מדווחת על הסכמים עם חברת שבבים מובילה בשוק הרכב ויצרן מוביל של אוזניות לסאונד תלת-מימדי
ספקית טכנולוגיות הקישוריות והחישה החכמה סיוה (נאסד"ק: CEVA), פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2022, שהסתיימו ב-31 בדצמבר.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-33.4 מיליון דולר, המשקפות ירידה של 2% לעומת הרבעון המקביל. בחלוקה למקורות הכנסה, ההכנסות ממכירת רישיונות, שירותים וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב-5% לעומת הרבעון המקביל ל-22.5 מיליון דולר, כ-67% מסך ההכנסות; ואילו ההכנסות מתמלוגים ירדו ב-14% לעומת הרבעון המקביל ל-10.9 מיליון דולר, כ-33% מסך ההכנסות.
הרווח הגולמי של סיוה ברבעון הרביעי הסתכם ב-82%, לעומת 83% ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי הסתכם ב-1.6 מיליון דולר, בהשוואה לרווח תפעולי של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי והרווח למניה הסתכמו ב-1.9 מיליון דולר וב-8 סנט, בהתאמה, לעומת רווח של 3.9 מיליון דולר ו-17 סנט ברבעון המקביל.
על בסיס Non-GAAP, הרווח הגולמי הסתכם ב-85% מההכנסות, לעומת 87% מההכנסות ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-5.3 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 7.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם גדל ב-6% ל-5.6 מיליון דולר. בשורה התחתונה, הסתכם הרווח המתואם למניה ב-23 סנט, 5 סנט מעל תחזיות האנליסטים.
2022: צמיחה של 23% בהכנסות מהסכמי רישוי
בהתייחס ל-2022 כולה, גדלו הכנסות סיוה ב-10% לשיא של 134.6 מיליון דולר. ההכנסות ממכירת רישיונות וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב-23% לשיא של 89.3 מיליון דולר, וההכנסות מתמלוגים ירדו ב-9% ל-45.4 מיליון דולר. ההפסד התפעולי ב-2022 הסתכם ב-5.4 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 3.5 מיליון דולר ב-2021. ההפסד הנקי וההפסד למניה הסתכמו ב-23.2 מיליון דולר וב-1 דולר, בהתאמה. זאת לעומת רווח של 0.4 מיליון דולר ו-2 סנט למניה ב-2021.
על בסיס Non-GAAP, הסתכם הרווח התפעולי ב-22.3 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 22.7 מיליון דולר ב-2021. הרווח הנקי והרווח למניה הסתכמו ב-18.8 מיליון דולר וב-78 סנט – המשקפים גידול של 23% ו-20% לעומת 2021, בהתאמה.
22 הסכמים ברבעון
במהלך הרבעון הרביעי חתמה סיוה על 22 הסכמים לרישוי טכנולוגיות ותכנון שבבים, מתוכם 6 עם לקוחות חדשים. ההסכמים היו לאספקת טכנולוגיות למגוון שווקים, בהם מודמים סלולריים דור 5, אודיו חכם ליצרן מוביל של אוזניות לסאונד מרחבי ותלת-מימדי, קישוריותUWB לחברת שבבים מובילה למפתחות דיגיטליים ללא מגע למכוניות, וקישוריות Wi-Fi 6 ובלוטות׳ למגוון מוצרי אלקטרוניקה ו-IoT.
בפילוח גיאוגרפי, 9 מתוך 22 ההסכמים נחתמו עם לקוחות בסין, 6 הסכמים באירופה, 4 בארה״ב, ו-3 באסיה-פסיפיק.
בכל 2022 חתמה סיוה על 76 הסכמי רישוי חדשים, לעומת 73 הסכמים ב-2021.
הסכמים עם 2 יצרנים מובילים
מנכ"ל סיוה, אמיר פאנוש, אמר עם פרסום התוצאות הכספיות: "התוצאות האיתנות של הרבעון הרביעי סיימו שנה חזקה של סיוה על רקע תנאי מאקרו מאתגרים. במהלך הרבעון חתמנו על מספר גבוה של הסכמי רישוי, כולל הסכמים אסטרטגיים עם יצרנים מובילים בשוק הרכב ובשוק מכשירי האודיו הלבישים. בתמלוגים, הכנסותינו משקפות את החולשה הכללית בשוק מוצרי הצריכה ורמות המלאים הגבוהות, שהשפיעו על הביקושים בשוק הסמארטפונים ומוצרי IoT. מאז כניסתי לתפקיד בתחילת השנה, אני מעודד מחוזקה של סיוה ואפשרויות הצמיחה לטווח ארוך. טכנולוגיות הקנין הרוחני שלנו בתחומי הקישוריות והחישה החכמה הן ייחודיות ועונות על צורך חיוני של חברות רבות בתעשיית השבבים ובשוק מוצרי הצריכה האלקטרוניים. סיוה ערוכה היטב לממש פוטנציאל זה ולייצר ערך לכל בעלי המניות״.
1.7 מיליארד מוצרים בשנה
סמנכ"ל הכספים של סיוה, יניב אריאלי, הוסיף: "הכנסות השיא ב-2022 משקפות את הביקוש הגובר למגוון הטכנולוגיות שלנו. ההכנסות מהסכמי רישוי ושירותי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב-23% – הישג משמעותי לנוכח חוסר הוודאות השורר בשווקים בהם אנו פועלים. בתמלוגים, ההכנסות בקטגוריית תחנות הבסיס ומוצרי IoT הגיעו לשיא של 29.2 מיליון דולר ומספר המוצרים שסופקו בקטגוריה זו ב-2022 הגיע לשיא של 1.4 מיליארד. לצד גידול זה, המשך הירידה במכירות מכשירי דור 4 של יצרן גדול השפיעה על התמלוגים משוק הסמארטפונים. בסך הכל, במהלך השנה שחלפה מספר המוצרים המבוססים על טכנולוגיות של סיוה הגיע לשיא של 1.7 מיליארד. סיימנו את השנה עם מאזן חזק וללא חוב, שיאפשר לנו להמשיך בהשקעות אורגניות ולא-אורגניות להנעת צמיחה ורווחיות לטווח ארוך״.