פורד, כמו כל חברות הרכב הופכת יותר ויותר לחברת מיחשוב, ומפתחת מעבר למחשב הרכב עצמו (של קוואלקום במקרה זה) שבבים ייחודיים.
שוחחנו עם דון באטלר, מנהל בכיר לתחום הקישוריות והשירותים בחברת פורד בביתן החברה ב-CES 2020 : "התפקיד שלי הוא לוודא שתהיה יכולת רציפה לתקשורת בין הרכב והמקד שלנו ולוודא שהכל עובד יחד במערכת אקולוגית חלקה כדי לספק שירותי קישוריות ללקוחות שלנו גם כדי למנף את הקישוריות כדי לשפר את האיכות ואת הביצועים של כלי הרכב שלנו."
בכלי הרכב הנבנים היום, הקישוריות ממלאת תפקיד מרכזי למעשה. בארה"ב בכל כלי הרכב שאנו מוכרים יש יחידת שליטה מרחוק (טלמטיקה ) וכך כל הרכבים שלנו אנו בונים מחוברים וזה אומר שהלקוחות שלנו יכולים לתקשר עם הרכב באמצעות אפליקציה מרוחקת והם יכולים לראות את מצב הרכב, לבדוק את טווח הדלק או הסוללה. הם יכולים לנעול ולפתוח את הרכב ובהתחשב בתנאי מזג האוויר לקרר או לחמם את המכונית לפני שהנהג נכנס לתוכה. החל מדגם המוסטנג E יהיה למכוניות יתרון גדול של קישוריות שתאפשר לנו לעדכן את התוכנה דרך רשת הסלולר או דרך Wi-Fi. כך שהרכב ישתפר לאורך זמן, אפילו אחרי שהוא כבר על הכביש. יתרונות הקישוריות זמינים היום בכלי רכב ויהיו זמינים עוד יותר בעתיד. נוכל להנות מכך הרבה לפני לוח הזמנים של הרכב האוטונומי.
האם זו בעצם הכנה לרכב האוטונומי?
הקישוריות תהיה בונוס וכמובן ננצל אותה ככל האפשר אבל, וזו הצהרה קיצונית , הרכב האוטונומי צריך להיות מסוגל לפעול ללא קישוריות. אני מאבד כיסוי סלולארי או Wi-Fi הרכב עדיין צריך להיות מסוגל להבין את סביבתו ולנווט בבטחה . נשתמש במצלמות, רדאר ולידאר כדי שהרכב עצמו יכול לחוש את סביבתו .הוא אינו זקוק לחיבור ענן כדי להבין את סביבתו. נוכל עם זאת למנף את הענן כדי לעשות דברים כמו עדכון המפות וביצוע פעולות כגון שליחת מידע רלבנטי בנוגע לתעבורה או לפעולות אחרות הדרושות לתכנון מסלול.
אנו מסתמכים בעיקר על קישור סלולארי כיום, ואנו עושים זאת בטכנולוגיה הנפוצות כיום LTE מתקדם. כיום קישוריות הדור החמישי היא מקומית. תחשוב על זה כמו על עוגית שוקולד צ'יפס, שחתיכות השוקולד מפוזרות ומופרדות ביניהן. בתוך הערים יש כיסוי טוב של 5G, אבל כשאתה יוצא מהעיר אין בינתיים קליטה. כשתהיה המערכות מוכנות גם אליה.
מהם האתגרים הטכנולוגיים בקישוריות למכוניות?
"בראש ובראשונה אנחנו מדברים על פונקציונליות גדולה יותר אך פונקציונליות גדולה יותר מגיעה עם תג מחיר. מדובר במודול חדש – יחידת הבקרה הטלמטית שאנו משדרגים ומעדכנים את הרשת ברכב ולהתחבר לרשת האתרנט של הרכב, באמצעות מודולי השליטה והבקרה שלהם. אנו עובדים עם חברות כמו אמזון ומיקרוסופט לצורך מתן שירותי איחסון ומיחשוב. כל זה דורש עלות נוספת מביא איתו יתרון עצום. אני מאמין שככל שהטכנולוגיה תהיה נפוצה, העלויות ירדו ואפשר יהיה להשתמש בהם גם במכוניות עממיות יותר. אנחנו נידרש לעדכן יותר ויותר רכבים ונהפוך בכך לחברת תוכנה.
כיצד הסיליקון משחק תפקיד במערכת הקישוריות?
אנו משתפים פעולה עם חברות שבבים, לדוגמה קוואלקום הוא שותף גדול שלנו. את מודול הסינכרון לדוגמה תכננו בעצמנו – מערכת על שבב. כשמדובר ברכיבים קריטיים אנחנו מעבירים את הפיתוח לתוך הבית משום שאנו חושבים שזו תהיה ליבת הפעילות שלנו בעתיד.