כך אומר קיריטי קומפלה, CTO הנדסי בחברת ג'וניפר בתשובה לשאלת CHIPORTAL במסיבת עיתונאים וירטואלית ומסביר את הדמיון בין רשתות אוטונומיות למכוניות אוטונומיות
ג'וניפר נטוורק וחברת אנוטה נטוורקס, המתמחה באוטומציה של רשת הודיעו היום על שותפות. פלטפורמת Anuta ATOM תשולב בתיק האוטומציה הקיים של ג'וניפר, כולל מוצרי Junos Telemetry, Juniper HealthBot ו- Juniper NorthStar. הפתרונות המתקבלים יאפשרו לצוותי רשת לתכנן ולספק שירותי רשת במהירות, להשיג נראות ביישומים ושירותים הזורמים ברשת ולהבטיח תאימות SLA, כמו גם אבטחת שירות לתשתיות רב-ספקיות. פלטפורמת ATOM תועמד לזמינה דרך ג'וניפר.
במסיבת עיתונאים בזום שכותרתה היתה הפרדוקס של הרשת האוטונומית הניתנת לשליטה, אמר קיריטי קומפלה (Kireeti Kompella), ה-CTO ההנדסי של ג'וניפר כי המונח מתכוון לסתירה בין הצורך בשליטה גדולה של הרשת הודות לתובנות עמוקות וכלי ניהול לעומת מה שנתפס כחוסר שליטה כאשר מפקידים את הבינה המלאכותית ויוצרים רשת בעלת "מודעות עצמית" כמו מכונית אוטונומית שנוסעת ללא הגה וללא דוושות ומתעקשת על מרחק של 50 מטר לפני שתסכים לעבור נתיב.
וכאמובר בתשובתה לשאלת CHIPORTAL כיצד משפיעה מגיפת הקורונה (Covid-19) על הביקוש לרשתות אטונומיות?
זה לא שלקוחות אמרו היי אני רוצה שהרשתות יהיו אוטונומיות יותר, אבל כשעובדים מהבית וקשה לשלוח אנשים לתקן תקלות ברשת, ואי אפשר להניח שיש אנשים בשטח. רשת אוטונומית תאפשר להפחית את כמות האינטראקציה האנושית הפיזית למינימום. כך לדוגמה הרשת תוכל להגדיל רוחב פס ללקוחות באופן אוטומטי ללא צורך במעורבות אנושית. לסיכום, אינני חושב שהקורונה תגרום ללקוחות לרצות רשתות אוטונומיות באופן ישיר, אבל הם רוצים יכולת טובה יותר להפעיל את הרשתות ומערכות ה-IT מרחוק. זה בעצם מה שרשת אוטונומית צריכה לעשות.
"עם תחילת עידן ה- 5G והענן, מפעילי רשת רבים כבר משנים את הרשתות שלהם, אך הדבר עלול לגרום לעלייה עצומה בהיקף ובמורכבות. כדי לעמוד בציפיות גדל והולכות של לקוחות, מפעילים יצטרכו להכיל הרבה יותר נקודות קצה, צומת רשת, שירותים ויישומים הדורשים ביצועים בזמן אמת. בנוסף, צמיחה זו תביא פוטנציאל גדול יותר לאירועי סייבר, במיוחד בסביבות תפעוליות שעובדות כבדות ונשענות על התערבות ידנית כדי לפתור ולשנות תצורות רשת או שירות. כדי לטפל בכך, אוטומציה תהיה חיונית למפעילים כדי לספק את חווית השירות המתאימה למשתמשים ברשת.
קומפלה תיאר בעבר את חזונו של הרשת לנהיגה עצמית כאבולוציה של רשת מוגדרת תוכנה (SDN), אך לאחרונה תיקן את הדוגמה לשני נתיבים המתמזגים בכביש. כאשר רשת מוגדרת תוכנה מספקת שליטה רבה יותר למפעילי רשת, החזון של הרשת הנוהגת בעצמה משלב לימוד מכונה עם מערכות לולאה סגורה ליצירת רשתות אוטונומיות יותר ויותר, המסוגלות להגדיר, לפקח, לנהל, לתקן, להגן ולנתח, והכל עם מעט מאוד מעורבות אנושית . עם זאת היא מספקת "מחוונים וירטואליים" המאפשרים פיקוח אנושי ושליטה מוחלטת.
בתשובה לשאלת Chiportal, האם ידוע לג'וניפר על התוכנית האירופית של האיחוד האירופי להפעיל את תקנות הפרטיות – GDPR גם על תבונה מלאכותית ענה קומפלה: "אני יודע שהאיחוד האירופי משקיע המון בתחום הפרטיות וכצרכן של שירותים רבים אשר עם או בלי הסכמתך אוספים ידע ואוספים נתונים אודותיך זו סוגיה חשובה.
אנו מודעים ומתחילים לבנות את המוצרים שלנו כך שכל הנתונים יגיעו בהסכמת המשתמשים. מי שיישא בעיקר האחריות אלו ספקי השירות, שמבינים מה המשמעות של איסוף נתונים, אבל מודעות זה דבר אחד ויישום זה דבר אחר. אני מניח שהמשתמשים האירופים שלנו יצטרכו להימנע מאיחסון בשרתי אמזון בארה"ב לדוגמה.