ראקש קומאר פרופסור במחלקה להנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטת אילינוי כותב במאמר שפורסם בסוף השבוע בפורצ'ן כי המחסור נובע מעלייה בביקוש ואי היכולת של המפעלים להכנס לייצור בטווח קצר כל כך
תעשיית המוליכים למחצה חווה מחסור עולמי בשבבים בשנתיים האחרונות, שהשפיע באופן משמעותי על תעשיות שונות, כולל רכב, אלקטרוניקה צרכנית ובריאות. בעוד שהמחסור נגרם בתחילה על ידי מגפת הקורונה, גורמים אחרים כגון ביקוש מוגבר לאלקטרוניקה ושיבושים בשרשרת האספקה תרמו גם הם למשבר.
על פי מאמר שפורסם ב- Fortune ב -11 במרץ 2023, כותב ראקש קומאר פרופסור במחלקה להנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטת אילינוי ומחבר הספר "טכנופילים סרבנים: מערכת היחסים המסובכת של הודו עם טכנולוגיה". מפי מומחים בתעשיית המוליכים למחצה מזהירים כי ייתכן שיש מחסור נוסף בשבבים באופק. מנכ"ל של חברת מחקר של מוליכים למחצה, מציין כי "אנו רואים סימנים למחסור נוסף המתקרב בחודשים הקרובים".
קומאר מסביר שהביקוש לשבבים ממשיך לעלות על ההיצע, ומתקני ייצור מוליכים למחצה חדשים אינם נכנסים לייצור במהירות מספקת כדי לענות על הביקוש. בנוסף, התעשייה מתמודדת עם אתגרים באספקת חומרי גלם קריטיים כגון סיליקון, המשמש לייצור שבבים. יתר על כן, המתחים הגיאופוליטיים המתמשכים והגבלות הסחר בין מדינות ייצור מוליכים למחצה גדולות כמו ארה"ב וסין סיבכו עוד יותר את המצב.
המאמר מציין גם כי ממשלת ארה"ב נוקטת צעדים כדי לטפל במחסור במוליכים למחצה. בשנת 2022, ארה"ב העבירה את חוק השבבים והמדע, המספק מימון למחקר ופיתוח בתעשיית המוליכים למחצה ומטרתו להגדיל את ייצור המוליכים למחצה המקומי. עם זאת, ייקח זמן עד שמאמצים אלה יתורגמו לייצור שבבים מוגבר.
במונחים של תעשיות שעשויות להיות מושפעות ממחסור נוסף בשבבים, המאמר מציע כי מוצרי צריכה אלקטרוניים, רכב ושירותי בריאות עלולים להיות בין הנפגעים הקשים ביותר. תעשיות אלה מסתמכות במידה רבה על שבבים, וכל מחסור עלול להוביל לעיכובים בייצור ולמחירים גבוהים יותר לצרכנים.
לסיכום מציין קומאר, בעוד שקשה לחזות את ציר הזמן המדויק ואת חומרתו של מחסור פוטנציאלי נוסף בשבבים, מומחים בתעשייה מזהירים כי מדובר באפשרות. תעשיית המוליכים למחצה ולקוחותיה חייבים לעמוד על המשמר ולהמשיך לבחון דרכים להגדיל את ייצור השבבים ולהתמודד עם אתגרי שרשרת האספקה כדי למתן את ההשפעה של כל מחסור עתידי.