"NI מעריכים את פריצת הדרך והובלת השוק בנושא שלנו שהוא נושא חדש עבורם ובגלל זה רכשו אותנו"
חברת NI (נשיונל אינסטרומנטס ) שרכשה לפני כחודשיים אחדים את אופטימל פלוס תמורת 365 מיליון דולרים, מדווחת על מינוי מנכ"ל לחברה, עם פרישתו של המייסד דן גלוטר שהודיע כי ימשיך לייעץ לחברה. המנכ"ל החדש הוא יצחק (קיקי) אוחיון, ששימש עד לאחרונה סמנכ"ל הפיתוח העסקי של אופטימל פלוס.
בשיחה עם Chiportal מסביר אוחיון: "במסגרת הרכישה, המחלקות השונות של אופטימל פלוס יהפכו לחלק מהמחלקות הרלוונטיות ב-NI, כולל פעילות המו"פ בישראל. אני כמנהל הבכיר בישראל אחראי בעיקר על העבודה מול הממשלה והגורמים השונים וכן אמור לעזור באיתור טכנולוגיות וחברות מעניינות לרכישה נוספת. בנוסף יש לי תפקיד במטה החברה – כמסייע בעיבוד האסטרטגיה."
"אני בוגר אינטל ישראל, בתפקידי האחרון הייתי מנהל המפעל של אינטל בירושלים. לאחר שסיימתי את עבודתי באינטל עברתי למגזר הציבורי-חינוכי. ייעצתי לשרת החינוך דאז יולי תמיר, הקמתי עמותות שקשורות לחינוך ואפילו עשיתי תקופה בפוליטיקה – הייתי ראש המטה של ציפי ליבני כשכיהנה כראש האופוזיציה. כעבור כמה שנים בהם ניסיתי לתקן את מערכת החינוך הישראלית חזרתי לתעשייה וניהלתי את מפעלי הביולוגיה של ג'ונסון אנד ג'ונסון בישראל.
"לפני ארבע שנים הצטרפתי לאופטימל פלוס. דני הוא חבר שלי, שותף ללימודים כך שבעצם ליוויתי את החברה מרגע שהקים אותה. הוא ניסה לעניין אותי להצטרף כבר בהתחלה אבל רק לפני ארבע שנים כשרצה להרחיב את החברה מפתרונות לשוק השבבים לשוק האלקטרוניקה כולו הצטרפתי. היה צריך מישהו שייקח את הפיתוח העסקי של החברה ונכנסתי לתפקיד."
"במסגרת הפעילות שלי, הגענו לפני שנה וחצי למסקנה שהחברה בשלה לרכישה. איתרנו מי יכול להיות רוכש פוטנציאלי, וכך לפני מספר חודשים חברת NI שהייתה שותף עסקי שלנו החליטה לרכוש אותנו. מה שהרשים הוא שלמרות הקורונה הם המשיכו את המהלך, והשלימו את הדיו-דיליג'נס ואפילו את השלמת האינטגרציה בין החברות, דרך הזום. זה תהליך לא סטנדרטי."
ואיך באמת מתבצע המיזוג?
אוחיון: "המיזוג עובר יחסית בהצלחה גדולה. NI התחייבו לקלוט את כל העובדים וכל חברי ההנהלה משולבים כרגע במחלקות השונות של NI. זה תהליך שעוד ידרוש זמן. הם מעריכים את פריצת הדרך והובלת השוק בנושא שלנו שהוא נושא חדש עבורם ובגלל זה רכשו אותנו. הם נותנים לנו את הבמה הנדרשת כדי להטמיע את המוצרים שלנו בתוך המוצרים שלהם, ואיתור לקוחות משותפים וזה מצליח." מסכם אוחיון.