כך טוען ג'ואל הרוסקה מומחה לענף השבבים. לדבריו גם אין הגיון לתת לסמסונג הטבות מס של מיליארד דולר לבנית המפעל בטקסס
לאחר שקבוצה של מתכנני שבבים ויצרנים אמריקניים שלחה לפני מספר ימים מכתב לבית הלבן וביקשה שהממשלה תכלול "מימון משמעותי לתמריצים לייצור מוליכים למחצה" כחלק מתוכנית ההתאוששות הכלכלית של COVID-19. . ממשל ביידן התחייב כעת לנקוט בפעולה בכדי לסייע בתיקון המצב על ידי "זיהוי נקודות חנק ברשתות האספקה." הנשיא ביידן יחתום על צו ביצוע המורה על ביקורת ממשלתית על רשתות אספקה של מוצרים קריטיים.
עם זאת גורמים בענף אומרים כי יקח זמן עד שנראה את ההשפעה, משום שהגדלת יכולת הייצור אורכת חודשים עד שנים ולא שבועות. TSMC כבר הצהירה כי למרות שהיא תקצה יותר נפח לייצור שבבים לרכב, היא תגרע את הנפח הזה מלקוחות אחרים. כיום החברה מוכרת כל פרוסת שבבים שהיא יכולה לייצר.
ג'ואל הרוסקה, אנליסט בתחום השבבים מצטט באתר Extreametech מכתב עליו חתמו 21 מנכ"לים המייצגים חברות שבבים ובהם אינטל, AMD, מיקרון וקוואלקום, הסיבה שארצות הברית לא שמרה על נתח גדול יותר משוק ייצור השבבים העולמי היא כי "ממשלות של המדינות בהן פועלות המתחרות העולמיות שלנו מציעות תמריצים וסובסידיות למשיכת מתקני ייצור מוליכים למחצה חדשים, בעוד שארה"ב לא עושה זאת. " זה ההסבר מדוע ארצות הברית ייצרה 37% ממוליכים למחצה העולמיים בשנת 1990, אך רק 12% כיום.
כזכור חברת סמסונג הציעה לבנות מפעל באוסטין. בתמורה היא רוצה שהמחוז יסבסד אותה בעשרות אחוזים מתשלומי המסים למדינה ולעירייה שהיו אמורים לשמש לחינוך.
הרוסקה מותח ביקורת על הדרישה של החברות לתמריצים, לא יתכן, הוא קובע שסמסונג דורשת הקלה של יותר ממיליארד דולר במסים בתקופה בה הרויחה יותר מ-34 מיליארד דולר בשנה החולפת. הוא מציין כי אינטל קבעה גם היא שיאי הכנסות בשנה שעברה. אינטל ניסתה בעבר להפוך גם היא ליצרנית עבור לקוחות אחרים אך המאמץ לא צלח וככל הנראה החברה נטשה אותו בחשאי.
לסיכום אומר ג'ואל הרווסקה: "אם ממשל ביידן יוכל למצוא צווארי בקבוק של שרשרת האספקה שהוא יכול לטפל בהם, כמו להגדיל את אספקת חומרי הגלם המשמשים לייצור רכיבים, זה יהיה שימושי, אך הסיכוי לשיפור לטווח הקרוב במצב הוא כנראה אפסי. בניית מפעלים חדשים אורכת זמן. הכנסת קיבולת חדשה לרשת לוקח זמן. אין פתרונות מהירים בייצור מוליכים למחצה, ולא משנה כמה תעשיית הרכב לוחצת על הקונגרס.