• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    מיזוג MIPS לתוך גלובל פאונדריז. צילום יחצ גלובל פאונדריז.

    GlobalFoundries רוכשת את MIPS: מהפך בתעשיית שבבי ה־RISC

    שגשוג הכלכלה הבריטית תלוי בתעשיית השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

    שבבים כדרכון לגוש הG7: טכנולוגיית השבבים כבסיס לכוח גיאופוליטי בבריטניה

    מכרה נחושת בסין. אילוסטרציה: depositphotos.com

    PwC: משבר האקלים מאיים על שליש מאספקת השבבים העולמית

    סינגפור משיקה מרכז לאומי לטכנולוגיית גליום ניטריד

    סינגפור משיקה מרכז לאומי לטכנולוגיית גליום ניטריד

    המפעל המוצע של סמסונג בטיילורס, טקסס. צילום יחצ

    סמסונג דוחה את השלמת מפעל השבבים בטקסס בשל מחסור בלקוחות

    שבבים בעולם מפוצל. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ההתנתקות בין ארה"ב לסין מעצבת מחדש את תעשיית השבבים

    Trending Tags

    • בישראל
      אנטנת לוויינים של גילת. צילום יחצ

      גילת קבלה הזמנות בסכום העולה על 22 מיליון דולר ממפעילי לוויינים מובילים

      טאואר הישראלית וטאטא ההודית יובילו את שדרוג מפעל השבבים במוהאלי

      לוגו - אלוט

      אלוט חתמה על הסכם משמעותי עם מפעיל תקשורת גדול באירופה

      חברת Speedata המענינת נחשפת

      ספידאטה גייסה 44 מיליון דולר ומשיקה את השבב הראשון בעולם המיועד להאצת ניתוחי ביג דאטה

      אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

      אנבידיה מתכננת להקים קמפוס ענק באיזור הצפון. מחפשת לרכוש שטחים באיזור יוקנעם והסביבה

      אלישע שחמון בשנות השמונים. צילום: הספריה הלאומית

      אלישע שחמון, מראשוני תעשיית ההייטק בישראל ומנכ"ל מוטורולה ישראל לשעבר, הלך לעולמו בגיל 85

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        מיזוג MIPS לתוך גלובל פאונדריז. צילום יחצ גלובל פאונדריז.

        GlobalFoundries רוכשת את MIPS: מהפך בתעשיית שבבי ה־RISC

        שגשוג הכלכלה הבריטית תלוי בתעשיית השבבים. אילוסטרציה: depositphotos.com

        שבבים כדרכון לגוש הG7: טכנולוגיית השבבים כבסיס לכוח גיאופוליטי בבריטניה

        מכרה נחושת בסין. אילוסטרציה: depositphotos.com

        PwC: משבר האקלים מאיים על שליש מאספקת השבבים העולמית

        סינגפור משיקה מרכז לאומי לטכנולוגיית גליום ניטריד

        סינגפור משיקה מרכז לאומי לטכנולוגיית גליום ניטריד

        המפעל המוצע של סמסונג בטיילורס, טקסס. צילום יחצ

        סמסונג דוחה את השלמת מפעל השבבים בטקסס בשל מחסור בלקוחות

        שבבים בעולם מפוצל. אילוסטרציה: depositphotos.com

        ההתנתקות בין ארה"ב לסין מעצבת מחדש את תעשיית השבבים

        Trending Tags

        • בישראל
          אנטנת לוויינים של גילת. צילום יחצ

          גילת קבלה הזמנות בסכום העולה על 22 מיליון דולר ממפעילי לוויינים מובילים

          טאואר הישראלית וטאטא ההודית יובילו את שדרוג מפעל השבבים במוהאלי

          לוגו - אלוט

          אלוט חתמה על הסכם משמעותי עם מפעיל תקשורת גדול באירופה

          חברת Speedata המענינת נחשפת

          ספידאטה גייסה 44 מיליון דולר ומשיקה את השבב הראשון בעולם המיועד להאצת ניתוחי ביג דאטה

          אתר אנבידיה ביוקנעם. צילום יחצ

          אנבידיה מתכננת להקים קמפוס ענק באיזור הצפון. מחפשת לרכוש שטחים באיזור יוקנעם והסביבה

          אלישע שחמון בשנות השמונים. צילום: הספריה הלאומית

          אלישע שחמון, מראשוני תעשיית ההייטק בישראל ומנכ"ל מוטורולה ישראל לשעבר, הלך לעולמו בגיל 85

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית מדורים אוטומוטיב רכב הופך ממוצר לשירות ולכן האלקטרוניקה במכונית צריכה להיות עם אפס תקלות

          רכב הופך ממוצר לשירות ולכן האלקטרוניקה במכונית צריכה להיות עם אפס תקלות

          מאת אבי בליזובסקי
          16 ינואר 2022
          in אוטומוטיב, בישראל
          מנכ"ל פרוטאנטקס שי כהן במגפש הסיליקון קלאב דצמבר 2021. צילום: שמואל אוסטר

          מנכ"ל פרוטאנטקס שי כהן במגפש הסיליקון קלאב דצמבר 2021. צילום: שמואל אוסטר

          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          כך אומר שי כהן, מנכ"ל פרוטאנטקס במהלך מפגש הסיליקון קלאב שעסק בתחום ה Deep Tech

          כך אמר שי כהן, מנכ"ל פרוטאנטקס במהלך מפגש הסיליקון קלאב שעסק בתחום ה- Deep Tech.

          פרוטאנטקס פיתחה פתרון המשלב שתי פונקציות מרכזיות: רכיבים ייעודיים – או "סוכנים" המוטמעים בשבבים שתפקידם לנטר כשלים או בעיות; לצד פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית הנמצאת בענן ומנתחת את כל הנתונים שנשלחים אליה. לאחר ניתוח הנתונים, הפלטפורמה שולחת התראות על בעיות או תקלות – לפני שהן מתרחשות – וגם מספקת לחברה שהשבבים מותקנים במוצרים שלה מידע רב על ביצועי המוצרים שלה.

          "הרעיון להקמת פרוטאנטקס נבע מכך שכמות האלקטרוניקה הסובבת אותנו כיום היא עצומה והחיים שלנו הופכים להיות תלויים בה. קחו לדוגמה את תחום הרכב. במכוניות יש המון חיישנים ויש צורך לאסוף את המידע מכל החיישנים ולשלב אותו בהקשר ולכן יש צורך בבינה מלאכותית. כדי לעשות את כל הפעולות הללו בטכנולוגיה מתקדמת הדבר נהיה יקר – לשם המחשה פיתוח שבב AI בטכנולוגית 5 ננומטר עולה 150 מיליון דולר."

          "וכל זאת צריך להתרחש תוך ביצועים אדירים, צריכת אנרגיה נמוכה, עלות סבירה ואפס תקלות. הפתרון של המשוואה הזו הוא מאוד קשה. כל מי שנמצא בעולם האלקטרוניקה יודע שזה קשה. המורכבות הזו הופכת מסובכת בגלל מהפכה שניה שאנחנו עוברים – ממוצרים לשירותים. אם לפני 15 שנה במלאנוקס בנינו מרכז מיחשוב עצום מלא חוטי נחושת והיום מתחברים לאמזון או אז'ור. הדטה סנטר הפך למעשה להיות שירות. גם הרכב נמצא בדרכו להיות שירות 24 על 7 וכידוע זמן שווה כסף אבל כשמדובר במכונית אוטונומית יש גם חשש מאובדן חיים. זמינות הכל כשירות משמעותו אפס תקלות. בכל רכב כידוע יש המון שבבים שמגיעים ממקורות שונים למשל גדעון  בן צבי מנכ"ל ואלנס (שדיבר כאן לפני) מייצר שבבים ומוכר לחברת Tier 1 שמשלבת אותם בלוח, והם מוכרים לאינטגרטור ובסופו של דבר מגיעים ל-OEM – קרי יצרן הרכב.

          איך אפשר לעשות אופטימיזציה לדבר כל כך מורכב כשהתעשיה מורכבת מיחידות נפרדות . בכל מקום רואים וריטקליזציה של התעשייה משבבים ועד דטה סנטרים, גם בתחום הרכב יש את  טסלה שמפתחת הכל מהשבבים ועד למכונית השלמה. בחברות הרכב הגדולות מודעים לבעיה.

          הביזור הזה גורם לכשלים בחומרה. אמנם אפשר לשלב יתירות אך זה לא פתרון ארוך טווח. הרכיבים עצמם כל הזמן מתחלפים וקשה לעמוד בקריטריונים של הבטיחות. מקינזי צפו לפני שנתיים שבקרוב נוכל להיכנס למכונית והיא תגיד לי מה שלומה. אם אדם שיכור או חולה הוא נמנע מנהיגה, אז למה שמכונית לא תעשה כך?

          בפרוטאנטקס אנחנו מאפשרים לחבר את כל שרשרת הערך, לא רק מהארכיטקט ועד לשבב אלא גם לשלב השימוש. אנחנו נותנים סוג חדש של נראות מתוך האלקטרוניקה שהתפקיד שלה הוא לחיות תמיד. בתכנון, בטסט של השבב, ושל המערכת אבל גם באפליקציה בכל רגע נתון ולהגיד שלומי טוב.

          אחד היתרונות החשובים של הנראות הזו היא שאפשר לשפר את הביצועים תוך כדי שהרכב כבר עובד. אנחנו רואים כיצד אפשר לעשות אופטימיזציה למצב הסופי ולא בהתחלה וכדי שניתן יהיה לשפר את התחזוקה של הרכב.

          יש הרבה חברות שעושות אנליטיקה. הסוד שלנו הוא בכריית הנתונים המייצרים מראש נתונים עבור כל שרשרת הערך. המערכת מעלה למעלה המון מידע ואפשר לעבד אותו למידע חדש שיכול שרת את כל התעשייה מהיום הראשון ועד לשירות – ולכן אנו משתמשים במערכות של לימוד מכונה וביג דטה. בסופו של דבר צריך רכיב שיישב במכונית ויחזה מתי היא הולכת להתרסק, ומתריע איזה שבב צריך להחליף כדי שזה לא יקרה.

          אנו מוציאים מתוך השבב את ה-DNA שלו ומאפשרים לדעת כיצד האלגוריתם יתפקד במציאות. בנוסף אנחנו נותנים נתונים על הדרך שבה האפליקציה משפיעה על החומרה, וכך גם בכל הקשור לקישוריות. אנו מסוגלים להגיע לשורש של כל בעיה.

          ואם כבר מפתחים שבבים בעלות של 150 מיליון דולר, למה שלא נוסיף לו גם תכונה שתוכל לתת לי מידע מה שלומו ומה שלום הלוח סביבו? כך אפשר להפחית את מספר השבבים התקולים ולבצע תחזוקה מונעת. "הפלטפורמה שפיתחנו היא פלטפורמה פתוחה  והדבר מאפשר להתחבר לחיישנים ופלטפורמות אנליטיות של חברות אחרות. למעשה יצרנו  שפת נתונים חדשה בתעשיה מהתכנון ועד לשימוש ברכב או במובייל."

          עד כה גייסנו 150 -מיליון דולר. בין המשקיעים נמצאים זרוע ההשקעות של אינטל, ויולה ונצ'רס, אביגדור וילנץ ו-ITI ונצ'ר קפיטל פרטנרס. ו ליפ-בו טאן, מייסד שותף של WRVI Capital, חברת הון סיכון בינלאומית המתמקדת בשבבים. אנחנו מפתחים היום שבבים בטכנולוגית 5 ננומטר, ונמצאים בשלבי פיתוח של 3 ננומטר."

          תגיות proteatecsסיליקון קלאבשי כהןפרוטאנטקס
          אבי בליזובסקי

          אבי בליזובסקי

          נוספים מאמרים

          MOIA - רכבים אוטונמיים מבוססי מכ
          אוטומוטיב

          מובילאיי במרכז מהפכת הרובוטקסי של פולקסווגן: תניע את צי ההסעות האוטונומיות של אובר בלוס אנג'לס

          רכב אוטונומי בדרגה 3. צילום BMW ואינוויז
          אוטומוטיב

          אינוביז חתמה על הסכם פיתוח עם אחת מחמש יצרניות הרכב הגדולות בעולם

          מנכ
          אוטומוטיב

          NXP השלימה את רכישת TTTech Auto תמורת 625 מיליון דולר – ומזרזת את מהפכת הרכב מבוסס התוכנה

          מערכות לידאר לרכב. אילוסטרציה: depositphotos.com
          אוטומוטיב

          סוני מכריזה על חיישן עומק חדש לרכבי לידאר: ביצועים מתקדמים לבטיחות ודיוק במערכות נהיגה אוטונומיות

          הפוסט הבא
          אחת מכל חמש חברות יוניקורן היא חברת Deep Tech

          אחת מכל חמש חברות יוניקורן היא חברת Deep Tech

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • ספידאטה גייסה 44 מיליון דולר ומשיקה את השבב הראשון…
          • ההתנתקות בין ארה"ב לסין מעצבת מחדש את תעשיית השבבים
          • אלישע שחמון, מראשוני תעשיית ההייטק בישראל…
          • אנבידיה מתכננת להקים קמפוס ענק באיזור הצפון. מחפשת…
          • קיסייט תספק פתרונות בדיקה וסימולציה להעלאת הכשירות…

          מאמרים פופולאריים

          • היתרון הישראלי בסכסוך האיראני – לוחמה מדויקת…
          • מסטארטאפ ניישן לסמיקונדקטור ניישן: כיצד הפכה ישראל…
          • ענבר דג – דג נדיר בתעשיית השבבים
          • מקרה קלרנה : האם הרומן עם הבינה מלאכותית הסתיים בבגידה?
          • הנשק מול מחלת הסרטן: תאי T המבוססים על טכנולוגיית…

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס