שנתיים לאחר חקיקת חוק השבבים וחוק הפחתת האינפלציה (IRA) בארה"ב, ההשקעות בתעשיות השבבים והרכב החשמלי מפגרות, והשרשראות האספקה נשארות תלויות בסין. הממשל האמריקני הקצה כ-500 מיליארד דולר למימון רכבים חשמליים, אנרגיות מתחדשות ושבבים, במטרה לחזק את הייצור בתחומים שבהם סין התחזקה במהירות. עם זאת, רבות מהתוכניות שיזמו חברות מקומיות וזרות עוכבו, צומצמו או הופסקו.
פורד צמצמה את תכניתה להקמת מפעל סוללות במישיגן ודחתה את תחילת הייצור במפעל רכבים חשמליים בטנסי. קבוצת LG מקוריאה הדרומית עצרה את בניית מפעל סוללות באריזונה. בתחום השבבים, TSMC דחתה את פתיחת מפעל הייצור השני שלה באריזונה לשנים 2027 או 2028, ואינטל נתקלה בעיכובים במפעל חדש באוהיו.
למרות הסובסידיות, האתגרים בשטח מונעים את השגת המטרות של גידול הביקוש ויצירת מקומות עבודה. מכירות הרכבים החשמליים בארה"ב מאטות, והתחרות עם דגמים סיניים זולים מקשה על ההתרחבות. תעשיית השבבים סובלת ממחסור במהנדסים וכוח אדם אחר.
סין שומרת על שליטה משמעותית בשוק חומרי הגלם לסוללות כמו גרפיט וליתיום, וכ-70% מהיבוא של סוללות ליתיום-יון לרכבים חשמליים מגיע ממנה, ללא שינוי משמעותי בשיעור זה משנים קודמות. יבוא הפאנלים הסולאריים מסין ירד בשל מכסים גבוהים, אך יבוא מדרום-מזרח אסיה עלה והגיע ל-80% ביוני.
חברות סיניות מצליחות לעקוף את המכסים על ידי העברת מוצרים דרך דרום-מזרח אסיה. למרות שהחוקים החדשים נועדו להקטין את התלות בסין, נראה כי ארה"ב מתקשה להתרחק ממנה בשרשראות האספקה הקריטיות.
הדחיפה של ממשל ביידן להחזיר תעשיות לארה"ב נמשכת, אך התוצאות עדיין לא מספקות. סגנית הנשיא, קמלה האריס, עשויה להכריז בקרוב על מדיניות כלכלית משלה, אך לא ברור עד כמה היא תוכל להסתמך על הישגים קיימים כדי לפנות לבוחרים בבחירות הקרובות. טראמפ, המתמודד מול האריס, תומך במדיניות דומה של הגנה על תעשיות מקומיות, אך מבקר את מדיניות האקלים של ביידן. ייתכן שבחירתו תוביל לשינויים משמעותיים במסגרת חוקי ה-IRA.