גרג הינקלי. צילום יח"צ |
בתחילת חודש אפריל קיימה חברת מנטור גרפיקס את הכנס השנתי שלה הידוע בשם Mentor Forum Israel. לכבוד הכנס הגיע לישראל, גרג הינקלי נשיא חברת מנטור והיתה זו הזדמנות מצוינת להיפגש עמו. בראיון מיוחד ל – Chiportal חלק עימנו גרג את דעותיו על השינויים המשמעותים העוברים על התעשיה שלנו וגם מה הוא חושב על התעשיה בישראל.
ראשית שאלנו את גרג מה דעתו על ההאטה שהורגשה לאחרונה בתעשיה?
"אכן יש האטה בתעשיה והיא נובעת מהשינוי בשוק הטלפונים הסלולרים. שני השחקנים המרכזים בשוק אפל וסמסונג מפתחים כיום את השבבים שלהם בעצמם וזה מה שגרם בין השאר לשחקניות רבות לצאת מהשוק כולל ברודקום, ST , אינפיניון ומרוול. בסופו של היום יש פחות חברות שעושות כיום צ'יפים דיגטלים וזה משפיע."
ומה אתה אומר על שוק ה IOT האם יכול לפצות על השינויים המשמעותים בשוק הסלולר?
שוק ה- IOT כולל חיבור בין חומרה לתוכנה ואנחנו במנטור שחקן מוביל בשוק התוכנה המוכללת . (Embedded software). יש לנו פתרונות טובים בתחום התוכנות המוכללות והן יכולות לתפקד בישומים שונים כמו בתעשיות התחבורה והרכב.
לדוגמא בתחום הרכב אנחנו מספקים כיום סט כלי פיתוח המבוסס על סביבת תכנון הנקראת Autostar הנחשבת למקיפה והרחבה ביותר. כלים אלו מאפשרים לקצר את זמן ההגעה לשוק ונותנים יתרון משמעותי במחיר המוצר ע"י שימוש בממשקים סטנדרטים ורכיבים המותאמים למפרט ה- Autostar. השחקנים המרכזיים בתחום השבבים לרכב הם NXP , רנסס, ואינפניון אבל אנחנו עובדים גם עם לקוחות ה- OEM שלהם כמו למשל Bosch; Denso, Magnetti Mareli, Delphi, AISIN ואחרות.
תחום הרכב הפך לתחום חשוב בסך הכנסות של מנטור וכולל כיום תוכנות מוכללות, תוכנות לתכנון הכבילה בכלי רכב ועוד. לכן למרות שכיום תחום הרכב הוא עדיין רק 20% מההכנסות שלנו הוא גדל בקצב של 20% בשנה ויהפוך משעותי יותר בעתיד. זה נותן לנו יתרון משמעותי כי בתחום הזה אנחנו הרבה יותר גמישים ומגוונים מול קיידנס וסינופסיס המרוכזות בעיקר בתעשיית השבבים.
ומה קורה אתכם בשווקים המתעוררים?
השוק הסיני מאד טוב בשבילנו. זו המדינה שמייצרת הכי הרבה רכבים בעולם ומכיוןן שיש לנו פתרונות יעודים לתחום הרכב זה נותן לנו יתרון יחסי בשוק הסיני. לדעתי כבר היום אנחנו חברת ה- EDA הגדולה ביותר בסין.
ובא נדבר על ישראל. מה דעתך על מה שקורה כאן?
אני מאד מתפעל מישראל. ישראל היא מקום מאד דינמי. יש שני איזורים שאני חושב שהם הכי דינמים בשוק ההייטק וזה עמק הסיליקון בקליפורניה וישראל. היתרון של ישראל הוא שהכל מרוכז כאן באיזור קטן יחסית בין חיפה לת"א ואני מאד מתרשם מהעובדה שהמדינה הזו יודעת להמציא עצמה כל פעם מחדש.
גם בתחום הרכב, למרות שאין כאן בכלל תעשיית כלי רכב כבר הספיקו לקום כאן 35 חברות סטארטאפ המפתחות פתרונות לתחום הרכב ומובילאיי בראשן.
אני אוהב את הכח הפנימי הזה, את ה- Drive שמניע את האנשים ואת התעשיה וכמו בעמק הסיליקון הוא קיים גם כאן בישראל.
{loadposition content-related} |