Argo AI חשפה כמה פרטים על הלידארים שלה המבוססים על חישת מצב גייגר, טכנולוגיה לא נפוצה יחסית. החברה תצייד את כל צי הניסויים שלה (בערך 200 כלי רכב) בלידארים החדשים לפני סוף השנה הזאת.
המפתחת של מכוניות שנוהגות את עצמן (פיטסבורג, פנסילבניה) משתמשת בטכנולוגיה של פוטודיודת גלשון (APD) שפותחה במקור על ידי Princeton Lightwave (קרנברי, ניו ג'רזי), שארגו רכשה ב-2017, יחד עם הקניין הרוחני שלה, הטכנולוגיה והצוות של יותר מחמישים מהנדסים. ארגו היא מתחרה ישירה של אינוויז הישראלית.
במשך שנים ארגו שמרה על חשאיות לגבי ההתקדמות של עסקת Princeton Lightwave. הלידאר של ארגו גם מוכיח ששוק הלידאר לרכב עדיין נוטה מאוד לשינויים. אף אחת מחברות הרכב האוטונומי המובילות — כולל וואיימו, אורורה, קרוז וארגו — לא מהמרת על עתידה עם לידארים מוכנים מהמדף. (רבות, עם זאת, משתמשות בלידארים של ולודיין, שמסתובבים על הגגות של רכב הניסוי שלהן).
במקום זאת הן בחרו לפתח לידארים משלהן. אבל בקרב המפתחות המוביליות של רכב אוטונומי, טכנולוגיות הלידאר מאוד מגוונות, מבחינת הפיזיקה של הלידאר (לדוגמה זמן מעוף ליניארי, זמן מעוף עם גלאים שסופרים פוטונים, גל רציף מאופנן תדר), אורכי הגל של הפעולה (850nm – 940nm, 1400nm -1550nm) ושדה ראייה (הבזק לעומת סריקה). בינתיים עוד לא עלתה אף טכנולוגיה מנצחת.
בראיון ל-EE Times, זק ליטל, מנהל בכיר של פיתוח חומרה וקושחה ב-Argo AI, תיאר את הלידאר של ארגו כ"ייחודי". הוא ציין שלושה גורמים: השימוש באורך גל מעל 1400nm, פוטון בודד ושדה ראייה אופקי של 360 מעלות.
פוטון בודד שנוצר על ידי הלידארים מצב גייגר של ארגו הוא קריטי לחישה של עצמים עם מקדם החזרה נמוך, לדברי ארגו. הפעולה באורך גל גבוה יותר, מעל 1400nm, נותנת טווח ארוך יותר ורזולוציה גבוהה יותר.
גם שדה ראייה מלא חשוב, הוסיף ליטל. הלידאר של ארגו הוא לידר הבזק של זמן מעוף, אבל הוא מונח על מעמד שמסתובב מכאנית ונותן לו שדה ראייה אופקי של 360 מעלות.
שלא כמו "כמה חברות [לידארים] שלא העריכו מספיק את החשיבות של יכולת ייצור", ליטל הביע ביטחון שהייצור של הלידאר של ארגו יגדל מהכמות הנוכחית של מאות לאלפים. "זה היה באמת חלק מהתוכנית שלנו".