• אודות
  • כנסים ואירועים
  • צור קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • TapeOut Magazine
  • ChipEx
  • סיליקון קלאב
  • Jobs
מבית
EN
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • עיקר החדשות
    קווין זאנג, בכיר ב-TSMC בכנס הטכנולוגי של החברה באמסטרדם, 27 במאי 2025. צילום: אבי בליזובסקי

    TSMC מקימה מרכז פיתוח שבבים חדש במינכן – עשוי להפוך בעתיד למוקד לפיתוח שבבי בינה מלאכותית באירופה

    נשיא TSMC EMEA פול דה בוט בכנס החברה באמסטרדם, מאי 2025

    "אנחנו בונים יחד את עתיד ה-AI שישנה את מסלול ההתפתחות האנושית"

    מנכ"ל NXP קורט סיברס בכנס של TSMC באמסטרדם, מאי 2025. צילום יחצ

    הסוכנים באים

    מלחמת הסחר מתעצמת. אילוסטרציה: depositphotos.com

    ארצות הברית משהה ייצוא טכנולוגיות מטוסים ושבבים לסין; תעשיית השבבים הסינית עדיין תלויה ביבוא קריטי

    מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג בכנס CES 2025. צילום יחצ אנבידיה

    אנבידיה מדווחת על הכנסות שיא של 44 מיליארד דולר ברבעון הראשון

    רקל פינטו, מנהלת האקוסיסטם של TSMC בישראל. צילום: אבי בליזובסקי

    בלעדי! ראיון עם המנהלת החדשה של TSMC בישראל: "האקוסיסטם בישראל דינמי, חדשני ומחובר היטב להון סיכון"

    Trending Tags

    • בישראל
      דרור בין מנכל רשות החדשנות. קרדיט חנה טייב

      רשות החדשנות יוצאת בהליך תחרותי להקמת חמישה מאיצים למו"פ בהשקעה של  25 מיליון שקלים

      רשתות תקשורת. איור: Image by TheAndrasBarta from Pixabay

      דרייבנטס מאתגרת את אנבידיה: זכתה בהזמנות בכמיליארד דולר

      יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון חדש לעיבוד תשתיות ענן ובינה מלאכותית

      יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון חדש לעיבוד תשתיות ענן ובינה מלאכותית

      פאנל הבכירים בכנס ChipEx2025. מימין לשמאל: שלמה גרדמן, דב מורן, פרקש נאריין ואורי תדמור. צילום: ניב קנטור

      ד"ר פרקש נאריין ב- ChipEx2025: “בלי סיליקון, AI היה נשאר מושג תיאורטי”

      מנכ"ל וויביט ננו קובי חנוך בכנס ChipEx2025. צילום: ניב קנטור.

      ReRAM – העתיד של הזיכרונות הבלתי־נדיפים במערכות על־שבב

      Zero ASIC משיקה פלטפורמת chiplets בענן לפיתוח שבבים ללא tape-out

      Zero ASIC משיקה פלטפורמת chiplets בענן לפיתוח שבבים ללא tape-out

      Trending Tags

      • מדורים
        • אוטומוטיב
        • בינה מלאכותית (AI/ML)
        • בטחון, תעופה וחלל
        • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
        • ‫יצור (‪(FABs‬‬
        • ‫צב"ד‬
        • ‫שבבים‬
        • ‫רכיבים‬ (IOT)
        • ‫תוכנות משובצות‬
        • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
        • תקשורת מהירה
        • ‫‪FPGA‬‬
        • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
      • מאמרים ומחקרים
      • צ'יפסים
      • Chiportal Index
        • Search By Category
        • Search By ABC
      No Result
      View All Result
      Chiportal
      • עיקר החדשות
        קווין זאנג, בכיר ב-TSMC בכנס הטכנולוגי של החברה באמסטרדם, 27 במאי 2025. צילום: אבי בליזובסקי

        TSMC מקימה מרכז פיתוח שבבים חדש במינכן – עשוי להפוך בעתיד למוקד לפיתוח שבבי בינה מלאכותית באירופה

        נשיא TSMC EMEA פול דה בוט בכנס החברה באמסטרדם, מאי 2025

        "אנחנו בונים יחד את עתיד ה-AI שישנה את מסלול ההתפתחות האנושית"

        מנכ"ל NXP קורט סיברס בכנס של TSMC באמסטרדם, מאי 2025. צילום יחצ

        הסוכנים באים

        מלחמת הסחר מתעצמת. אילוסטרציה: depositphotos.com

        ארצות הברית משהה ייצוא טכנולוגיות מטוסים ושבבים לסין; תעשיית השבבים הסינית עדיין תלויה ביבוא קריטי

        מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג בכנס CES 2025. צילום יחצ אנבידיה

        אנבידיה מדווחת על הכנסות שיא של 44 מיליארד דולר ברבעון הראשון

        רקל פינטו, מנהלת האקוסיסטם של TSMC בישראל. צילום: אבי בליזובסקי

        בלעדי! ראיון עם המנהלת החדשה של TSMC בישראל: "האקוסיסטם בישראל דינמי, חדשני ומחובר היטב להון סיכון"

        Trending Tags

        • בישראל
          דרור בין מנכל רשות החדשנות. קרדיט חנה טייב

          רשות החדשנות יוצאת בהליך תחרותי להקמת חמישה מאיצים למו"פ בהשקעה של  25 מיליון שקלים

          רשתות תקשורת. איור: Image by TheAndrasBarta from Pixabay

          דרייבנטס מאתגרת את אנבידיה: זכתה בהזמנות בכמיליארד דולר

          יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון חדש לעיבוד תשתיות ענן ובינה מלאכותית

          יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון חדש לעיבוד תשתיות ענן ובינה מלאכותית

          פאנל הבכירים בכנס ChipEx2025. מימין לשמאל: שלמה גרדמן, דב מורן, פרקש נאריין ואורי תדמור. צילום: ניב קנטור

          ד"ר פרקש נאריין ב- ChipEx2025: “בלי סיליקון, AI היה נשאר מושג תיאורטי”

          מנכ"ל וויביט ננו קובי חנוך בכנס ChipEx2025. צילום: ניב קנטור.

          ReRAM – העתיד של הזיכרונות הבלתי־נדיפים במערכות על־שבב

          Zero ASIC משיקה פלטפורמת chiplets בענן לפיתוח שבבים ללא tape-out

          Zero ASIC משיקה פלטפורמת chiplets בענן לפיתוח שבבים ללא tape-out

          Trending Tags

          • מדורים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית (AI/ML)
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫שבבים‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • תקשורת מהירה
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
          • מאמרים ומחקרים
          • צ'יפסים
          • Chiportal Index
            • Search By Category
            • Search By ABC
          No Result
          View All Result
          Chiportal
          No Result
          View All Result

          בית TapeOut Magazine שבבי פנאי: לרכב בעמידה בין סלעים ומכשולים

          שבבי פנאי: לרכב בעמידה בין סלעים ומכשולים

          מאת ירון ארבל
          11 אוקטובר 2020
          in TapeOut Magazine, שבבי פנאי
          שבבי פנאי: לרכב בעמידה בין סלעים ומכשולים

          עמוס פרוינד והאפנוע ברגע של מנוחה צילום: באדיבותו

          Share on FacebookShare on TwitterLinkedinWhastsapp

          עמוס פרוינד, סמנכ"ל הפיתוח של חברת אוטוטוקס עסוק ביום יום בפיתוח שבבים מתקדמים שמטרתם לשפר את בטיחות הנסיעה בכלי רכב, אבל בסופי שבוע הוא עולה על אופנוע השטח שלו כדי להתנתק מהכל ולגלות פינות נסתרות בנופי ישראל.

          בא נתחיל עם הקדמה קצרה. מה זה אופנוע שטח?
          מדובר באופנוע יעודי שמיועד לרכיבה בשבילים במקרה הטוב ובתוויי שטח מאתגרים במקרים היותר מעניינים. במקרים כאלה אנחנו רוכבים במקומות בהם צריך לעבור מכשולים, עליות וירידות תלולות, מסלולי "SINGLE", לסע בזויות חדות ו…לרכב רוב הזמן בעמידה כדי לאפשר לאופנוע להתמודד טוב יותר עם תווי הדרך.

          האם זה סוג ספורט מוכר?
          כן, בלשון המקצועית האופנועים נקראים אנדורו (Enduro) וזהו גם שם ענף ספורט מוטורי דו גלגלי המתמקד בסיבולת הרוכב והמכונה. הספורט הזה התפתח בעולם וכבר לא מעט שנים, מפותח מאוד גם בישראל. כיום יש בישראל תחרויות שונות לגילאים שונים החל מגילאי 8-9 ועד בוגרים, אבל אני רק עוסק בזה כתחביב ולא משתתף בתחרויות.

          יש חברות שמתמחות בסוג האופנועים הללו?
          בוודאי, גם היצרנים היפנים הידועים כמו יאמהה והונדה מייצרים אופנועי אנדורו אבל החברה שמובילה את השוק היא דווקא חברה אוסטרית בשם KTM, ששולטת עם מבחר מותגים שונים בשוק העולמי (והישראלי).

          זה ספורט שעושים לבד או בחבורות?
          אפשר גם לבד אבל הרבה יותר נחמד לצאת בחבורה . לי יש חבורה קבועה של 3-4 חבר'ה שנפגשים פעם בשבוע-שבועיים ורוכבים ביחד. זה גם יותר כיף וגם יותר בטוח כי אם מישהו נפצע יש לידו אנשים שיכולים לעזור. אנחנו יוצאים לרכיבה של כמה שעות וגם עוצרים בדרך לקפה ולמנוחה. עם הגיל, ההפסקות מתארכות על חשבון הרכיבה אבל העיקר ההנאה…

          ואיפה אתם רוכבים?
          למזלי אני גר כבר כמה שנים בקבוץ משמרות ותוך 10 דקות אני נמצא בהר חורשן שם יש תוויי שטח רבים המתאימים לרכיבת שטח. מדי פעם אנחנו יוצאים לטיולים ארוכים יותר באיזורים כמו מדבר יהודה, הנגב, רמת הגולן ואזור בן שמן.

          וחוץ מאופנוע מתאים מה עוד צריך כדי לרכב?
          ראשית חשוב להבין שצריך להיות בכושר גופני טוב כי הרכיבה בשטח דורשת מאמץ פיזי לא מבוטל (יש לי איפה להשתפר..). מעבר לכך יש לצאת לשטח עם ביגוד מתאים שכולל מיגון חזה וגב, תומך גב תחתון, מיגון צוואר, מגיני מרפקים, מגיני ברכיים ,מגפיים מתאימות ,קסדה ומשקפי אבק. סה"כ כולל תיק גב ומים זה יכול להוסיף עוד כ- 10 ק"ג!!! למשקל הרוכב.

          עם כל המיגונים הללו נראה שמדובר בספורט מסוכן. האם נפצעת בעבר?
          לצערי שברתי פעמיים את עצם הסירה, באותה היד. זו עצם קטנה החבויה בשורש כף היד וכתוצאה מהפציעה יש לי שם כמה מסמרים עכשיו. לא סיפור גדול..

          ואיך הכל התחיל?
          מאז שאני זוכר את עצמי רציתי לרכב על אופנועי שטח אבל רק אחרי הצבא כשהגעתי לאוניברסיטאת בן גוריון קניתי אופנוע והתחלתי לטייל בנגב. כך רכבתי עד שיום אחד נגנב האופנוע שחנה מתחת לבית. למרות זאת ולמרות שבהמשך נגנבו ממני עוד שלושה(!) אופנועים המשכתי עם התחביב הזה עד היום כבר למעלה מ-20 שנה.

          טיילתם בכל רחבי ישראל, מה נשאר?
          השלב הבא הוא טיולי שטח בעולם. המדינה שנחשבת כיעד האטראקטיבי ביותר באירופה לרכיבת שטח היא רומניה וזאת משתי סיבות. הראשונה כי יש בה את כל סוגי הנוף החל מהרי הקרפטים הגבוהים ועוד למרחבים משתנים אחרים אבל הסיבה השניה היא שמותר לרכב בה בכל מקום ולא כמו במדינות אחרות באירופה המגבילות את האזורים המותרים לרכיבת שטח. כבר הספקתי לסע עם חברי הרוכבים לשבוע רכיבה מאומץ מאוד ברומניה והתרשמנו מאד לטובה מהתשתיות, מהמדריכים המקצועים ומתנאי שטח שלא הכרנו בארץ.

          ומה יקרה בעתיד? האם אתה צופה שנגיע לשלב בו נרכב על אופנעים אוטונומים?
          אני פחות מאמין באופנועים אוטונומים כי זה יפחית מהחוויה ומהשליטה של הרוכב באופנוע אבל אני בטוח שנגיע בקרוב לדור של אופנועים חשמלים, תהליך שכבר מתרחש. זה מאד הגיוני וכנראה גם יותר אטראקטיבי. האופנועים החשמלים יותר קלים, אין להם בעיה כח מנוע, יש להן מומנט גבוה מאוד, וגם הצורך בסוללה שתחזיק מעמד זמן רב הוא לא כל כך בעייתי כי ממילא אחרי שעתיים-שלוש המסלול נגמר או שהרוכב מתעייף. מה שאולי יחסר לחלקנו זה הרעש של מנועי הבנזין וריח השמן השרוף…

          תגיות עמוס פרוינדאופנועי אנדורותחביביםאוטוטוקס
          ירון ארבל

          ירון ארבל

          נוספים מאמרים

          נשים בהייטק

          היזמת שרוצה לחולל מהפיכה ב- Netlist

          משאבי אנוש

          להוביל עם הלב: הכוח של ניהול ממוקד באדם בעידן הבינה המלאכותית

          פניני הכרם

          הינן שחולם: לייצר ינות ישראלים ברמת סופר פרימיום

          מערכות משובצות

          Neoclouds: הסטארט-אפים הזריזים המגדירים מחדש את תשתית הבינה המלאכותית

          הפוסט הבא
          5G חושף את המגבלות של מתודולוגיות אימות מסורתיות

          5G חושף את המגבלות של מתודולוגיות אימות מסורתיות

          Comments 2

          1. מיכה גפן says:
            לפני 5 שנים

            איזה כף , שנים רכבתי על אופנועי שטח וגם נפצעתי כמה פעמים עד שעברתי לאופניים, היום בגיל 69 עדיין חולם בלילה על אופנועים , שבוע שעבר רכשתי אופני שטח חשמליים מה שהחזיר לי את החיוך לפנים , זה עדיין לא אופנוע אבל מתקרב בהרגשה.
            העיקר שתרכוב בזהירות כך שתוכל לרכוב עוד הרבה שנים. אני לא הייתי זהיר מספיק והגעתי למצב,אחרי כמה פציעות משמעותית , שהמשפחה הטילה ווטו.

            הגב
          2. מושון says:
            לפני 5 שנים

            תענוג. אין על עמוס בעולם.

            הגב

          כתיבת תגובה לבטל

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          • הידיעות הנקראות ביותר
          • מאמרים פופולאריים

          הידיעות הנקראות ביותר

          • יוסי מיוחס, מנכ"ל Xsight הציג בכנס TSMC פתרון…
          • ד"ר פרקש נאריין ב- ChipEx2025: “בלי סיליקון, AI…
          • בלעדי! ראיון עם המנהלת החדשה של TSMC בישראל:…
          • דרייבנטס מאתגרת את אנבידיה: זכתה בהזמנות בכמיליארד דולר
          • אנבידיה מדווחת על הכנסות שיא של 44 מיליארד דולר…

          מאמרים פופולאריים

          • Neoclouds: הסטארט-אפים הזריזים המגדירים מחדש את…
          • היכונו לדור הרובוטים החדש: רובוטיקת בינה מלאכותית…
          • הינן שחולם: לייצר ינות ישראלים ברמת סופר פרימיום
          • להוביל עם הלב: הכוח של ניהול ממוקד באדם בעידן הבינה…
          • מהפך במערכות הניווט של המחר: האם שבבים חכמים יחליפו…

          השותפים שלנו

          לוגו TSMC
          לוגו TSMC

          לחצו למשרות פנויות בהייטק

          כנסים ואירועים

          כנסים ואירועים

          כנס ChipEx2025 יערך ב-13-14 במאי, 2025. הכנס מיועד לכל העוסקים בתעשיית הסמיקונדקטור  כולל מהנדסים, מומחים מקצועיים ובכירים.

          לחץ לפרטים

          הרשמה לניוזלטר של ChiPortal

          הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו


            • פרסם אצלנו
            • עיקר החדשות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • בישראל
            • צור קשר
            • צ'יפסים
            • Chiportal Index
            • TapeOut Magazine
            • אודות
            • מאמרים ומחקרים
            • תנאי שימוש
            • כנסים
            • אוטומוטיב
            • בינה מלאכותית
            • בטחון, תעופה וחלל
            • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
            • ‫יצור (‪(FABs‬‬
            • ‫צב"ד‬
            • ‫רכיבים‬ (IOT)
            • ‫שבבים‬
            • ‫תוכנות משובצות‬
            • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
            • ‫‪FPGA‬‬
            • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬

            השותפים שלנו

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            No Result
            View All Result
            • עיקר החדשות
            • בישראל
            • מדורים
              • אוטומוטיב
              • בינה מלאכותית (AI/ML)
              • בטחון, תעופה וחלל
              • ‫טכנולוגיות ירוקות‬
              • ‫יצור (‪(FABs‬‬
              • ‫צב"ד‬
              • ‫שבבים‬
              • ‫רכיבים‬ (IoT)
              • ‫תוכנות משובצות‬
              • ‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
              • ‫‪FPGA‬‬
              • ‫ ‪וזכרונות IPs‬‬
              • תקשורת מהירה
            • מאמרים ומחקרים
            • צ'יפסים
            • כנסים
            • Chiportal Index
              • אינדקס חברות – קטגוריות
              • אינדקס חברות A-Z
            • אודות
            • הצטרפות לניוזלטר
            • TapeOut Magazine
            • צור קשר
            • ChipEx
            • סיליקון קלאב

            כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

            דרונט דיגיטל - בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי סחר, חנות אינטרנטית, פיתוח אתרים

            דילוג לתוכן
            פתח סרגל נגישות כלי נגישות

            כלי נגישות

            • הגדל טקסטהגדל טקסט
            • הקטן טקסטהקטן טקסט
            • גווני אפורגווני אפור
            • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
            • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
            • רקע בהיררקע בהיר
            • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
            • פונט קריאפונט קריא
            • איפוס איפוס