות – לא שבועות

        מפעל 21 של TSMC באריזונה. צילום יחצ

        טייוואן מעלה תחזית: תעשיית השבבים תצמח ב-22.2% ב-2025 – היקף היצור המקומי 216.7 מיליארד דולר

        Trending Tags

        • בישראל
          אבי בקל, מנכ"ל TriEye. צילום: דייויד גארב.

          ‏TriEye ו-LITEON מקדמות פתרונות חישה ותצלום SWIR לרובוטיקה ולרכב

          ניר צוק, מנכ"ל פאלו אלטו נטוורקס במפגש הסיליקון קלאב, אפריל 2022. צילום: שמואל אוסטר

          דרמה בפאלו אלטו נטוורקס: המייסד ניר צוק פורש. המיקוד עובר ל-AI ולזיהוי זהויות

          אריק קילמן מנכל טיאסגי. קרידט באדיבות החברה

          TSG מסכמת רבעון שיא: צמיחה דו־ספרתית ומיקוד בפתרונות ביטחוניים־אזרחיים

          מנכ"ל PCB עובד שפירא. צילום: רועי מזרחי

          פי.סי.בי טכנולוגיות זכתה במכרז לזיווד אלקטרוני במגזר הרפואי; מכירות מוערכות בכ־23.7 מיליון דולר ב־2026

          עומר כילף, מנכ"ל אינוויז טכנולוגיות צילום: יחס"צ

          אינוויז מגדילה פי עשרה את היקף הייצור ומאיצה מעבר לייצור המוני בפברינט

          מייסדי נאולוג'יק. משמאל לימין אבי מסיקה וזיו לשם. קרדיט אביב קורט

          הסטארט-אפ NeoLogic גייס 10 מיליון דולר כדי לספק למרכזי נתונים מעבדי שרתים מהירים ויעילים לעידן הבינה המלאכותית

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים אוטומוטיב “כמות הקילומטרים שרכב אוטונומי נסע – נתון חסר משמעות”

          "כמות הקילומטרים שרכב אוטונומי נסע – נתון חסר משמעות"

          מאת אבי בליזובסקי
          11 יוני 2019
          in אוטומוטיב, ‫שבבים‬, בישראל
          6T7A0105 resize
          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          כך אומר זיו בנימיני, מנכ"ל פורטליקס לאתר CHIPORTAL במהלך כנס אקומושן שהתקיים אתמול באקספו ת"א

          צוות פורטליקס בביתן החברה בכנס אקומושן 2019. צילום: ניב קנטור

          בסימולציה מתרחשות הרבה תאונות כי אנו בודקים מקרי קצה. כך אומר זיו בנימיני, מנכ"ל פורטליקס לאתר CHIPORTAL במהלך כנס אקומושן שהתקיים אתמול באקספו ת"א. 

          "פורטליקס הוא סטרטאפ יחסית צעיר בן שנה וחצי. אנחנו באים מעולם של תכנון שבבים. גייסנו עד עכשיו 17 מיליון דולר, עד עכשיו פיתחנו את התוכנה ולאחרונה התחלנו לעבוד עם שני יצרני רכב, אחד באירופה אחד בארה"ב, יותר מזה אני לא יכול לפרט כעת. אנחנו עוסקים באימות (וריפיקציה) של פונקצית בטיחות לרכבים אוטונומיים. רכב אוטונומי זו אולי היצירה הכי מורכבת שבני אדם ניסו ליצור, המכונית עצמה מורכבת מאוד והסביבה שלה מאוד מורכבת."

          "הרכב האוטונומי חייב להתנהג נכון ולשמור על החיים של הנוסעים ושל האנשים מסביב תחת מרחב עצום של תסריטים. אינסוף תסריטים. אז איך ניתן לבדוק שהרכב עושה את הדברים הנכונים בכל התסריטים האלה? יש לנו מערכת שמאפשרת ליצרן הרכב להגדיר את כל המרחב של התסריטים, ליצור את התסריטים ולהריץ סימולציות של כל התסריטים הרבים והשונים, ולאסוף מידע שאומר לך מה באמת עשית. אילו תסריטים עם אילו פרמטרים וקומבינציות נסית, ומה עדיין נשאר לך לעשות כאשר אתה יודע לאן אתה צריך ללכת."

          "כיום החברות המובילות בשוק המכוניות האוטונומיות מדווחות כמה מיילים הן עשו עם המכוניות הללו. ויימו, שהיא החברה המובילה עשתה עד כה בסביבות 15 מיליון קילומטר בצי הרכב הפיזי שלה (עם נהגי מבחן). זה טוב מאוד, ומרשים, אך כמה עוד נשאר? כמה נשאר עד שזה יהיה מספיק בטוח, עוד מיליון קילומטר או עוד מיליארד קילומטר? אף אחד לא יודע. יכול להיות שהם חוזרים על אותו מסלול שוב ושוב. לפיכך, כמות הקילומטרים אינה בהכרח משמעותית. לכן חייבים לבדוק את כל מרחב התסריטים עם כל הפרמטרים האפשריים."

          "צריך לבדוק את התסריטים המעניינים ואת כל מקרי הקצה שלא קורים הרבה אבל מספיק שהם קורים פעם אחת כדי לגרום לאסון. למשל תסריט שבו מישהו חותך אותך בכביש. מישהו עוקף את הרכב האוטונומי ועובר למסלול שלו, ומאט. ואז הרכב האוטונומי צריך או גם להאט או להחליף מסלול כדי להמנע מתאונה. זו קטגוריה אחת של תסריטים אבל תחשוב על מהירויות שונות, המהירות היחסית בין הרכב העוקף והרכב האוטונומי, מצב התאורה, מזג האוויר – גשם, שמש, מצב הכביש, האם יש עוד מכוניות, האם הולך רגל בדיוק חוצה את הכביש. לקטגוריה הזו של התסריט יש עשרות אלפי וריאציות שונות. כדי לבדוק את התסריט לא מספיק לבדוק אותו פעם אחת, אלא שוב ושוב בכל הפרמטרים השונים."

          המערכת מאפשרת לתאר את התסריטים באמצעות שפה לתיאור תסריטים שאנחנו מספקים ללקוחות, ואז התוכנה שלנו מייצרת את כל התסריטים, את כל הוריאציות אוטומטית בלי מגע יד אדם, כולל ערבובים של תסריטים שונים שאדם לא מסוגל אפילו לחשוב עליהם. הדבר השני שהיא עושה – היא יוצרת מוניטור שעוקב אחר התסריטים, אוספת מידע איזה תסריטים נבדקו (גם מנסיעות וירטוואליות וגם מנסיעות פיזיקליות) ורושמת כל תרחיש לתוך בסיס נתונים, כולל הפרמטרים: מה היתה המהירות, מה היתה התאורה, מה היתה הזוית, אנו אוספים את הנתונים ומכינים דוח ללקוח המפרט מה הוא כבר בחן ומה עדיין לא."

          כמה "תאונות" התרחשו בסימולציות?
          בסימולציה קורות הרבה תאונות כי אנחנו בכוונה הולכים למקרי הקצה, כדי להחליט האם זו שגיאה של המכונית, או תקלה שבלתי ניתן היה להימנע ממנה.

          האם חלק מהבעיות יפתרו כשכל המכוניות תהיינה אוטונומיות?
          "זה לא יקרה בתקופה הקרובה. יכול להיות שבאיזורים מוגבלים, למשל בעוד עשר שנים יחליטו שבמרכז תל אביב יותר לנסוע רק במכוניות אוטונומיות. אבל באופן כללי על הכבישים יהיו נהגים אנושיים, יהיו מכוניות אוטונומיות והמכוניות הללו תצטרכנה להיות מסוגלות להסתדר תווך כדי דו קיום עם הנהגים האנושיים. מה גם שתמיד יהיו הולכי רגל ורוכבי כלי רכב דו גלגליים, ובני אדם הם לא כל כך צפויים. הם יכולים לעשות טעויות, או לא לעקוב אחרי החוקים ולכן אין ברירה והטכנולוגיה תצטרך להתמודד עם כל מרחב המצבים האלה. זה מרחב עצום."

          {loadposition content-related}
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          לוגו של אינפיניון על מבנה בעמק הסיליקון. אילוסטרציה: depositphotos.com
          אוטומוטיב

          אינפיניאון השלימה את רכישת חטיבת ה-Automotive Ethernet של מארוול ב־2.5 מיליארד דולר

          עומר כילף, מנכ
          אוטומוטיב

          אינוויז מגדילה פי עשרה את היקף הייצור ומאיצה מעבר לייצור המוני בפברינט

          פרופ' אמנון שעשוע בהרצאה בכנס CES 2023. צילום: אבי בליזובסקי
          אוטומוטיב

          אינטל מוכרת מניות של מובילאיי בהיקף של 900 מיליון דולר תרד מ-88% ל-80% בעלות

          MOIA - רכבים אוטונמיים מבוססי מכ
          אוטומוטיב

          מובילאיי במרכז מהפכת הרובוטקסי של פולקסווגן: תניע את צי ההסעות האוטונומיות של אובר בלוס אנג'לס

          הפוסט הבא
          CADENCE_SQUARE

          NVIDIA הטמיעה את מערכת Protium X1 החדשה של קיידנס להאצת פיתוח התוכנה של מעבדים גרפיים עם קיבולת גדולה

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • סופטבנק תשקיע 2 מיליארד דולר באינטל
          • Cadence ו-NVIDIA הופכות את ניתוח ההספק ב-AI לעניין…
          • טראמפ מאיים על יבוא שבבים: מכסים “תוך שבוע-שבועיים”,…
          • טייוואן מעלה תחזית: תעשיית השבבים תצמח ב-22.2%…
          • ממשל טראמפ דורש מניות באינטל – וזו רק ההתחלה: התקדים…

          מאמרים פופולאריים

          • מסטארטאפ ניישן לסמיקונדקטור ניישן: כיצד הפכה ישראל…
          • היתרון הישראלי בסכסוך האיראני – לוחמה מדויקת…
          • ענבר דג – דג נדיר בתעשיית השבבים
          • אתגרי תכנון שבבים ב – 1.8 ננומטר
          • מקרה קלרנה : האם הרומן עם הבינה מלאכותית הסתיים בבגידה?

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס