חברת המחקר KPMG ערכה השבוע ניתוח של מנועי הצמיחה החדשים הפוטנציאליים עבור חברות השבבים, שבאופן מסורתי משיגות את הכנסותיהן ממגזר הסמארטפונים, תעשיית המחשבים האישיים והגאדג'טים.
כלי רכב חשמליים (EV) ותקשורת 5G: חברות מוליכים למחצה עשויות לקבל יותר הכנסות מתעשיות מתפתחות חדשות כגון כלי רכב חשמליים ותקשורת 5G. מוליכים למחצה יכולים לתמוך ברכיבים כגון מערכת ההינע, מערכות הספק ועדכונים דרך האוויר (OTA) בכלי רכב חשמליים. בהקשר של 5G, חברות מוליכים למחצה צריכות לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם יצרני תכנון מקורי (ODM), יצרני ציוד מקורי (OEM) ושחקני אקוסיסטם אחרים כדי לתכנן שבבים למקרי שימוש מתפתחים.
תעשיית הרכב: חשמול כלי הרכב מציג הזדמנויות שבהן מוליכים למחצה יכולים לתמוך ברכיבים כגון מערכת ההנעה, מערכות הספק, והם גם אחראים לתמיכה בעדכונים דרך האוויר (OTA). כלי רכב מוגדרי תוכנה (SDV) והשימוש בתכונות סיוע שונות לנהג כגון מערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS), זיהוי שטחים מתים, נהיגה אוטונומית ותכונות מונחות אינטרנט מציגים גם הזדמנויות חדשות עבור חברות שבבים.
מחשוב ענן ומרכזי נתונים: הפריחה בצריכת הנתונים והשימוש הנרחב בבינה מלאכותית, מודלי שפה גדולים (LLM), למידה עמוקה וכו ', על פני מגזרים, יש צורך יותר מתמיד במוליכים למחצה שיכולים לעבד כמויות גדולות של נתונים ולהפיק תובנות מעשיות.
ציוד תעשייתי וציוד תקשורת קווית: הציוד המשמש באוטומציה תעשייתית ובייצור מוליכים למחצה צריך לתמוך באינטרנט של הדברים (IoT), AI/ML, השהיה נמוכה (uRLLC) אמינה במיוחד וטכנולוגיות אחרות המסופקות באמצעות שימוש במוליכים למחצה. שבבים מודרניים המשמשים בציוד קווי יכולים להניע יעילות אנרגטית, לספק השהיה נמוכה יותר ולתמוך בהעברת נתונים למרחקים ארוכים יותר.
האתגר – מחסור במיליון עובדים
תעשיית המוליכים למחצה העולמית צפויה לצמוח להכנסות של טריליון דולר עד 2030, ולהכפיל את עצמה בעשור. עם זאת, יש מחסור חמור בכישרונות בתעשייה, וזה נשאר בראש סדר העדיפויות של מנהלי C-suite. כוח העבודה בתעשייה זו, המוערך ביותר מ-2 מיליון עובדים ישירים בשנת 2021, יצטרך לגדול ביותר ממיליון עובדים מיומנים נוספים עד שנת 2030.