כך אמר מנכ"ל ג'וניפר נטוורקס, רמי רחים באירוע המקוון Juniper Global Summit 2022 בשיחה עם מנהל התפעול הראשי מנוג' לילאניבס. הוא גם מספר איך שומרים על כשרונות בדור המיליניום ודור ה-Z ועל מכרה הזהב הלא מנוצל של הנתונים
"כמו שיש מכונית אוטונומית צריך לבנות רשת אוטונומית" כך אמר מנכ"ל ג'וניפר נטוורקס, רמי רחים באירוע המקוון Juniper Global Summit 2022 בשיחה עם מנהל התפעול הראשי מנוג' לילאניבס. הוא גם מספר איך שומרים על כשרונות בדור המיליניום ודור ה-Z ועל מכרה הזהב הלא מנוצל של הנתונים.
כיצד התפתחה הרשת משנות ה-90 ועד היום?
כשהצטרפתי לראשונה לג'וניפר, אני חושב שהכל היה קשור להתכנסות הזאת. של פרוטוקול רשת יחיד שישלוט בתקשורת דרך רשת האינטרנט העולמית שג'וניפר הימר על קיומה. אם היה מתקבע פרוטוקול אחר, שאינו TCP/IP לא היינו עורכים את הראיון הזה.
השלב הבא היה פיתוח טכנולוגיית סיליקון לתעבורה ברשתות. זה שלב שג'וניפר לא רק השתתפה בו, אלא גם הובילה עם טכנולוגיית סיליקון חדשנית באמת שאנחנו ממשיכים ולחדש בה.
השלב הנוכחי, אני מאמין, הוא סביב תוכנה, ולא סתם תוכנה, אלא תוכנה שמועברת בענן, שמונעת על ידי בינה מלאכותית, שבאמת משנה את החוויה של מפעילי הרשתות על ידי הפיכת חייהם להרבה יותר קלים, אבל זה גם משנה את החוויה של אלה שמשתמשים ברשת כדי לעשות כמעט כל דבר היום. מכיוון שכך המובילות שלנו נותנת לנו הזדמנות להראות לעולם למה אנחנו מסוגלים.
איך תעשיית הנטוורקינג אימצה את התפתחות הבינה המלאכותית הזו, עכשיו כשהנתונים הופכים למטבע לכל דבר?
כאשר מדברים על בינה מלאכותית צריך להתחיל לדבר על נתונים. אמרתי עכשיו כמה פעמים שנתונים הם המשאב היקר ביותר בעולם היום. אנחנו, כדור הארץ כולו, צוברים נתונים בקצב חסר תקדים. משהו כמו 90% מכל הנתונים בעולם כיום נצברו רק בשנתיים האחרונות בלבד.
השאלה עכשיו היא כמובן, מה עושים עושה עם כל הנתונים האלה? מה עושים עם המשאב המדהים הזה?
אנחנו כתעשייה יושבים על מכרה זהב של מידע, ובכל זאת הוא לא מנוצל. הפתרון לבעיה זו טמון בבינה המלאכותית. אין דרך שכל אדם יכול להתחבר לנתונים האלה ולעשות משהו מועיל עם המידע בכוחות עצמם. צריך להשאיר את זה למכונות ובינה מלאכותית.
המטרה של מכונות, כמובן, היא ללמוד מהנתונים האלה, נתונים שנמצאים בפרטים הקטנים של משתמשים וניסיון ויישומים, ואז לעשות משהו ממש מעניין עם הנתונים האלה. אפשר להשיג תוצאות אמיתיות שמייצרות ערך כמו להאיץ את פריסתם של שירותים חדשים, להבין מתי מתרחשות בעיות ברשת ולתקן אותן לפני שמישהו בכלל מבין שיש כבר בעיה ברשת. גישת הרשת מבוססת הבינה המלאכותית שלנו עוסקת בכל האמור לעיל.
כן, הייתה צמיחה בשני העשורים האחרונים בכל תעשיית הטכנולוגיה וגם בתחום נטוורקינג יש הרבה שינוי, וקצב השינוי גבר במובנים רבים, הבעיה כעת גורמים לכולם לשחות באותו כיוון בתעשייה בכלל וג'וניפר בפרט?
כל חברת טכנולוגיה צריכה להתפתח ולהשתנות כדי לשרוד. הסביבה שלנו משתנה כל הזמן. ג'וניפר לא נמצאת רק במסע טרנספורמציה, אלא ב מסע של המצאה מחדש?
אנשים מכירים אותנו כחברה שבונה טכנולוגיה ברמה של נושאת מטוסים, אמינה מאוד, רשתות למשימו ת קריטיות ואנחנו ממשיכים לעשות את זה, אבל אם אנחנו מתכוונים לפנות לעולם הזה של תוכנה, עולם מונחה בינה מלאכותית וניסיון, חייבים להשתנות."
בנינו אסטרטגיה ועימה פנינו לעובדים, המשקיעים, הלקוחות והשותפים ואחר כך ביצענו אותה: שינינו את המבנה הארגוני, שינינו את תמהיל המוצרים והשוק שלנו כדי שנוכל לנצל את הזדמנות השוק הרחבה.
יישמנו יעדים ברחבי החברה כדי להבטיח שאנחנו מבצעים במהירות את החזון החדש והמרגש הזה. בסך הכל, כן, שינוי הוא קשה, במיוחד עבור בני אדם שאוהבים עקביות ועוד מאותו הדבר, אבל אני חושב שעשינו עבודה אדירה בהדגמת כוחו של השינוי הזה וההמצאה המחודשת של ג'וניפר. אתה יכול לראות את זה בתוצאות המדהימות שלנו שאנחנו מפרסמים רבעון אחרי רבעון בימים אלה."
איך משפיעה האבולוציה של כוח העבודה?
רחים: "הדמוגרפיה משתנה עכשיו, המילניאלס והדור הבא – דור ה-Z מגיעים לכוח העבודה, והרבה דברים השתנו. לפני שנים, ארגונים נוהלו באמצעות של שליטה ובקרה. עכשיו אנחנו מקדמים אוריינטציה של משימה."
איך מושכים ושומרים על כישרונות?
זו לא בעיה רק בשביל ג'וניפר, אני בטוח שכל הלקוחות שלנו עוברים את אותו האתגר. במונחים של שמירה על הנטוורקינג והאבטחה המקצועיים שלהם נרגשים ומעורבים, ולמשוך את סט הכישרונות הבא. אנחנו רוצים לוודא שאנחנו מסוגלים למשוך ולשמור על הכישרון הטוב ביותר כדי לתדלק את הצמיחה שאנו רואים בעסק שלנו, ואני בטוח שהאספקה, אני חושב שיש כמה דברים בסיסיים סביב התרבות הנהדרת, אנשים טובים אנו נותנים לעובדים חדשים, הזדמנות ללמוד, להגדיל את הקריירה שלהם. כל זה הוא הבסיס, אבל אני גם מאמין בתוקף כי סוג של כישרון שאנחנו רוצים, אנחנו כתעשייה כאן, הוא כישרון שמאמין במשימה, במטרה, בייעוד שגדול מאיתנו, ואם חושבים על התעשייה הזו, לא רק ג'וניפר, התעשייה הזאת ומה שאנחנו עושים, זה באמת חשוב.
אם תחשבו על השנים האחרונות של המגיפה הזו, שבהם היינו צריכים את הרשת לעשות כמעט כל דבר; לעבוד, לחנך את ילדינו, לעשות מסחר, לקנות, לקבל טיפול רפואי, אני רועד מלחשוב על הדברים שנאלצנו להתמודד איתם במהלך המגיפה. ללא הטכנולוגיה, המוצרים והפתרונות שהתעשייה הזו אחראית עליהם. תמיד הרגשתי תחושה חזקה של אחריות על העבודה שאנחנו עושים, אבל מעולם לא הרגשתי את זה יותר מאשר בשנים האחרונות. המשימה הזו היא מה שמניע אותי.
אני גם חושב שהאחריות יכולה להעלות את המוטיבציה עבור רבים מאלה ששוקלים עכשיו היכן לבנות את הקריירות שלהם, וזה, אני חושב שלבטא את זה ותמיד להזכיר לאנשים ולספק לאנשים את ההקשר הזה זה כנראה הדבר הנכון לעשות.
אם נחזור להיום קצת, הזכרת את המגיפה, יוצאת מהמגיפה, אבל עכשיו יש פלישה רוסית לאוקראינה , האינפלציה הולכת ומשתוללת ותמיד יש את רוח הרפאים של המיתון. כיצד זה משפיע על החברה?
רחים: אלו זמנים שונים מאוד. אנחנו נכנסים לקצת מהעולם הלא ידוע. ג'וניפר הצליחה מאוד. הלקוחות שלנו סופר מתרגשים מהפתרונות שלנו, אבל בזמנים לא ידועים אלה, איך מוודאים שהגישה שלנו לחברה כמו גם התעשייה מתקבלת ככל האפשר?
מה הדברים שאתה חושב לעשות?
חשוב לנסות להסתכל רחוק ככל האפשר קדימה ככל האפשר, מעבר לפינות ככל שזה אפשרי, וכדי לקבל כמה שיותר הבנה ככל הניתן על נקודות פיתול גדולות וסיכונים המתרחשים בתעשייה, כך שנוכל להגיב אליהם מהר מספיק.
אז ברור, יש לנו את ה-CTO שלנו, ראג ', שתמיד מנסה לחשוב שלוש עד חמש שנים קדימה מנקודת מבט טכנולוגית ולוודא כי אנחנו מצוידים לא רק לנווט סביב הנטיות האלה אלא לנצל אותם ולמנף אותם. זה באמת חשוב אבל לאף אחד אין כדור בדולח, ובמיוחד בעולם דינמי אני חושב שזה באמת חשוב לבנות חברה גמישה. כולנו תמיד האמנו בג'וניפר שחוסן מגיע עם גיוון בעסק שלנו.
אתה יודע את זה, מנוג', בפעם הראשונה בהיסטוריה של ג'וניפר, קיו, השוק הארגוני הפך לפלח השוק הגדול ביותר שלנו. זה בשום אופן לא אומר כי המקטעים האחרים של ספקי שירותים וענן אינם חשובים או אינם טובים. הם למעשה מתפקדים בצורה יוצאת מן הכלל, אבל תחשוב על הרוחב הזה, על המגוון על פני כל אחד מפלחי השוק האנכיים האסטרטגיים שלנו ופתרונות אסטרטגיים.
זה בשבילי חלק חשוב של בניית חברה גמישה שיכולה לעמוד באתגרים שעשויים להשפיע עלינו במגזר מסוים או אחר. כל זה חלק מהשינוי וההמצאה המחודשת שדיברתי עליה. ואחת התוצאות החשובות ביותר של ההמצאה המחודשת הזו הייתה החוסן הזה.
בשנה שעברה, לג'וניפר הייתה שנת צמיחה טובה. השנה, אנחנו הולכים לרשום עוד יותר צמיחה, זה מה שחזינו לרחוב. אלו זמנים נהדרים.
מה חדש?
אני יכול לדבר על כל הדברים המגניבים האלה שקורים בתעשייה שלנו, באינטרנט, במטבעות קריפטוגרפיים, המטהוורס , כל הדברים המגניבים האלה. אני חושב שכל אלה הם דברים מרגשים, אבל יש הרבה אי ודאות. אני נרגש מהעובדה שעברנו מתכנון למעשה של הבטחת חוויה ראשונה ברשת באמצעות תוכנה ואוטומציה לפריסה. ריסקנו את החוויות השליליות שהיו סביב שימוש ברשת WiFi וברשת הקווית ושיפרנו מאוד את השירות.
אבל אנחנו כמו רק מגרדים את פני השטח של מה שאפשרי. הצמיחה הנפיצה שאנחנו רואים בתחום שלנו עכשיו, היא רק ההתחלה של מה שאפשרי. אני באמת מאמין שבדיוק כפי שיש היום צורך ברכב בנהיגה עצמית, העתיד הוא סביב "רשת נהיגה עצמית" שבה בני אדם פשוטו כמשמעו לא צריכים לעשות כלום.
הרשת מטפלת בכל ואנחנו יכולים להתמקד במה שחשוב שמניע את העסק שלנו קדימה, קידום האסטרטגיות העסקיות שלנו, חדשנות והרחקת הגורמים משבשים מהמרחב שלנו. זה מה שבאמת מרגש אותי" מסכם רחים.