הוואווי מתדרדרת ברשימה בגלל הסנקציות האמריקניות, והיא פיצלה מתוכה את המותג הונור שאינו נתון לסנקציות אך יידרש להתחיל להמציא את עצמו מחדש
משלוחי הסמארטפונים ברחבי העולם הגיעו ל-359.6 מיליון יחידות ברבעון הרביעי של 2020, ירידה קלה של 2% לעומת הרבעון המקביל ב-2019. כך עולה מדוח של חברת Canalys. אפל מכרה את מספר האייפונים הגדול ביותר שלה אי פעם ברבעון אחד – 81.8 מיליון יחידות.
"ה-iPhone 12 הוא להיט," אמר אנליסט Canalys וינסנט ת'ילקה. "אפל ממוקמת טוב יותר ממתחרותיה ב-5G, מוטה במידה רבה לכיוון שווקים מפותחים, וערוצי מכירות של מפעילי הסלולר."
אפל גם ביצעה מהלכים מאחורי הקלעים כדי להניע את המכירות והרווחיות שלה, המשיך תילקה. "השמטת תקע חשמל מה קופסאות הקמעונאיות של האייפון, שמפחיתה משקל וגודל, הופך את הלוגיסטיקה ליעילה יותר באופן משמעותי, בשל העליה המתמשכת במחירי השילוח האווירי בשל מגיפת הקורונה. כמו כן, היא יישמה יוזמות צמיחה ממוקדות ערוצים כדי למקד לקוחות SMB, אשר חיזקו את הביקוש לכל מגוון האייפונים שלה."
סמסונג הגיעה למקום השני עם 62 מיליון יחידות ברבעון הרביעי של 2020, כאשר המשלוחים מייצגים ירידה של 12% לעומת שנה קודם לכן. שיאומי, אופו ו-VIVO השלימו את החמישייה הראשונה, כאשר כל אחת מהן ראתה רווחים של מניות מ-Huawei , מציינים האנליסטים.
שיאומי מדווחת על זינוק של 31 אחוזים במשלוחים בשנה ל 43.4 מיליון יחידות ברבעון הרביעי של 2020, בעוד המשלוחים של Oppo גדלו ב-15% כדי 34.7 מיליון יחידות, Canalys אמר. Vivo מכרה 32.1 מיליון יחידות לצמיחה של 14%. Huawei (כולל המותג הונור) הגיעה למקום השישי ברבעון הרביעי, עם 32 מיליון סמארטפונים שנשלחו. האנליסטים מציינים כי זו הפעם הראשונה מזה שש שנים ש-Huawei נפלה מחוץ לחמש ספקיות הסמארטפונים המובילות בעולם.
בסיכום כל שנת 2020\ סמסונג שמרה על מעמד מוביל עולמי עם נתח שוק גלובלי של 20% ,. אפל הגיעה למקום השני ו-Huawei נשארה בצמרת (בזכות רבעונים קודמים חזקים יותר, לפני החמרת הסנקציות האמריקניות."
"Huawei נסוגה באופן דרמטי ברוב השווקים כתוצאה מהסנקציות האמריקאיות", אמרה אנליסטית המחקר של Canalys אמבר ליו. "עם זאת, החלטתה לפצל את הונור עשויה להיות חיונית, מכיוון שהונור אינה מחויבת לאותן הגבלות ואספקת הרכיבים תזרום מחדש. למרות זאת, להונור יש אתגר עצום. החברה תצטרך להגדיר מחדש את המותג שיועד עד כה לצעירים לשווקי פרמיום ולשוק ההמוני. וכן להרחיב את טווח המוצרים שלה כדי להשוות אותו לרוחב של Huawei. והכי חשוב, היא צריכה להיכנס מחדש לערוצים שכבר חתומים על עסקאות רב-שנתיות עם מתחרים. לדוגמה, בערוצים קריטיים כמו מפעילי רשת אירופאים, תהליך ההתקמה של הספק יכול להימשך יותר משישה חודשים. מסיבה זו, הונור לא צפוי לקחת נתח שוק משמעותי בחזרה בטווח הקרוב."
הסנטימנט בענף חיובי, וב-2021 נראה את שוק הסמארטפונים מתאושש לאחר ירידה של 7% ב-2020, מסכמים ב-Canalys.