• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    שבבי סנאפדרגון של קוואלקום. אילוסטרציה: depositphotos.com

    קוואלקום מציגה מאיצי בינה מלאכותית לדאטה־סנטר בתחרות ישירה מול אנבידיה

    זיכויים ממס לתעשיית השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    בנק אוף אמריקה מעלה תחזית: שוק השבבים יגיע ל־טריליון דולר כבר ב־2027 — ה־AI וה-HBM דוחפים קדימה

    יואל מארק, סגנית נשיא למחקר ומדע, Alexa Shopping, אמזון

    איחוד האמיריות: ממירים נפט בטכנולוגיה – מכון מחקר בבעלות איחוד האמירויות פועל בחיפה

    אנתרופיק. אילוסטרציה: depositphotos.com

    אנתרופיק חתמה על עסקה של עשרות מיליארדי דולרים עם גוגל לרכישת שבבי בינה מלאכותית

    nextsilicon logo

    NextSilicon משיקה את Maverick-2: מנוע Dataflow ל-HPC ומציגה גם מעבד RISC-V בשם Arbel

    צעדים וצעדי נגד בין ארה"ב לסין בתחום השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    סין דורשת נתונים רגישים מחברות שבבים אמריקניות במסגרת חקירת היצף – דגש על שבבים אנלוגיים

  • בישראל
    קמפוס אפלייד מטיריאלס_קרית המדע רחובות קרדיט יח''צ

    אפלייד מטיריאלס תפטר כ־100 עובדים בישראל כחלק מהתייעלות עולמית

    תשתית הבינה המלאכותית של ארה"ב. צילום יחצ, אנבידיה

    NVIDIAמרחיבה את תשתית ה-AI של ארה״ב, ומכריזה על קישוריות למחשבים קוונטיים, ושבבים שפותחו בישראל

    צביקה גולצמן, רשות החדשנות - קרדיט צילום ינאי רובחה

    בכיר ברשות החדשנות: “כדי לשמר יתרון – למקד, להקים חממות שבבים ולהשקיע בהון אנושי”

    יחסי ישראל-סין. אילוסטרציה: depositphotos.com

    סין–ישראל: סדקים ביחסים – אבל “הפרדה” בין פוליטיקה לכלכלה ממשיכה בינתיים לעבוד

    איריס רועי, סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת UCT. צילום יחצ

    חברת  UCT ישראל מגייסת 50 עובדים

    Jon_medved_2_at_ISC_sept_2013

    ג׳ון מדבד אובחן ב-ALS ועובר לתפקיד היו״ר; כלי טשיל מונה למנכ״ל OurCrowd

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
  • עיקר החדשות
    שבבי סנאפדרגון של קוואלקום. אילוסטרציה: depositphotos.com

    קוואלקום מציגה מאיצי בינה מלאכותית לדאטה־סנטר בתחרות ישירה מול אנבידיה

    זיכויים ממס לתעשיית השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    בנק אוף אמריקה מעלה תחזית: שוק השבבים יגיע ל־טריליון דולר כבר ב־2027 — ה־AI וה-HBM דוחפים קדימה

    יואל מארק, סגנית נשיא למחקר ומדע, Alexa Shopping, אמזון

    איחוד האמיריות: ממירים נפט בטכנולוגיה – מכון מחקר בבעלות איחוד האמירויות פועל בחיפה

    אנתרופיק. אילוסטרציה: depositphotos.com

    אנתרופיק חתמה על עסקה של עשרות מיליארדי דולרים עם גוגל לרכישת שבבי בינה מלאכותית

    nextsilicon logo

    NextSilicon משיקה את Maverick-2: מנוע Dataflow ל-HPC ומציגה גם מעבד RISC-V בשם Arbel

    צעדים וצעדי נגד בין ארה"ב לסין בתחום השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    סין דורשת נתונים רגישים מחברות שבבים אמריקניות במסגרת חקירת היצף – דגש על שבבים אנלוגיים

  • בישראל
    קמפוס אפלייד מטיריאלס_קרית המדע רחובות קרדיט יח''צ

    אפלייד מטיריאלס תפטר כ־100 עובדים בישראל כחלק מהתייעלות עולמית

    תשתית הבינה המלאכותית של ארה"ב. צילום יחצ, אנבידיה

    NVIDIAמרחיבה את תשתית ה-AI של ארה״ב, ומכריזה על קישוריות למחשבים קוונטיים, ושבבים שפותחו בישראל

    צביקה גולצמן, רשות החדשנות - קרדיט צילום ינאי רובחה

    בכיר ברשות החדשנות: “כדי לשמר יתרון – למקד, להקים חממות שבבים ולהשקיע בהון אנושי”

    יחסי ישראל-סין. אילוסטרציה: depositphotos.com

    סין–ישראל: סדקים ביחסים – אבל “הפרדה” בין פוליטיקה לכלכלה ממשיכה בינתיים לעבוד

    איריס רועי, סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת UCT. צילום יחצ

    חברת  UCT ישראל מגייסת 50 עובדים

    Jon_medved_2_at_ISC_sept_2013

    ג׳ון מדבד אובחן ב-ALS ועובר לתפקיד היו״ר; כלי טשיל מונה למנכ״ל OurCrowd

  • מדורים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית (AI/ML)
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫שבבים‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • תקשורת מהירה
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
  • מאמרים ומחקרים
  • צ'יפסים
  • Chiportal Index
    • Search By Category
    • Search By ABC
No Result
View All Result
Chiportal
No Result
View All Result

בית עיקר החדשות אנבידיה מציגה ב-GTC 2022: דור חדש למחשבי הרכב

אנבידיה מציגה ב-GTC 2022: דור חדש למחשבי הרכב

by אבי בליזובסקי
21 ספטמבר 2022
in אוטומוטיב, עיקר החדשות
סימולטור DRIVE Sim. צילום יחצ, אנבידיה

סימולטור DRIVE Sim. צילום יחצ, אנבידיה

Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

במהלך האירוע השנתי, מציגה את NVIDIA DRIVE Thor – הדור הבא של מערכות המחשוב לרכבים אוטונומיים עם יכולה נהיגה אוטומטית, חנייה אוטונומית, יישומי בטיחות, מידע ובידור בסופר-שבב חסכוני אחד * עוד חושפת אנבידיה את מנוע השחזור הנוירוני (NRE) הראשון, כמו גם  עדכונים ל-DRIVE Concierge

כנס GTC 2022: כנס הבינה המלאכותית השני של אנבידיה לשנת 2022 יצא לדרך לפני זמן קצר, ובמרכזו התקיים השידור המרכזי של מנכ"ל ומייסד החברה, ג'נסן הואנג. במהלכו הוא הציג שורה של פיתוחים, טכנולוגיות ומוצרים חדשים, בין היתר כאלה שפותחו במרכז הפיתוח של אנבידיה בישראל, המונה כיום יותר מ-3,000 עובדים. בין ההכרזות השונות, חשפה אנבידיה בכנס שורה של חידושים לפלטפורמת הרכב האוטונומי NVIDIA DRIVE.  

אנבידיה, ענקית המחשוב המואץ והבינה המלאכותית, חשפה היום בכנס הטכנולוגיה GTC את NVIDIA DRIVE Thor – הדור הבא של מערכות המחשוב המרכזיות לרכב שיאפשר, מלבד נהיגה אוטונומית וחניה עצמית, גם מגוון רחב של יישומי בטיחות, מידע ובידור בסופר-שבב חסכוני אחד.

השבב כולל יכולות בינה מלאכותית פורצות דרך שהוצגו לראשונה בארכיטקטורת ה-NVIDIA Hopper למעבדים גרפיים. הוא כולל מעבד מרכזי (CPU) מסוג NVIDIA Grace, לצד מעבד גרפי (GPU) מהדור הבא. אלו יאפשרו לו לרשום ביצועים של 2,000 טרה-פלופס – (2,000 טריליון פעולות בשנייה). NVIDIA DRIVE Thor מגיע בתצורת סופר-שבב (Superchip), עם טכנולוגיית NVIDIA NVLink-C2C.

DRIVE Thor יהיה זמין עבור דגמי 2025 של יצרניות רכב מובילות, כדי להאיץ את מפת הדרכים לייצור כלי רכב בעלי ביצועים גבוהים ותכונות אוטונומיות. הראשונה לאמץ את השימוש בו היא ZEEKR, מותג רכבי היוקרה והספורט החשמליים בבעלות יצרנית הרכבים Geely, שייצר את הרכבים הראשונים המגיעים עם השבב החדש כבר ב-2025.

"ההתקדמות במחשוב מואץ ובינה מלאכותית נעה במהירות האור", אמר מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג. "DRIVE Thor הוא גיבור העל של המחשוב המרכזי, עם יכולות עדכון ושדרוג מהאוויר (OTA – Over the Air) להגברת בטיחות, וביצועים מהירים שיהפכו את כלי הרכב למחשבי-על מבוססי תוכנה על גלגלים".

DRIVE Thor תומך במחשוב מרובה תחומים (Multi-Domain Computing), ומאפשר לבודד פונקציות מחשוביות לנהיגה אוטומטית ומערכות בידור (IVI). הוא מאפשר ליצרניות הרכב להחליט האם להקצות את כל כוח העיבוד שלו למשימות הנהיגה האוטונומית או להקצות חלק גם ליישומי הבינה המלאכותית בתא הנהג והנוסעים, ויישומי המידע והבידור ברכב.

מדובר בחסכון משמעותי: בדרך כלל בכל רכב מפוזרות עשרות יחידות בקרה חשמליות כדי להפעיל פונקציות בודדות. עם DRIVE Thor היצרנים יכולים לאחד ביעילות פונקציות רבות לתוך מערכת על-שבב (SoC) אחד, ובכך להקל על אילוצים הקשורים לשרשראות אספקה ולפשט את הפיתוח של מערכות הרכב – ובכך להפחית עלויות, הנובעות משילובם של רכיבים נוספים.

DRIVE Thor היא גם פלטפורמת מחשוב הרכב הראשונה הכוללת מנוע בינה מלאכותית לצורך הסקת מסקנות (Inference Transformer Engine) – רכיב חדש הנמצא בליבות ה-Tensor בתוך המעבד הגרפי של אנבידיה. רכיב זה מאפשר עיבוד נתוני וידאו יעיל יותר שמאפשר לפלטפורמת המחשוב לעבד יותר נתונים לאורך זמן. הוא מאיץ את יכולת הסקת המסקנות (Inference) של השבב החדש עד פי תשע במודולי טרנספורמר (Transformer) – יתרון משמעותי בעומסי העבודה  המורכבים שמערכות הבינה המלאכותית של רכב צריכות לעבד לצורך נהיגה אוטונומית.

השבב החדש יתמוך בהרצה של מערכות הפעלה מרובות. כך ניתן לתמוך ברכיבים מבוססי לינוקס, אנדרואיד ו-QNX בעת ובעונה אחת, ולחלק את עומסי העבודה הגדולים ביעילות. באופן זה יכולות היצרניות לבנות כלי רכב מתקדמים ומבוססי תוכנה, הניתנים לשדרוג שוטף באמצעות עדכוני תוכנה מאובטחים מהאוויר (Over-The-Air) – בדומה למכשירי טלפון חכמים.

DRIVE Thor משתמש בארכיטקטורת DRIVE ובערכת הפיתוח NVIDIA DRIVE SDK כך שלקוחות DRIVE Orin יכולים להעביר את הפיתוחים הקיימים והקודמים שלהם לדור השבבים הבא בצורה חלקה. כך יכולות יצרניות הרכב לנצל את ההשקעה הרבה בפיתוח יישומים על פני דורות מרובים של מוצרים. אנבידיה השקיעה יותר מ-15 אלף שנות הנדסה כדי להבטיח את הרמות הגבוהות ביותר של בטיחות תפעולית בכל רכיבי התוכנה והחומרה במערכות DRIVE.

שדרוגים גם למערכות המידע והבידור עם DRIVE Concierge

חידושים נוספים שהציג הואנג בכנס היו של מערכת NVIDIA DRIVE Concierge שמאפשרת לספק ויזואליזציה של המידע החיוני לנהג, מידע ובידור מותאם אישית לכל יושבי הרכב. המערכת משתמשת בחיישנים בתא הנהג והנוסעים ובבינה מלאכותית כדי לנטר את מצב הנהג, להבטיח שתשומת ליבו ממוקדת בנהיגה ולהתריע מפני שכחת ילדים וחפצים ברכב.

היא גם מאפשרת פיתוח אוואטרים אינטראקטיביים ועוזרים-וירטואליים חכמים, עם יכולות הבנת שפה טבעית, כדי להפעיל יישומים בפקודות קוליות, לבקש המלצות למקומות בילוי ולבצע הזמנות (למשל למסעדות, אטרקציות ואתרי נופש), זאת בין היתר באמצעות השימוש ב-Omniverse ACE – פלטפורמת פיתוח עוזרים וירטואליים מבוססת ענן. כמו כן, המערכת מאפשרת לנוסעי הרכב לצפות בסרטים בהזרמה (סטרימינג) ואפילו לקבל גישה ליותר מאלף משחקים באמצעות שירות המשחקים בענן GeForce Now.

העולם האמיתי מגיע לעולם הוירטואלי עם NVIDIA DRIVE Sim

חידוש נוסף שהוצג בשידור המרכזי היה מנוע שחזור נוירוני (NRE – Neural Reconstruction Engine) – כלי חדש באמצעותו יכולים מפתחים להשתמש בנתונים שחיישני הרכב מנטרים תוך כדי נסיעה על מנת ליצור סימולציות נהיגה מתקדמות וגמישות בעולם וירטואלי כחלק מ-NVIDIA DRIVE Sim,  שיאפשרו להאיץ פיתוח של מערכות נהיגה אוטונומיות.

NRE משתמש במספר רשתות בינה מלאכותית כדי להפוך נתוני וידאו דו-ממדיים ש"נאספו" במהלך נסיעה ולהופכן לסביבות תלת-ממדיות ואינטראקטיביות לצורך ניסוי ואימון מודלים של נהיגה אוטונומית.

ב-NVIDIA, רכבי הניסוי שלנו אוספים מידע – והמון: כל רכב "אוסף" כ-15 טרה-בייט של מידע בכל יום. יצירת סימולציית נסיעה תלת-ממדית המשחזרת כל רחוב, חנות, רכב חולף, רמזור והולך רגל מ"העולם האמיתי" היא משימה מורכבת. אך בעזרת בינה מלאכותית ופלטפורמת DRIVE Sim, ניתן "להעתיק" את העולם האמיתי לתוך סימולציה תלת-ממדית היישר מצילומי הוידאו ונתוני החיישנים, ולהבטיח שהם נאמנים למציאות, מגיבים ומצייתים לחוקי הפיזיקה, ומתנהגים בדיוק כמו ב"עולם האמיתי".

אך המערכת מאפשרת הרבה יותר מרק שחזור של מהלך וסביבת הנסיעה. בסימולציות הדינמיות בעזרת NRE יכולים המפתחים לשנות תרחישי נסיעה ותזמונים, להקצין סיטואציות, להוסיף אובייקטים – אמיתיים או סינתטיים, ולהחיל אקראיות – הכל במטרה לאתגר את מערכות קבלת ההחלטות של הרכב, לצמצם את הפער בין סימולציות לתרחישים בעולם האמיתי, ולהפוך את המודלים שמאמנים את מנועי הנהיגה האוטונומית העתידיים למנוסים ובטוחים יותר.

תגיות אנבידיה
אבי בליזובסקי

אבי בליזובסקי

נוספים מאמרים

פרויקט שימוש ב-V2X להגברת בטיחות רוכבי אופניים. באדיבות אוטוטוקס
אוטומוטיב

סין פתחה בחקירת הגבלים עסקיים נגד קוולאקום – החברה הודתה שסגרה את רכישת Autotalks בלי לדווח לבייג׳ינג

לוח המחוונים של הרמן. צילום יחצ
אוטומוטיב

הרמן וקוואלקום משתפות פעולה לקידום בינה מלאכותית גנרטיבית (GenAI) בעולם הרכב

מתח בין סין להולנד בשל הלאמת נקספריה. אילוסטרציה: depositphotos.com
אוטומוטיב

אחרי שהולנד הידקה פיקוח על Nexperia: סין חסמה יצוא ויצרני הרכב האירופים מזהירים ממחסור שבבים

סתיו שוורץ, שותף מנהל ב-Automobility (אוטומוביליטי) בכנס AutoSens/InCabin. מתוך LINKDIN
אוטומוטיב

הרכב כחוויית שירות

הפוסט הבא
שי לוי מנכ"ל FlightOPS, במפגש הסיליקון קלאב, 19/9/2022. צילום: שמואל אוסטר

המהפך בתעבורה יגיע מהשמים

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • הידיעות הנקראות ביותר
  • מאמרים פופולאריים

הידיעות הנקראות ביותר

  • NextSilicon משיקה את Maverick-2: מנוע Dataflow ל-HPC…
  • אוניברסיטת תל-אביב והטכניון נכנסו לעשירייה העולמית…
  • איחוד האמיריות: ממירים נפט בטכנולוגיה – מכון…
  • בנק אוף אמריקה מעלה תחזית: שוק השבבים יגיע ל־טריליון…
  • אנתרופיק חתמה על עסקה של עשרות מיליארדי דולרים עם…

מאמרים פופולאריים

  • אריק שמר:"מאד מעניין אותי לפתור בעיות".…
  • הפנים הפחות מוכרות של דב מורן: מבחינתי המכירה של M…
  • גרפן 2026: האם הגענו לשלב בו יחליף את שבבי הסיליקון?
  • הקאמבק הגדול של השיחה הטלפונית
  • יקב שדות ים – שלושה חברים ויין

השותפים שלנו

לוגו TSMC
לוגו TSMC

לחצו למשרות פנויות בהייטק

כנסים ואירועים

כנסים ואירועים

כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

לחץ לפרטים

הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


    • פרסם אצלנו
    • עיקר החדשות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • בישראל
    • צור קשר
    • צ'יפסים
    • Chiportal Index
    • TapeOut Magazine
    • אודות
    • מאמרים ומחקרים
    • תנאי שימוש
    • כנסים
    • אוטומוטיב
    • בינה מלאכותית
    • בטחון, תעופה וחלל
    • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
    • ‫יצור (‪(FABs‬‬
    • ‫צב"ד‬
    • ‫רכיבים‬ (IOT)
    • ‫שבבים‬
    • ‫תוכנות משובצות‬
    • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
    • ‫‪FPGA‬‬
    • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

    השותפים שלנו

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    No Result
    View All Result
    • עיקר החדשות
    • בישראל
    • מדורים
      • אוטומוטיב
      • בינה מלאכותית (AI/ML)
      • בטחון, תעופה וחלל
      • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
      • ‫יצור (‪(FABs‬‬
      • ‫צב"ד‬
      • ‫שבבים‬
      • ‫רכיבים‬ (IoT)
      • ‫תוכנות משובצות‬
      • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
      • ‫‪FPGA‬‬
      • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • תקשורת מהירה
    • מאמרים ומחקרים
    • צ'יפסים
    • כנסים
    • Chiportal Index
      • אינדקס חברות – קטגוריות
      • אינדקס חברות A-Z
    • אודות
    • הצטרפות לניוזלטר
    • TapeOut Magazine
    • צור קשר
    • ChipEx
    • סיליקון קלאב

    כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

    דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס