מתחת לרדאר: אמזון מפתחת את מערכת הרחפנים שלה בישראל
אחד הפרויקטים היוקרתים והיומרנים ביותר של חברת אמזון נקרא Prime Air. ג'ף בזוס כבר הכריז על הפרויקט לפני כשנתיים כשסיפר על כוונת חברתו לפתח רחפנים זעירים וחכמים, שיביאו חבילות ללקוחות בתוך 30 דקות מרגע ההזמנה באמצעות מערכת שילוח עצמאית של חברת אמזון. הלקוחות יכולים לרכוש ספרים, מוצרי אלקטרוניקה שונים ואפילו נעלי ספורט והמוצר יועמס על הרחפן הבלתי מאויש, ויטוס עצמאית כדי להניח את החבילה בפתח ביתו של הלקוח.
מתחת לרדאר: אמזון מפתחת את מערכת הרחפנים שלה בישראל
אחד הפרויקטים היוקרתים והיומרנים ביותר של חברת אמזון נקרא Prime Air. ג'ף בזוס כבר הכריז על הפרויקט לפני כשנתיים כשסיפר על כוונת חברתו לפתח רחפנים זעירים וחכמים, שיביאו חבילות ללקוחות בתוך 30 דקות מרגע ההזמנה באמצעות מערכת שילוח עצמאית של חברת אמזון. הלקוחות יכולים לרכוש ספרים, מוצרי אלקטרוניקה שונים ואפילו נעלי ספורט והמוצר יועמס על הרחפן הבלתי מאויש, ויטוס עצמאית כדי להניח את החבילה בפתח ביתו של הלקוח.
מה שרבים לא יודעים שמאחורי הפרויקט עומד ישראלי בשם גור קמחי. גור הצטרף לאמזון בשנת 2012 לאחר שנים רבות בחברת מיקרוסופט (מרכזי הפיתוח של שתי החברות נמצאות ליד סיאטל, וושיגטון ובדרך גם הספיק להיות חבר דירקטוריון של חברת WAZE בטרם נמכרה לגוגל). גור החל לחקור את נושא השילוח באמצעות הרחפנים זמן קצר לאחר הצטרפותו לאמזון ולאחר שגילה כי הנושא ישים החל לעבוד על פיתוח המוצר. בנוסף לגור אחד מאנשי המפתח בפרויקט הוא פרופ' אמיר נבות, מומחה במערכות ראיה ממוחשבת העוסק בפיתוח מערכות הראיה והחישה של הרחפנים אשר יאפשרו להם לנוע באויר מבלי להתנגש בכלי טיס אחרים.
לא מפתיע לגלות כי גור החליט כי חלק גדול מפיתוח המוצר יעשה בישראל וכך הוקם בישראל לפני כמה חודשים מרכז פיתוח הממוקם בת"א ובו מועסקים מהנדסים ישראלים מוכשרים המפתחים מערכות תוכנה וחומרה עבור אמזון..
במרכז הישראלי מועסקים מהנדסי חומרה ותוכנה שחלקם לפחות עבדו בעבר בחברות שבבים כמו אינטל ופריסקייל. מהנדסים אלו מהווים מרכיב מרכזי מצוות הפיתוח של פרויקט Prime Air ועליהם להתמודד עם אתגרי התכנון של רחפן קל משקל (מדובר ברחפן שמשקלו לא יותר מ-25 ק"ג) המסוגל לשאת חפצים שמשקלם עד 2.5 ק"ג (לפי אמזון כ-90% מהמוצרים שהם מוכרים אינם עוברים משקל זה). בנוסף למערכת שליטה ובקרה אמינה, על המתכננים לוודא שכלי הטיס ידע לנווט עצמו למטרה, לתקשר עם מרכז הבקרה שלו וגם עם הלקוח (כדי לעדכן היכן הוא נמצא) וגם כמובן להעביר את המטען שהוא נושא בחובו בבטחה, במהירות ומבלי להיתקל בחפצים אחרים באוויר ועל פני הקרקע בטרם יגיע למחוז חפצו.
כרגע נראה עיקר האתגר של המהנדסים הישראלים הוא להתמודד עם כל היעדים הטכנולוגים של תחום חדש ומרתק בתעשיה. לאחר שיעשו זאת תצטרך חברת אמזון ודומיה להתמודד עם חסמים רגולטורים ולקבל אישור להטסת הרחפנים בצורה בטוחה ואמינה.
{loadposition content-related} |