כולם מדברים על מכוניות אטונומיות, משאיות אוטונומיות ואפילו אוטובוסים אוטונומים אך בפועל יש עדיין כמה חסמים טכנולוגים המונעים את מימוש הטכנולוגיות הקיימות בכלי התחבורה היום יומיים שלנו. אחד החסמים המרכזים הוא יכולת החישה של הרכבים בצורה המקיפה את כל הרכב ומותאמת לכל תנאי מזג אויר ותאורה. חסם נוסף הוא העלות הגבוהה של הפתרונות הקיימים. כיום יש אמנם כמה מוצרים טכנולוגים מתקדמים אך הם נגישים רק לתעשיות הצבאיות, התעופה והחלל, בגלל העלויות הגבוהות שלהם. עלות מערכת מבוססת אינפרה אדום לצרכים צבאים נעה סביב ה-8,000 דולר ואילו עלות מערכת דומה המבוססת על חיישני LIDAR מגיעה לכמה מאות דולרים.
חברת TriEye הצעירה פיתחה חיישן המבוסס על טכנולוגית גלי אינפרה-אדום קצרי טווח הידועה באנגלית בשם Short Wave Infra Red (ובקיצור (SWIR. המערכת מאפשרת לרכבים אוטונומיים חישה ויזואלית מוגברת ואיכותית גם בתנאי תאורה מוגבלים כמו ערפל, אבק, שלג ואפילו חשיכה וגשם.
יזמי החברה כוללים את אוריאל לוי, פרופ' באוניברסיטה העברית, מומחה בתחום ננו פוטוניקה, עיבוד תמונה וסיליקון פוטוניקס המשמש כ- CTO של החברה. עומר קפח, ואבי בקל, המכהן כמנכ”ל החברה. השבוע הודיעה החברה כי השלימה סבב גיוס סיד בסך 3 מליון דולר בהובלת קרן Grove Ventures.
הפיתוח של החברה מבוסס על שבב חדיש המאפשר להפחית את עלויות הייצור של מערכות אלקטרו-אופטיות המבוססות על חיישני SWIR . כבר היום יש כמה חברות הפועלות בישראל למתן פתרונות אופטימלים לזיהוי אובייקטים בתנאי ראייה קשים. TriEye מאמינה כי המוצר שלה יודע לעשות זאת טוב יותר ומאפשר לרכבים לראות ולהבין את הסביבה שלהם בכל תנאי מזג אויר ותאורה ובכך מסייע להגברת בטיחות הנסיעה ברכבים רגילים ואוטונומיים. לדברי החברה הטכנולוגיה המתקדמת שלה מקדמת את האפשרות לישומי בטיחות ורכבים אוטונומים ע"י חברות הרכב.
TriEye הוקמה בראשית 2017 , מעסיקה כיום 7 עובדים ופועלת ממשרדיה בתל אביב. בעקבות סבב ההשקעה יצטרף דב מורן, שותף מנהל בקרן Grove Venture לדריקטוריון החברה.
{loadposition content-related} |