כך אמר מנכ"ל החברה פט גלייסינגר בנאום הפיזי הראשון שלו מאז כניסתו לתפקיד. גלסינגר, צופה כי "הדיגיטציה של הכל" תדחוף את חלקם של המוליכים למחצה בסך הכל ברכבי הפרימיום החדשים ליותר מ-20% עד 2030 – עלייה של יותר מפי 5 מ-4% ב-2019 * סך השוק הניתן למיעון (TAM) לסיליקון רכב כמעט יוכפל עד סוף העשור ל-115 מיליארד דולר – כ-11% מכלל שוק הסיליקון
במהלך הנאום המרכזי הראשון שלו פנים אל פנים מאז נטל את ההגה של אינטל בפברואר, המנכ"ל פאט גלסינגר חזה כי מוליכים למחצה יהיו אחראים ליותר מ -20% מסך עלות הרכיבים של רכבי הפרימיום עד 2030. נתון זה מייצג צמיחה מדהימה של פי 5 לעומת נתח של 4% ב-2019.
התחזית הזו מגיעה גם על רקע הביקוש הגובר למוליכים למחצה באופן כללי. גלסינגר חזה כי סך השוק למוליכים למחצה לרכב כמעט יוכפל עד סוף העשור ל-115 מיליארד דולר, ומהווה יותר מ-11% מכלל הסיליקון. מגמה זו מונעת על ידי מה שגלסינגר כינה "הדיגיטציה של הכל" וארבע כוחות – מחשוב בכל מקום, קישוריות מתפשטת, תשתית ענן לקצה ובינה מלאכותית – מחלחלות לתעשיות הרכב והניידות.
גלסינגר תיאר את המצב כאתגר עצום והזדמנות אדירה – והזמן המושלם עבור אינטל לעלות למגרש. "העידן החדש הזה של ביקוש מתמשך למוליכים למחצה זקוק לחשיבה נועזת וגדולה", אמר גלסינגר. "כמנכ"ל אינטל, יש לי את הזכות הגדולה להיות בעמדה לגייס את האנרגיות של 160,000עובדים ואקוסיסטם מסיבי של תכנון וייצור שבבים, כדי לענות על הביקוש".
אינטל מאיצה את ההשקעות באירופה
כדי להבהיר את הטיעון הזכיר גלסינגר לקהל כי אינטל מתכננת לבנות לפחות שני מפעלי מוליכים למחצה מובילים חדשים באירופה עם תוכניות להשקעות עתידיות שיכולות להגיע ל-80 מיליארד יורו בעשור הקרוב. הוא גם פירט מרכיבים באסטרטגיית IDM 2.0 שהוכרזה בעבר ושיתף כיצד תוכניות אלה יחולו במיוחד על תעשיות הרכב והניידות באיחוד האירופי. כידוע, האיחוד האירופי שם לעצמו לאחרונה מטרה להחזיר עטרה ליושנה בכל הקשור לייצור שבבים באירופה, כפי שדיווחנו השבוע.
חטיבת שירותי הייצור של אינטל, שהוכרזה במרץ, מנהלת דיונים פעילים עם לקוחות פוטנציאליים באירופה – כולל חברות רכב והספקים שלהן. כיום, רוב שבבי הרכב מיוצרים באמצעות טכנולוגיות תהליכים מדור קודם. ככל שיישומי רכב עוברים להסתמך על עיבוד בעל ביצועים גבוהים יותר, השבבים מתחילים גם הם לעבור לטכנולוגיות תהליכיות מתקדמות יותר. אינטל משתפת פעולה עם שחקני רכב מובילים ומבצעת משאבים משמעותיים באירופה כדי לסייע בהנעת המעבר הזה ברחבי העולם בשנים הקרובות. החברה הודיעה היום על כוונתה להקים קיבולת מחויבת ב-fab שלה באירלנד ולהשיק את מאיץ שירותי היציקה של אינטל כדי לסייע למעצבי שבבי רכב לעבור לצמתים מתקדמים. לצורך כך, החברה עומדת בראש צוות עיצוב חדש ומציעה קניין רוחני מותאם אישית ותקן תעשייתי (IP) כדי לתמוך בצרכים הייחודיים של לקוחות הרכב.
מובילאיי: מהמעבדה לכבישים
כדי להדגיש את מחויבותה של אינטל לעתיד המבטיח של נהיגה אוטונומית, אירח מנכ"ל אינטל גלסינגר את מנכ"ל מובילאיי, אמנון שעשוע, שעשוע תיאר את גישתה של מובילאיי הן לתחום מערכות עזר לנהג והן לנהיגה אוטונומית. הוא תיאר את קונפיגורצית החיישנים מכוונת הבטיחות והאקונומית כאחד וככזו שמתאימה לכל רמות האוטונומיה. שעשוע הדגיש כי, בדומה לאינטל, מובילאיי שותפה לחלום של "אוטונומיה – בכל מקום, בכל זמן, לכל אחד", ומובילה את התעשייה עם פתרונות שיסייעו להגשים את החלום הזה.
הנוכחים באירוע המרכזי זכו לצפות בחשיפת דגם הייצור הראשון של הרכב האוטונומי של מובילאיי המצויד במערכת נהיגה עצמית Mobileye Drive™ תחת המיתוג MoovitAV.
"מובילאיי נרגשת להביא את בשורת הרכבים האוטונומיים עד לצרכנים," שעשוע אמר.
"Mobileye AV החדש, אשר מונגש באמצעות שירות MoovitAV, הוא אבן דרך משמעותית בדרך לעולם ללא נהגים."
גלסינגר, שדיבר בפני קהל גרמני ברובו, הדגיש את מעמדה החלוצי של גרמניה בנושא הרגולציה לרכב האוטונומי, והזכיר את החוק שנחקק מוקדם יותר השנה, המאפשר הפעלה מסחרית של שירותי רכב אוטונומי ללא נהג. החוק החדש מאפשר למובילאיי להפעיל את שירות Robotaxi יחד עם חברת SIXT SE, הממוקמת במינכן, החל משנת 2022. אינטל ומובילאיי מאמינים כי כלי רכב אוטונומיים יזכו להצלחה במקומות עם מסגרת רגולציה נכונה, וצעד זה של גרמניה מעניק מתווה מצוין למדינות אחרות לאפשר לתעשייה להתקדם לקראת ההבטחה של אוטונומיה מלאה ברכבים.
תקן הבטיחות לכלי רכב אוטונומיים של IEEE נמצא בשלבים הסופיים
עמית אינטל וסגן נשיא מובילאיי לתקני רכב, ג'ק וויסט, הצטרף לגלסינגר לבמה כדי לדון בטיוטה שפורסמה לאחרונה של IEEE 2846 – תקן הבטיחות הראשון של רכב אוטונומי שמתייחס לשאלה, "עד כמה בטוח זה מספיק בטוח?" וויסט הסביר כי תקן IEEE 2846 מבוסס על מודל האחריות מבוססת בטיחות (RSS) של מובילאיי שמתקף את ההנחות שבני אדם עושים מדי יום ואשר דרושות לרכב אוטונומי על מנת לאזן בין רמות סיכון ליעילות הנסיעה. "IEEE 2846 ייתן לרגולטורים את הכלי החיוני הדרוש להם בכדי לקבל בברכה את כלי הרכב האוטונומיים בכל מקום", אמר וויסט.