שלוש חברות שהשתתפו בתערוכת AUTOSENS 2023 הציגו פתרונות מבוססי בינה מלאכותית המאפשרים לרכב לראות תמונה נקיה יותר תוך יכולת עיבוד מהירה יותר
שלוש חברות שהשתתפו בתערוכת AUTOSENS 2023 הציגו פתרונות מבוססי בינה מלאכותית המאפשרים לרכב לראות תמונה נקיה יותר, בין אם מדובר בתרחישים של נהיגה במזג אוויר שאינו בהיר, כמו גשם או שלג, טיפול באור תועה, ומבוססים על חישובי בינה מלאכותית מהירים שיעבדו כל זאת.
הדמיית נהיגה בשלג ובשקיעה
פלורנס גרסנר ((Florens Gressner) מחברת Neurocat הציג את הפלטפורמה שלהם הקרויה Aidkit והיא פלטפורמה לאוגמנטציה של נתונים בתעשיית הרכב האוטונומי. הפלטפורמה מאפשרת ללקוחות להוסיף גם השפעות סביבתיות כמו גשם, ערפל וסנוור לנתוני אותם תרחישים שצולמו במקור מזג אוויר כדי ליצור נתוני אימון ראליסטים יותר לפונקצית ה"תפיסה" של מחשבי הבינה המלאכותית המריצים את הסימולציות ובסופו של דבר לרכב האוטונומי עצמו. החברה ממוקמת בברלין ויש לה לקוחות כמו BMW ודויטשה באן (חברת הרכבות הלאומית הגרמנית).
גרסנר הסביר שהבעיה המרכזית ש- Aidkit מנסה לפתור היא הצורך בנתוני אימון נרחבים ומגוונים עבור פונקציות התפיסה של הרכבים האוטונומיים. פלטפורמה זו מאפשרת ללקוחות להוסיף השפעות סביבתיות מציאותיות כמו גשם, ערפל וסנוור לנתונים קיימים כדי ליצור סטים גדולים יותר של נתוני אימון.
האוגמנטציות הריאליסטיות עוזרות לצוותי הפיתוח להתגבר על האתגר של איסוף נתונים בתנאי מזג אוויר שונים, ולזהות תרחישי "זנב ארוך" מוקדם יותר בפיתוח.
מעבדי AI שיותקנו ברכב עצמו
מנסור בהרוז (Mansour Behrooz) מחברת Recogni, הציג מעבדי AI מותאמים אישית לעיבוד "תפיסה" עבור רכבים אוטונומיים. המעבד שלהם, Scorpio, מספק עד 1000 TOPS בהספק נמוך מאוד של פחות מ-75 ואט כדי לחסוך בצריכת החשמל של הרכב. הם מדגימים עיבוד בזמן אמת של 8 מצלמות 8 מגה-פיקסל ברזולוציה גבוהה בעמדת התצוגה שלהם. בנוסף הכריזה Recogni על כרטיס PCIe חדש בשם Pegasus שמאפשר לשבב הדגל שלהם, Scorpio, להשתלב בקלות ביישומי ניידות אוטונומית שונים. Scorpio מספק עד 1000 TOPS של הספק חישוב תוך צריכת הספק נמוכה מאוד. הוא יכול לעבד עד 4 מצלמות 8MP דרך Pegasus.
Pegasus ו-SDK של Recogni מאפשרים גמישות רבה בפיתוח ויישום ביישומים כמו רובוטקסי, משאיות אוטונומיות, רחפנים ועוד. הפתרון של Recogni בנוי במיוחד עבור אתגרי החישוב וההספק של ניידות אוטונומית בניגוד לטכנולוגיות קיימות.
Recogni נוסדה ב-2017 וממוקמת בסן חוזה ומינכן. בין המשקיעים שלה נמנות BMW, טויוטה ובוש.
אור תועה
Thad Baringer מחברת Imatest הציג את הפתרון של החברה שמאפשר לרכב להתמודד עם אור תועה, כגון שקיעה, פנסי רחוב רחוקים ומטעים ועוד.
אימטסט היא חברת תוכנה לבדיקת איכות תמונה הממוקמת בבולדר, קולורדו. אימטסט שיחררה גרסה חדשה 23.1 של תוכנת ImageTest שלהם, הכוללת יכולות משופרות לבדיקת אור פזור (flare) במצלמות.
לדברי בארינגר, החברה פיתחה מקור אור חדש ללא הילה שמאפשר ניתוח מקיף יותר של אור תועה, בהתאם לתקן IEEE P2020 הצפוי.
התוכנה מאפשרת ללכוד ולנתח תמונות של אור פזור בזוויות שונות באמצעות מנשא ממונע. גרסה 23.1 כוללת שיפורים נוספים בחישובי שפות משופעות, קיבולת מידע, רעשים, זיהוי SFR וממשק משתמש. אימטסט תומכת בפיתוח מצלמות של חברות מובילות בתעשיות שונות כמו אלקטרוניקה, אבטחה ורכב אוטונומי.
Imatest הציגו גרסה משודרגת של התוכנה שלהם ImageTest לבדיקת איכות תמונה של מצלמות רכב. הם הוסיפו יכולות נרחבות יותר למדידת אור פזור כולל מקור אור חדש ללא הילה שמספק ניתוח מקיף יותר. הם גם שיפרו חישובי שפות כביש משופעות, קיבולת מידע ורעשים בהתאם לתקני התעשייה העדכניים ביותר. החברה ממוקמת בבולדר, קולורדו.