חברת המחקר גרטנר טוענת כי מספר הלקוחות הקטנים בשוק האלקטרוניקה יגדל באופן משמעותי לאחר 2017, עקב הצמיחה העתידית הצפויה של שוק האלקטרוניקה בכללו ובפרט הגידול במספר פתרונות האינטרנט של דברים (IOT).
חברות מוליכים למחצה צריכה לגוון את אסטרטגיית המכירות שלהם ולהתמקד במספר גדול של ארגונים קטנים יותר המציעים צמיחה מהירה ויציבה, ולא להסתמך על עסקות גדולות מלקוחות גדולים שנמצאים במצב מתמיד של השתנות. כך עולה מדוח חדש של חברת המחקר גרטנר. סטארט-אפים וחברות אלקטרוניקה קטנות הוציאו בשנת 2014 7.8 מיליארד דולר על מוליכים למחצה והיוו כ-23% מכלל שוק המוליכים למחצה.
גרטנר טוענת כי מספר הלקוחות הקטנים בשוק האלקטרוניקה יגדל באופן משמעותי לאחר 2017, עקב הצמיחה העתידית הצפויה של שוק האלקטרוניקה בכללו ובפרט הגידול במספר פתרונות האינטרנט של דברים (IOT).
גרטנר מעריכה שיש למעלה מ-165,000 חברות הרוכשות שבבים. עשר החברות הגודלות ביותר מ מספקות לספקי המוליכים למחצה כמעט 40% מההכנסות. החברות שבמקום ה-11-100 עוד 30% והשאר 30% נוספים. למרות שעשר החברות הגדולות מרכזות כוח שוק עצום, ערך הזמנתם ירחד בחמש השנים הבאות. אמנם סמסונג ואפל הגדילו באופן משמעותי הזמנות בתקופה הזו בזכות ההצלחה בשוק הטלפונים החכמים, ספקי השבבים מודאגים מהסיכון של הסתמכות על לקוחות גדולים כגון אלה.
"התעשייה שובשה באופן משמעותי למדי בשנים האחרונות. שיבוש זה הדגיש את הסיכונים הקשורים בספקי מוליכים למחצה המתמקדות במספר מצומצם של לקוחות גדולים, בעוד חברות קטנות יכולות להציע להם צמיחה רווחית ויציבה מאוד" אמר מאסטונה ימאג'י אנליסט מחקר בכיר בגרטנר. "כדי להתגבר על הסיכון, ניסו כמה מספקי המוליכים למחצה להגדיל את העסקים שלהם עם לקוחות קטנים, והאחרים צפויים להתאים אף הם את האסטרטגיות שלהם."
סין היא השוק הצומח ביותר בקרב צרכניות השבבים אשר הוציאו בשנת 2014 כמעט 15 מיליארד' דולר על שבבים, הכפלה לעומת 2007.
צמיחה בשווקי הטלפונים החכמים ומחשבי טבלט הייתה חזקה. באמריקה, EMEA ויפן, ההכנסות מכל לקוח היו קטנות, אבל גודל השוק הכולל של לקוחות קטנים הוא משמעותי בשל המספר הגבוה של לקוחות כאלה.
עוד בנושא:
- הסיפור הלא מוכר של מעצמת ה- IOT הישראלית
- פריצת הדרך של האינטרנט של הדברים תגיע כאשר יפעל הדור הסלולארי החמישי
{loadposition content-related} |