למרכז הפיתוח של הרמן בישראל יש נגיעה בפיתוחים רבים של החברה, למשל איסוף הנתונים במכונית (ביג דטה) וניתוחם בענן, שליטה במערכות הרכב, ועוד
אורן בצלאלי, סגן נשיא בכיר ב- HARMAN ומנכ״ל HARMAN ישראל בביתן החברה ב-CES. צילום: אבי בליזובסקי |
אורן בצלאלי, סגן נשיא בכיר ב- HARMAN ומנכ״ל HARMAN ישראל, הסתובב בביתן HARMAN (המאוד מרשים) בתערוכת CES 2019, עם חיוך מלא גאווה. חברת האם השיקה בווגאס מספר פלטפורמות שמפותחות בישראל ובצלאלי מאושר ב׳יבייביס׳ שלו ושל הצוות הישראלי.
״פלטפורמת הענן לרכב, HARMAN Ignite, מאפשרת לנהגים ליהנות מתכונות חכמות להם התרגלו כבר בתחומי חיים אחרים״, אומר בצלאלי. ״היא משולבת גם ב-Samsung SmartThings של חברת האם סמסונג ומדגימה יכולת לשלוט על מגוון מערכות ומכשירים חכמים. היא מאפשרת לנהג לנהל מגוון פתרונות בתוך המכונית, מאבחון תקלות ועד ניהול פרופיל נהג בענן, והכל במסגרת יחידת בקרה אחת. מצב זה מאפשר לשלב גם יישומי ADAS ויכולות IoT כדי לקבל, לדוגמה, התרעות על מצב הדרך והנחיות נסיעה ואף שילוב עם היומן האישי. יש שני דברים מהותיים שהפלטפורמה עושה, אחד – איסוף של ביג דאטה והעלאה לענן לטובת אנליטיקס והדבר השני: ניהול כל התקשורת לאפליקציות ושירותים שאתה, הנהג, רשום אליהם. הפעלה של אפליקציות דוגמת ספוטיפיי בעולם של הטלפון הסלולרי היא טריוויאלית, אבל, בעולם הרכב זה לחלוטין לא. המערכת שלנו ׳מכירה׳ את הנהג, את ההעדפות שלו והקישור לספוטיפיי, למשל, נשמר בפרופיל של הנהג בענן וזמין מכל מקום ובכל זמן – מתוך המכונית. עצרת בחניה? אתה יכול לשלם באמצעות הקישור שיש בענן למערכת התשלום של סמסונג.
הפלטפורמה נותנת ליצרניות הרכב יכולת לייצר כל מיני שירותי ערך מוסף שיהיו זמינים לרכב, לנהג ולנוסעים. הצרכנים יוכלו ליהנות ממגוון פתרונות ושירותים להעשרת חוויית הנהיגה ואף לרכשם במהלך הנסיעה.
פתרון כחול לבן נוסף הוא פתרון Remote Vehicle Updating Service (OTA) של HARMAN שמפותח ונמכר מישראל, ומצמצם את נפח חבילות התוכנה המועברות לרכב בעד 99 אחוז. הפתרון כבר הפך לשם דבר בשוק הרכב העולמי – 23 יצרניות רכב בחרו בפתרון שלנו לבצע עדכוני תוכנה מרחוק וכיום למעלה מ-30 מיליון כלי רכב הנעים על הכבישים בעולם מסוגלים לקבל עדכוני תוכנה מרחוק. תודות לפתרון של HARMAN יכולים יצרני הרכב המובילים לספק ללקוחות שירותי תיקון ופתרון בעיות תוכנה מהר ובקלות במכוניות – בלי הצורך בגישה פיזית לרכב. הפתרון של HARMAN הוא התקן התעשייתי דה פאקטו כיום לעדכוני תוכנה, מפות, קונפיגורציה ולמעשה, כל דבר שזז ברכב ועשוי מביטים שאפשר לעדכן. "החוזים שחתמנו משקפים 300 מיליון רכבים בעלי יכולת עדכון תוכנה מרחוק שיעלו על הכבישים בשנים הקרובות", הוסיף בצלאלי.
הפלטפורמה השלישית קשורה להגנת סייבר (Cybersecurity) בדמותHARMAN SHIELD – פתרון מקיף לאיתור איומי אבטחה וניסיונות התקפה מקרב גורמים ׳עויינים׳ למערכת הרכב שגם מספק יכולות מניעה של התקפות סייבר. הפתרון משמש כמעטפת אבטחה כוללת לרכב, שהיא, כאמור, מאתרת, מנהלת, מסננת ומגיבה להתקפות חיצוניות בכלי רכב מקושרים ואוטונומיים.
זהו פתרון שמאפשר זיהוי התקפות ומניעתן, למשל, אם ברכב יש אנטנה סלולרית, האקרים יודעים להתחבר אליה ודרך המודם הסלולרי ׳נכנסים׳ לרכב. אנו יודעים לזהות פריצות מהסוג הזה בתוך הרכב. הרעיון הוא לזהות דברים אנומליים ולדווח עליהם, או אף למנוע אותם. דבר שני – איסוף של כל האינדיקציות לענן ולהיות מסוגל להריץ אנליטיקות. אם אתה רואה שמספר רכבים באזור מסוים מדווחים על תקיפה דרך הרשת הסלולרית אתה, כמנהל הרשת, יכול לפעול במהירות ולבלום אותה. וכן, אנו גם מאפשרים ליצרני המכוניות להקים ולנהל SOC – SECURITY OPERATION CENTER.
בתערוכת CES גם הכרזנו על תוסף-תוכנה חדש לפתרון Remote Vehicle Updating Service (OTA) שלנו, בשיתוף פעולה טכנולוגי עם הסטארטאפ הישראלי Cybellum (המפתח טכנולוגיה לעצירה של מתקפות Zero-Day בשלבן ההתחלתי והקריטי ביותר), שיאפשר מעתה ליצרניות הרכב לבחון ולהעריך מראש סיכוני סייבר ולעצרם בזמן. הפתרון החדש יכול להעריך את הסיכון והפגיעות האפשרית ולקצר את זמן הטיפול בהם.
HARMAN מניחה כבר כיום את הבסיס לרכבים האוטונומיים של המחר. כבסיס לכך, פיתחה החברה טכנולוגיות חיישנים שנותנות לרכב ׳תצפית׳ של 360 מעלות על הסובב אותו. החיישנים שמוצגים בתערוכה השנה מנטרים, מקליטים ומעריכים את סביבת הרכב וממזגים מידע מהענן כדי ליצור חוויית נהיגה בטוחה יותר. פלטפורמת המציאות הרבודה של HARMAN (שפותחה בישראל) משמשת לוויזואליזציה של מידע בדרך חדשה. כך, ניתן לקבל מידע על אזורים ׳מתים׳, שינויי מסלול, התרעות על התנגשות מאחור ושמירת מרחק בטוח מכלי רכב מקדימה. כהכנה למצבי אוטונומיה מתקדמים יותר, חברה HARMAN לסטארט-אפ הישראלי אינוביז (Innoviz), כדי להביא את את בשורת טכנולוגיית ה-LiDAR ליותר יצרני רכב. הפתרונות המשולבים יאפשרו למכוניות האוטונומיות ׳לראות׳ לאן הן נוסעות ולהבחין במכשולים בדרך בצורה מדוייקת יותר״.
חברת סמסונג הקוריאנית רכשה את HARMAN בסוף 2016 תמורת 8 מיליארד דולר והיא כיום חברה-בת בבעלות מלאה של סמסונג. הפעילות של HARMAN בישראל החלה בשנת 2013, עם הרכישה של חברת הסטארט-אפ iOnRoad מרמת גן. בשנת 2015 HARMAN רכשה את חברת Red Bend מהוד השרון ובשנת 2016 את חברת הגנת הסייבר לרכבים TowerSec מכפר סבא. בחברה, שעברה לא מכבר לבניין חדש ומדוגם בהוד השרון עובדים מעל 200 איש והחברה מגייסת עשרות מהנדסים, מתכנתים ואנשי data science.
{loadposition content-related} |